What my kid really eats

Ork, ork, ork, soep eet je met een vork!

Lasagnesoep, bakje ging 1,5 keer leeg. De vork lag er dus bij voor de stukjes lasagnebladeren maar die pik je gewoon met je handen eruit en de rest van de soep met een vork. Om vervolgens die handen lekker door je haren te smeren uiteraard :+1:t3:

9 likes

Kikkererwten stoofschotel met rijst. Ging helemaal op en daarna nog een keer opgeschept.

6 likes

Kan je dat bestek voor zowel links als rechtshandige kindjes kopen? Die vork ziet eruit voor rechtshandig of heb ik het mis.

Ben zelf links dus ben me altijd erg bewust van dit door dingen haha

Ik ben ook links haha :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ze hebben maar 1 soort in diverse kleuren. K. gebruikt het met beiden handen zonder problemen, ze is er nog niet helemaal over uit of ze links of rechts is :stuck_out_tongue_winking_eye: (op deze foto gebruikt ze het met links, maar als het zo uitkomt gebruikt ze het ook met rechts).

Haha yesss lefties unite!

Ah als het prima bij beide handen is en als ze ook beide gebruikt dan maakt het niet uit.

Mijn ouders hadden pas mega laat door dat ik linkshandig was, kreeg daarvoor blijkbaar regelmatig op mijn kop als ik heel onhandig deed. Bijv knippen lukte me ook niet en werd mega pissig altijd omdat het dus niet lukte :sweat_smile:

2 likes

Ik heb twee linkshandige ouders en een linkshandige broer. En ik ben dus rechts (vraag me of steeds af of dat biologisch gezien kan, dacht van niet). Maar man, heb als kleuter huilend bij de juf gezeten omdat niks thuis lukte. :joy:

2 likes

Haha dat is hetzelfde maar de andere kant op! Ja mega frustrerend als niks is ingericht op jouw ‘hand’. Ik verwijt het mijn ouders ook nog wel eens dat ze het zo laat pas door hadden, want ik heb dus zoveel frustraties gehad man man man.

Op mijn werk op het lab is ook alles kut ingericht voor linkshandigen, en als ik iets eens neerzet wat handig voor mij is, krijg ik gelijk gezeik. Nou welcome to my world. De rechtshandigen vragen ook nooit om goedkeuring aan de linkshandigen, entitled rechtshandigen!!

Het zit diep :joy:

1 like

Toevallig gisteren op YouTube een video over gezien, ongeveer 10% is linkshandig en als je beiden ouders het zijn is de kans 22% ofzo dat jij het ook bent als ik het goed heb onthouden. Wacht ik ga hem even terugzoeken

Edit: bij beiden ouders is het 25%, als je moeder linkshandig is 22%, je vader 17 % en als beiden ouders rechts zijn (zoals bij mij) 10%. https://youtu.be/TGLYcYCm2FM

@Ovenschaal oooh dat moet echt frustrerend geweest zijn. Knippen idd omg. Of schrijven, altijd met mn hand over de inkt of ringband :sweat_smile: het enige wat ik met rechts echt goed kan is computeren, dat heeft mijn moeder mij van jongs af aan zo aangeleerd. Zelfs de meest priegelige dingen in Photoshop geen probleem, maar verder ben ik echt heel links. Ook zoiets stoms; botermesjes!

2 likes

Dit vroeg ik mij altijd al af! Ontzettend bedankt voor de info! En @Ovenschaal ik ben zo ongeveer de enige rechtshandige die je struggle herkent haha.

1 like

Courgette, aardappel, tomatenblokjes en een beetje kaneel, geprakt met roomboter.
Restjes van ons eigen eten, ging er met smaak in!
Zo leuk nu het wat meer maaltijdjes worden.

4 likes

Dierenpasta met een pompoen/zoete aardappel saus en gepocheerde zalm.

.

