What my kid really eats

Haha dit lukt mij zeker ook niet. Maar dat hoeft ook niet. Ging mij meer om inspiratie en hoeveel je meegeeft. Ben echt een noob wat dat betreft,

1 like

Ontbijt, boterham met ‘pinnakaas’ en wat blauwe bessen. Broodje ging er maar half in en toen vroeg ze om wat yoghurt die ze wel redelijk gegeten heeft.

Lunch was een beetje pick&mix: olijven, gekookt ei, komkommer en wat warmgerookte zalm. Zalm ging er niet echt in. Ze kreeg nog een kwart krentenbol maar dat was met twee happen klaar.

Avondeten was preisoep en een aardappelsalade.

Tussendoor vandaag maar een halve banaan (heeft ze normaal in no time op) en een stuk cinnamon bun met een babyccino. Klinkt veel chic-er dan het was hoor.

Edit: kind is 1,5

7 likes

Ik ook, en daar lijkt me niks mis mee :blush:

4 likes

Ontbijt niet op de foto gezet, daarna wat fruit gehad. Eerst wilde ze geen mandarijntjes en was ze dol op druiven maar de laatste dagen is het ineens andersom.

Voor de lunch had ik courgettesoep gemaakt, nou wil ze echt nooit soep dus voordat ik het ging blenden heb ik wat bouillon daarvan over de rijst gedaan en wat losse stukjes courgette erbij gedaan. Ik hoopte dat ze het zou eten omdat het lijkt op komkommer maar helaas trapte ze daar niet in haha, alles ging op behalve de courgette.

S middags nog dit gehad, en nog een extra rijstwafel.

En het avondeten, ik dacht ik maak lekker een plaatpizza voor ons tweeën (vriend is aan het werk). Voor haar stukjes pizza met vega kip, paprika, broccoli, kaas. Stukje maiskolf van vanmiddag erbij, beetje salade erbij, had al verwacht dat ze de salade niet zou eten maar de pizza wilde ze ook niet :unamused: Heb er maar geen na foto van gemaakt.

3 likes

Ik ook :joy: en bij mij is die bovenste boterham dan ook nog geplet en zit de bovenkant van de trommel waarschijnlijk onder de pindakaas…

(Tenminste dit gebeurd bij mijn eigen lunch altijd :weary:)

3 likes

Stukjes kipschnitzel, brocolli en gebakken aardappelschijfjes. Kip was een hit en ik heb haar nog wat van mij gegeven. 2 mini stukjes brocolli en geen aardappelen. Geen succes vandaag :slightly_frowning_face:

2 likes

Geen foto’s want T kreeg net een enorme meltdown, maar uiteindelijk hebben ze goed gegeten van dit recept en wij vonden het zelf ook echt heerlijk!

2 likes

Ontbijtje; banenenpannekoekjes met havermout, broodje met stroop en komkommertjes.

6 likes

Baby, 7,5 maanden. Banaan, kiwi en pindakaas. Het harde gedeelte van de kiwi hoefde hij niet, de rest moest zo snel mogelijk opgegeten worden.

11 likes

Ik had voor ons super lekkere vega rendang gemaakt, maar die was echt te pittig geworden voor K, dus hebben dit bordje maar voor hem gemaakt.

Hij heeft de avocado en 2 happen rijst gegeten. Dus hij zit nu aan zo’n Zonnatura smoothie zakje.

6 likes

Wat een gedoe met eten vandaag. We aten nasi, vindt ze normaal kei lekker. Gisteren ging dit bord + nog meer ei op. Vandaag gewoon niks, alleen een beetje roeren. We proberen haar dan een paar keer een hap te geven, want soms begint ze dan wel te eten maar nu was het ook hoofd wegdraaien zodra we dat probeerden. Nou prima, dan eet je niks. Maar toen kwam het: ze besloot haar eten op de grond te gaan gooien. Nou nee, je hoeft niet te eten, maar je hoeft het ook niet demonstratief op de grond te gooien. Dus dat zei mijn man heel rustig, maar streng tegen haar. Nou toen ging de waterkraan én volumeknop open en kon ik nog net op tijd haar bord grijpen voor het in zijn geheel op de grond werd gesmeten :roll_eyes: alles is een fase, alles is een fase. (Van de afgelopen 5 avonden heeft ze dus alleen gisteravond goed gegeten).

Daarna nog een eetlepel erbij en helemaal op. En als toetje een mandarijn.

Zijn jullie kinderen ook zo ongeduldig met eten? Als ik niet snel een lepel geef, dan gaat hij jammeren.

2 likes

Heb dit topic net ontdekt en leuke dingen voorbij zien komen! Wat ik me afvraag: hebben jullie kinderen nog iets van speelgoed ofzo bij het eten? Ik was daar voordat ik moeder was echt op tegen. Maar wij hebben geen geweldige eter en wel een heel smal kindje (-2 lijn). Dus ze zit regelmatig met speelgoed aan tafel zodat ze wat beter. Ze is nu 1,5, moet er denk ik echt maar mee stoppen maar ben bang dat ze dan niks meer eet.

Standaard ontbijt voor N.: havermout met fruit. Yoghurt met honing voor mezelf.

7 likes

Topic vervuiler, maar vind dit heel leuk. Dit was de lunch, pompoensoep en geroosterd brood met boter. Soep had ze weinig trek in. Vooral gebruikt om brood in te dopen.

6 likes

Zoo herkenbaar! Gaat hier ook zo sinds een tijdje. Op de opvang eet hij wel goed ('s middags eten ze daar warm) maar thuis avondeten is echt drama. Ik hoop zo dat deze fase snel weer voorbij is!

Hier ook dramaaa met avondeten alleen is J al een poosje 2. Ze wilde al niet aan tafel komen. We aten gebakken aardappeltjes, broccolli en cordon bleu. Haar lievelings die eerste 2. Nou… 3 aardappeltjeS, 1 hapje broccoli en 2 stukjes cordon bleu. Toen was ze klaar. Nou doei hè :unamused:

Krieltjes, sperziebonen, gehakt en tomaatjes.

(1,5 jaar)

13 likes

Opvang gaat gelukkig ook prima hier, laatst was kindje van een vriendin hier en die at een rijstwafel, die eet K. echt niet maar nu ineens wel. Andere kindjes iets zien eten werkt blijkbaar toch motiverend.

Vandaag overdag was het redelijk. Avondeten paar stukjes aardappel, paar stukjes hamburger, 2 stukken tomaat en wat avocado :joy: ach, ze is verder vrolijk en actief dus het zal vanzelf wel weer goed komen.


@Ohappyday voelt soms zo ondergewaardeerd he, dat je dan speciaal iets maakt wat ze normaal kei lekker vindt en er dan amper van wordt gegeten.

ik snap echt dat jij elke dag post haha, jouw kind eet mega goed!