What my kid really eats

Ja I know! Is niet bedoeld om iemand jaloers te maken hoor :sweat_smile: het is gewoon een hele goede eter en ik vind het leuk om het op de foto te zetten.

1 like

hahaha ik zelf geen kinderen dus ben zeker niet jaloers. ik snap dat je trots bent!


Wij lusten geen pindakaas maar J wilde een boterham met ‘pikaas’. Ze eet zelfs de korsten er bij op :astonished:. Ik zag alleen, na de eerste boterham, dat hij al een half jaar over datum is :face_with_hand_over_mouth:. Maar hij ruikt nog goed haha

4 likes

Nou ik heb er geen foto van gemaakt, want had er een hard hoofd in (ze kreeg tijdens het koken een stukje kip en spuugde dat weer uit + mega zeurderig) maar ze heeft na dagen dramatisch eten haar bord pasta opgegeten. En toen wilde ze nog meer. En dat ging ook op. En toen nog een keer :scream::scream::scream: denk dat ze nu voor de komende 5 dagen weer klaar is met eten, maar wat was het fijn dat ze weer een keer zo lekker zat te eten en te genieten.

4 likes

Ohhh echt kinderen hoor, dagen heel weinig eten en dan ineens hamsteren. Onze heeft daar soms ook een handje van.

Vanavond at ze wel goed.

Restje uit de vriezer: pasta met room, spinazie, champignons en zalm. Vond het te weinig groenten dus nog beetje biet erbij gedaan. Had ze super lang niet op, maar at ze zo op, heb nog extra erbij gedaan daarna.

3 likes

Oooh echt hoor. Ik ben vandaag vergeten foto’s te maken maar ze heeft goed gegeten, net bij het avondeten bleef ze zelfs om broccoli vragen terwijl ze daar de laatste tijd met moeite 1 hapje van nam. Nu verdwenen gewoon hele stronkjes zo in haar mond.

Maar drinken daarentegen; gewoon niet vandaag. Het begon vanochtend goed, ik had thee en ze wilde ook dus wat gemengd met koud water en zo heeft ze een halve beker thee op. De rest vd dag gewoon niks, misschien 5 slokken. Ook niet als ze ons zag drinken (dan wil ze meestal uit ons glas meedrinken). Thee, water, aanmaaklimonade niks :face_with_raised_eyebrow: glas, plastic beker, 360gr beker. Gewoon meteen zodra ze het zag hoofd wegdraaien, wegslaan etc. Echt irritant :joy:

Nu heb ik ook weer trek in deze pasta, haha maakte dat vroeger best vaak als snel gerecht. Als ik ben bevallen maar weer eens maken, denk dat K. het wel kan waarderen iig.

Hahahaha deze kwam net voorbij in mijn IG ontdekken en vond die wel toepasselijk

https://www.instagram.com/p/CHLd8yxnEHF/?igshid=jhwics6vqr24

1 like

Lunch (baby is 10 maanden): broodje pindakaas en broodje appelstroop:

Soms ook nog de korsten erbij, soms max 1 broodje :woman_shrugging:t3:

3 likes

Zoete aardappel met broccoli

2 likes

Zoek de verschillen :thinking:

Parel couscous, vega rookworst, erwtjes, komkommer en ei. Ik denk dat er kiesjes doorkomen, ze eet zooo slecht. Dit was van gisteren.

Vandaag hadden wij pokebowl voor lunch. Sushi rijst, paksoi, broccoli, shii-take, avocado, ei en komkommer. Voor haar hadden we er vega spekjes bij gebakken omdat ze dat meestal heel goed eet, maar nope.

Geen nafoto gemaakt maar ook amper van gegeten.

2 likes

Drinken is al 3 dagen drama, maar eten gaat weer best goed.

Ontbijt; 2 boterhammen met vlokken en een banaan (ik lag nog in bed en “ze stond zelf naar de kast waar de vlokken staan te wijzen” :face_with_raised_eyebrow:) naja voor een keer dan naar
Tussendoor: cracker met roomboter en kaas
Lunch: yoghurt en 1,5 mandarijn
Tussendoor: koekje vd kleine keuken
Avondeten: lekker makkelijk rijst, boontjes, kip uit de oven. Over de rijst roomboter, want door het slechte drinken harde poep dus even wat extra vet.

Het ging helemaal op, maar de boontjes hebben we haar wel een beetje omgekocht; ze wilde nog meer kip dus mijn man zei eerst je boontjes eten en dat deed ze zowaar. Steeds 3 boontjes en dan kreeg ze van hem weer een stukje kip :joy:

Ik zie het!! Je hebt het bord gedraaid! Sneaky hoor :smirk:!

Hier gaat het ook al weer een paar dagen super!

4 likes

We aten vandaag lasagnesoep, zodat ze toch wat meer vocht binnen krijgt. En dat was een succes, 2 kommen ervan gegeten :partying_face:


Ontbijt was yoghurt aangemengd met water, had een smoothie gemaakt maar dat leek toch iets teveel op drinken want kon nóg net voorkomen dat die boos op de grond werd gesmeten :sweat_smile:

4 likes

‘Roze risotto’ (risotto met rode bietjes en feta)

6 likes

De foto’s zijn heel slecht maar ben tevreden over wat hij heeft gegeten vandaag! We aten nasi met wat ei en kroepoek (hij is dol op kroepoek!)

3 likes

Broccoli/courgette/aardappel soep
Met lepel wilde ze niks, dus ik dacht geef er eens geroosterd brood bij en dat ging heel goed! Had dit nog nooit geprobeerd maar ze snapte het gelijk :innocent: 15m

Daarna nog een halve banaan en resterende brood met wat boter ook nog op

Vanavond maak ik zelfgemaakte zoete aardappel gnocci, ben heel benieuwd of ze die gaat eten.

5 likes

Avocado pasta en tomaatjes. Hij eet de laatste dagen heel slecht, maar ik denk dat er weer tandjes aan komen. Hij bijt mij ook continu :unamused:

2 likes

Eindelijk weer eens goed gegeten vandaag. Witvis met krieltjes en sperziebonen.
En een klein bakje bio appelmoes als toetje.

6 likes

Ik vergeet steeds foto’s te maken, maar hij mocht zelf kiezen wat we aten, dus het werden wortels, een halve lekkerbek en aardappelwafeltjes en alles ging op :ok_hand:

1 like

Ha! Nog net voor de vork erin ging. De spruitjes gingen op, in de rösti zat ui, dus die wilde hij niet.

Daarna nog wat rauwe wortels en een beetje yoghurt.

V had gepureerde wortel, alles op.

6 likes