4 likes

@Ovenschaal
Oh wat grappig!
Mijn man en ik zijn allebei rechts, overigens iedereen in de familie.
Maar mijn zoontjes zijn dus allebei linkshandig. Was echt al heel vroeg duidelijk.
Off-topic maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee kan houden?
Linkshandige kinderschaartjes heb ik :blush:
En ik let ook altijd op hoe ik het bestek leg bij hun bord.
Maar aangezien ik zelf rechtshandig ben, heb ik geen idee tegen welke struggles jullie als linkshandigen nog meer aanlopen.

Wat geinig, beide links!

Met tekenen/schrijven zullen veel potloden/pennen afgeven op hun hand (want ze gaan erover heen met hun hand) en evt ook uitvagen. Je hebt wel pennen enzo waarbij dat niet is. Ik ben trouwens als kind begonnen om in spiegelbeeld en van rechts naar links te schrijven, omdat ik dacht dat ik dat ook andersom moest doen. Heel schattig haha.

Zelf was ik vrij onhandig met kleine dingen zoals veters strikken, ritsen dichtdoen, knopen maken etc omdat het altijd ‘anders’ voorgedaan wordt (en je het dus ineens met je niet-dominante hand moet doen). Dus vergeef het ze als ze daarin onhandig zijn hehe.

Heb zelf wel geleerd om op de normale manier met bestek te eten (vork links, mes rechts) en met de rechterhand de computermuis vast te houden. Dat is later wel heel handig om te kunnen op de ‘normale’ manier.

Ik kan nu even geen andere dingen bedenken eigenlijk! Knippen is vaak nog steeds de grootste frustratie haha dus linkshandige scharen scheelt al heel veel.

1 like

@Petitprince Ja computeren idd aanleren met rechts!! Ik ven wat frustratie maar scheelt zoveel later. Ik ben nog vd generatie die computerles op school kreeg en dan deden ze de muis anders instellen voor de linkshandige kindjes, maar dat mocht niet van mijn moeder en daar ben ik achteraf heel blij mee. Ik ook zo’n beetje het enige wat ik goed kan met rechts haha.

Knippen is echt mijn grootste frustratie, ik kan daar gewoon niet netjes met de gemiddelde schaar. Was gisteren schoen cadeautje voor K. In aan het pakken en die randen zagen eruit haha. Wij hebben 10 scharen ofzo in huis, maar die zijn altijd zoek bij ons. Inclusief mijn linkshandige schaar, maar met rechts gaat gewoon niet netjes. En pennen/schrijven idd. Niks zo frustrerend als iets mooi opschrijven en er dan met je hand vlekken in maken. Ik leg dan vaak een papiertje over de regels die ik al op de kaart heb geschreven.

2 likes

Hallo!!! Up!! Ik wil graag baby bordjes zien.

4 likes

Als ik dit lees ben ik echt blij dat ik ook veel rechts doe. Schrijven links, maar knippen, computeren of tennissen doe ik allemaal rechts.

1 like

Hoe kom ik nu pas achter dit topic?! Op een heerlijk mommy-proof tijdstip. Dochtertje is vandaag(!) 2 geworden en eet op en af maar in het algemeen goed.
Ik vroeg me af: als jullie kind slecht of zo goed als niets avondeet, vullen jullie dit dan aan met bijv fruit of iets anders? Vind het zo naar om haar dan niets te laten eten en geef dr nog een vullende banaan oid

1 like

Mijn zoontje is even oud. Hij krijgt altijd een bakje yoghurt na (is hij gek op) of hij nu wel of niet goed gegeten heeft. Maar ik geef niets extra’s ten compensatie van het avondeten.

Hier hetzelfde als @morange.
Meestal ontbijt peuter de ochtend erna wat uitgebreider.

Na het avond eten krijgt hij altijd nog wat fruit als toetje. Maar hij krijgt niks extra’s als hij slecht heeft gegeten.