What my kid really eats

Hachee met rijst, wortels en erwtjes. (1,5 jaar)

17 likes

Een snackbordje van vanochtend - ging helemaal leeg. En een van vanmiddag - ook bijna leeg (alleen nog wat doperwtjes). En zowaar ook goed gegeten ‘s avonds :slight_smile:

8 likes

Mijn God, A. eet echt niks joh.

Ik word zo jaloers als ik jullie bordjes zie.

Ik zie A.’s gezicht al.

Ik bied hem wel alles aan, maar meestal kijkt hij heel viezig en zegt dan: nee.
Of hij neemt 1 hapje.

1 like

Wat een gezellige bordjes! L is 13 maanden en eet voornamelijk met haar handen, ze kan nog niet heel handig zelf met bestek omgaan en gooit er vaak mee of draait het om en gaat daar aan zitten knagen.
We willen hetgraag gaan aanleren, dus wie heeft er een tip voor goed bestek en zo’n bordje wat goed op de kinderstoel blijft plakken?

Ik vind dit bestek van Prenatal heel fijn. Door de kromming erin kunnen ze het stabieler vasthouden en goed naar hun mond brengen en de prijs is ook lekker laag. Onze dochter (bijna 16m) kan hier soep of yoghurt mee eten met minimaal knoeien. Met een volledig rechte lepel knoeit ze veel meer. Als het haar te langzaam gaat eet ze nog steeds met der handen trouwens hoor :stuck_out_tongue:

Qua bordjes krijgt onze draak alles los (wij hebben een stokke tray). In het begin legde we daar gewoon eten op voor haar, toen ze echt met bestek ging eten (toen ze interesse in ons bestek ging tonen gaven we haar dan ook een bestekje maar was het meer vasthouden of moesten wij er wat op doen) zijn we haar een bord/kom gaan geven. Een opstaand randje is dan fijn want dan heeft ze wat om tegen aan te duwen met het bestel. Wij gebruiken nu bordjes van IKEA (set van 6) omdat die goed op haar tray passen.

1 like

Nou het was een succesvolle eetdag vandaag, ik geloof dat ze (15m) de dag is doorgekomen op water en thee.

Ontbijt: 2 happen krentenbol
Tussendoor: halve banaan
Lunch: van 1 stukje brood de jam gelikt
Tussendoor: nogmaals haar brood aangeboden, wilde ze niet. Halve pruim,
Tussendoor: rozijntjes, zijn aan de pop gevoerd en aan mijn navel maar niet opgegeten
Avondeten: een paar happen zoete aardappelsoep en een kwart cracker die ze er in heeft gedoopt.

Ik heb haar voor het naar bed gaan nog yoghurt aangeboden, is ze normaal gek op maar nu haalde ze haar neus ervoor op. Ben heel benieuwd of ze nog wakker wordt met honger vanavond/vannacht.

3 likes

Zijn toch rare wezens die kids

1 like


Fruithapje van eem halve banaan en een halve kiwi. Zag er lekker uit dus voor mezelf meteen maar een shake gemaakt met sinaasappelsap en havermout. Ik denk dat ik het smaakpalet van een baby heb want ik vindt bijna alles lekkerder als het gepureerd is.

3 likes

Ik at als tiener ook graag het fruithapje mee met mijn kleine broertje :stuck_out_tongue: Geprakte banaan met verse sinaasappelsap. Heerlijk!

2 likes

Curry Madras met bloemkool, paprika en tomaat.

15 likes

Na het weinige eten van gisteren heeft ze gewoon tot half 8 doorgeslapen en toen had ze ook niet veel honger :exploding_head: de yoghurt werd een keer aangelikt en dat was het… op de opvang heeft ze redelijk gegeten en avondeten hartstikke prima: k restje zoeteaardappelsoep van gisteren met rijst erin, zodat het genoeg was als maaltijd. Kom ging zowaar helemaal op en daarna heeft ze nog een paar happen van mijn kom genomen.

(Hier had ze er al wat in zitten porren met de lepel)

afbeelding

1 like

Hahahaha vandaag overdag zullen we het maar niet over hebben he… een hoop lucht, laten we het daar op houden :joy:

Avondeten was best goed. Paprika uit de oven met diverse groenten als vulling en macaroni. Voor mezelf nog walnoot en geitenkaas er door :drooling_face:

Pasta nog een keer bijgeschept en ging bijna helemaal op, groenten ook zo goed als op maar de paprika is alleen aan gelikt :joy: terwijl dat een vd eerste dingen was die ze echt goed at.

3 likes

Het gaat niet altijd allemaal op :rofl: het was ook wel veel, maar erna at hij nog wel een bak yoghurt leeg :face_with_raised_eyebrow: Maar er zijn toch ergens grenzen gelukkig

2 likes

Thaise groene curry met kip en groente (paprika, courgette, wortel, komkommer, tomaat) Verspakket van AH.

(1,5 jaar)

5 likes

Niet specifiek van zijn bord, maar van ons samen.
Hij heeft de twee soorten rijst (rijst gekookt in vlees boulion met lamsvlees en zoete rijst met nootjes) op en aantal baby komkommers.

5 likes

Tussen de middag aten we warm omdat m’n vriend vanavond moest werken, we hadden fajitas. Voor haar een stukje wrap, vega kip/paprika/champignon/ui, geraspte kaas, komkommer en wat broccoli erbij gedaan. Ging er goed in! Ze heeft nog wat extra kaas gehad.

Vanavond dus simpel maar heb het nog een beetje divers geprobeerd te maken. De broccoli die over was, wat komkommer, stukjes kipworst, stukje halloumi en broodje pindakaas haha. Ging er iets minder goed in, broodje pindakaas heb ik net opgegeten.

1 like

Ik begin spontaan weer te zweten. HAHA

1 like

Is het misschien een idee dat we foto’s maken van de lunchtrommels die meegeven worden naar de basisschool? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken, haha. Maar misschien zijn jullie kids nog niet op die leeftijd.

4 likes

Ik ben de minst creatieve moeder daar in. Ze krijgt 1 boterham met vleeswaren, 1 boterham met pindakaas en soms een stukje eierkoek of krentenbol. Ik heb geen tijd voor fancy brood trommels hoor haha.

4 likes

Nog niet, maar ik hoop dat ik dit soort moeder word.

7 likes