What my kid really eats

Komt ie!

Dit hadden we gisteren, ik vond het echt lekker maar ze heeft er amper van gegeten. Parel couscous, beetje quinoa, geroosterde groenten en kip.

Haar ontbijt vanmorgen, brood met vegan kipfilet en de andere helft met honing. De honing lijkt heel karig maar dat komt door de foto haha.


We hebben net warm gegeten voor lunch omdat m’n vriend zo moet werken. Krulfriet uit de oven, wortelpompoenburgertjes, vegan bacon met wat komkommer en augurk erbij. Wij aten een vega broodje burger met bacon, dus had voor haar dat mini broodje hamburger gemaakt met zo’n pompoenburgertje.

13 likes


Another day another hapje! Couscous met doperwtjes en pastinaak uit de vriezer, beetje random combinatie maar het ging er weer prima in. Lekker stevig waardoor ze het ook met haar handjes kon eten.
Nu de hele triptrap onder de couscous en mevrouw druk bezig alle restjes op te pakken.

4 likes

Zoete aardappel gratin, boontjes en wortel. En nog een paar stukjes broccoli en worst.

3 likes

Hier ook wat kwark na de maaltijd, maar ook geen extra’s als hij slecht(er) eet.
Heb dit 1x wel gedaan, maar dat was omdat hij toen echt 4 x zijn eten proefde en dus duidelijk wel trek had, maar het echt ‘nie lekke’ vond.

Het lijkt niet veel maar we zijn super blij met dit eindresultaat! Taco’s met vega gehakt. Hij heeft uiteindelijk een halve avocado op, heeft in ieder geval van het gehaktmengsel geproefd (winning) en heeft er wat kidneybonen uit gepeuzeld. Hierna nog een mandarijn op en flink wat happen van mijn (dure…) Abott Kinney’s amandel yoghurt. En een flink glas water zelfs nog!

12 likes

Risotto, ging er goed in 2 keer haar bordje volgeschept en op.

7 likes

Gewoon even benieuwd dus een poll.

Ik ben

  • Alleseter
  • Viseter
  • Vega
  • Flexitarier

0 stemmers

Mijn kind eet

  • Alles (vis en vlees)
  • Alleen vis
  • Alleen vlees
  • Vega
  • Flexi

0 stemmers

Ik ben zelf aan het kijken of ik vega (wel vis maar eet ik weinig) wil eten en wil mn dochter ook niet te veel vlees geven. Geef d’r denk ik max 2 keer per week vlees, 1-2 keer vis en de rest vega. Maar vindt vleesvervangers soms zo zout voor haar. Geef ook wel eens een roerbakei als soort van vleesvervanger.

Ik zeg eigenlijk dat ik vega ben maar in de praktijk ben ik pescetariër en eet ik 1 keer in de 2 weken vis. Mijn dochter eet dan met me mee. Mijn man eet wel vlees maar ik vind het echt niet nodig dat ze vlees eet dus voorlopig krijgt ze het niet.

Ik geef denk ik 1 keer in de week een vleesvervanger (eet ik zelf ook liever niet te veel). Verder krijgt ze gewoon een mix aan bonen, granen, zuivel en groenten. Ei is ze ook gek op.

Naja we bieden alles aan maar T eet écht geen enkele vorm van vis :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vind het altijd leuk om te zien dat zoveel kinderen hier ook vega maaltijden krijgen! Ik had dat vroeger echt nooit, altijd overal moest vlees doorheen en ik denk dat daardoor mijn broers ook echt anti-vega zijn. Als kinderen ermee opgroeien weten ze dat vega ook heel lekker kan zijn en denk ik dat die vooroordelen ook wel wegvallen.

Ja herkenbaar! Mijn ouders kunnen allebei goed koken dus we aten niet alleen standaard AVG’tje vroeger, maar ook de pasta’s, het Indisch wat m’n vader kookte etc was wel altijd met vlees. Mijn zus is ook een echte vleeseter, ik eet geen vlees meer en alleen heel af en toe vis (als we uit eten gaan bv).

