What my kid really eats

Wraps met crème fraiche en groente met vega vlees. Matig gegeten. Vooral de mais en een halve wrap. Mais op een gegeven moment maar zo uit het blikje gevoerd want dat vindt ze echt mega lekker.

3 likes

Haha wat is dat met mais, T vindt dat ook geweldig :joy::ok_hand:t2:

2 likes

@jahoor hier werd dit weekend ook de maiskolf uit mn handen gekeken. En wat was ze blij toen ze hem had haha.

1 like

@Suikerklontje

Haha wat grappig! Misschien omdat het wat zoeter is? Wij houden er zelf helemaal niet zo van, maar kregen een keer maïskolf toen we uit eten waren en sindsdien is ze fan.

Spaghetti met erwtjes, spekjes, ui en pesto.

9 likes

Ze eet weer (er is inderdaad een klein puntje kies door) :partying_face:

Pasta pesto met vega kip, haar portie zonder rucola/parmezaanse kaas, maar met dierenpasta ipv fusili en gewone geraspte kaas. Eindelijk die dierenpasta gevonden, onze jumbo had het niet en een grote AH in de buurt ook niet. Eerst riep ze meteen ‘no nee no’ maar toen zag ze de figuurtjes en alle pasta incl pesto saus ging op. Nog twee keer pasta bijgeschept en daarna nog een schep van onze pasta :flushed:

12 likes

Pannenkoekjes van banaan, ei, havermout en kaneel. Tweede batch een beetje mislukt. Toch bijna alles op.

7 likes

Risotto met doperwten

4 likes

Voor lunch vega hotdogs, het broodje ging niet op maar de rest wel en het was ‘lekkeh’ haha. Nog een extra worstje gehad.

We hadden samen koekjes gebakken, supergezellig weer, ze vindt dat echt geweldig. Als ik vraag of ze koekjes wil bakken schuift ze zelf al een stoel naar de keuken. Ze heeft natuurlijk een koekje gehad (en wat hapjes deeg + choco chips).

En dit voor avondeten, met crispy vega kip. Ging niet helemaal op maar ze heeft wel wat extra kaas en mais gehad.

5 likes


Aardappelpartjes met sperziebonen, pompoen burger en een beetje vegan mayo.


Dit was toen L besloot zichzelf dramatisch uit de kinderstoel te gooien en riep dat hij KRAAR was. S stopte toen natuurlijk ook met eten.


Nu worden er boontjes uitgewisseld al lopend.

20 likes

Soep viel in de smaak! Had wat overgebleven linzen, zoete aardappel en wortel nog liggen. Heeft ze ongeveer een volle pollepel van gehad met brood (lekker erim dippen) en nu nog een halve banaan :partying_face:

6 likes

4 likes

Baby van 8 maanden. Brood, banaan en pindakaas. Kind houd van eten maar niet van stukjes en al helemaal niet van brood. Keihard huilen en op de grond gooien. Maar ik heb hem net voor het eerst een maisstick gegeven en dat eet hij met smaak op? Gekkie.

6 likes

Zalm en noodles, ik wil dit zelf :smiling_face_with_three_hearts:

1 like


Lunch voor de 6-jarige. Dit is binnen 5-10 minuten op. Met Arla drinkyoghurt erbij.

12 likes

O wauw :flushed: dat is een aardige lunch haha

Ja, die eet rond de 6-7 boterhammen per dag.
Ik vrees voor de tijd dat het pubers zijn en er hele broden doorheen gaan. :sweat_smile:

3 likes

Hhahaha snap ik! Ben zo benieuwd hoe dat hier is over een paar jaar :sweat_smile: nu met 2 is het 2 boterhammen tussen de middag

1 like

Nou 2 boterhammen is ook al best aardig toch?
Mijn jongste is net 4 en die eet er ‘s ochtends 2 (of kwark/yoghurt met fruit) en ‘s middags meestal 1. Maar dat komt omdat ie dan op school eet, en ze een kwartier de tijd hebben, en hij eet nogal langzaam dus 2 boterhammen redt hij niet in die tijd. Thuis eet hij er meestal wel 2.

Ja, ik weet t niet. Maar de korsten gaan niet altijd op haha. Wij eten zelf nauwelijks brood dus moest er sowieso aan wennen haha

1 like