Mijn kind (1,5jr) eet nu vega. Hij krijgt alleen soms zo’n kant en klaar potje met tonijn pasta, zodat hij in ieder geval af en toe ook de smaak van vis mee krijgt. Denk ook wel dat vega eten (zeker met kinderen) nu een stuk makkelijker en ook gangbaarder is dan vroeger.

Ik vind dit lastig! Ik eet vega (ja oké heel soms vis) en mijn vriend eet wel vlees. Hij eet meestal met mij mee maar haalt soms in het weekend vlees bij de slager. Maar wat gaan we met K. doen? Geen idee dus? Denk thuis gewoon vega en dan incidenteel ergens vlees. (Ik zie m’n schoonouders het hem anders stiekem voeren). Maar ga op het KDV wel aangeven dat hij daar van mij geen vlees hoeft.

1 like

Zal wel lekker gaan poepen, want chilli con carne met veel bonen, pompoen en linzen! :grimacing:

7 likes

Nou, mevrouw is weer lekker op dreef met eten.

Ontbij; 3 boterhammen met roomboter & dun laagje jam
Tussendoor: banaan, koekjes vd kleine keuken, rozijntjes (die waren meer als zoethoudertje omdat ze mee moest naar mn coronatest :crazy_face:)
Lunch: yoghurt, mandarijn en een halve appel
Tussendoor: cracker en nog meer koekjes vd kleine keuken
Avondeten: vegan pasta puttanesca. 2x opgeschept, toen was het op en had ze echf nog honger dus nog een bakje yoghurt

(Ooooh en die vent van me. Uh hier zit geen vlees doorheen? Nee dat klopt. Hebben we geen gehakt? Doe dat ff bakken dan. Uh nee, rot op. Issie bijna uitgegeten zegtie gadverdamme er zitten olijven door en gaatie bij zn laatste happen ineens de olijven eruit vissen :face_with_monocle:)

6 likes

En na, met nog een bende op de grond

6 likes

Ik wil toch even met jullie delen dat mijn kind (thuis) broodkorsten weigert te eten… behalve als ze bevroren zijn :face_with_monocle: ik gaf haar net 2 sneetjes aan uit de vriezer, daar loopt ze dan normaliter mee naar het aanrecht maar nu werden de korstjes eraf gegeten :joy:

Oh en ik was net kiwi voor der aan het snijden, dat duurde haar te lang dus ze griste de andere helft van tafel en at die met schil en al op :joy:

En nog even het avondeten van gisteravond: lasagne, uit elkaar gehaald op haar bord zodat het sneller afkoelde. Was een succes, haar bord ging 1,5 keer leeg.

12 likes


Tussendoortje. De komkommer werd niet aangeraakt.


Venkelrisotto met een keer vlees; brandt&levi worst. De avocado (was dus de andere helft van vanmiddag) is opgegaan, plus een paar happen van de risotto. Ben allang blij dat hij überhaupt wilde proeven.

2 likes

Wij aten nasi, zij kreeg groente en rijst met een eitje er door gebakken. Ging er prima in.

3 likes

We hebben al warm gegeten omdat m’n vriend zo moet werken, we hadden er nog wat andere dingen bij maar die waren iets te pittig uitgevallen :grimacing:


5 likes

Before & after in een :stuck_out_tongue_winking_eye: of naja op de before lag nog een bal en was hutspot iets minder aan de kant geschoven Blijkbaar vindt ze hutspot echt niet lekker, want vorige keer heeft ze er ook slecht van gegeten en nu werd het zelfs van de stukjes bal gepulkt alvorens die in haar mond verdwenen :joy: je zult maar per ongeluk toch een stukje wortel of aardappel binnen krijgen zeg.

5 likes