What my kid really eats

Nou niet verkeerd toch? Jammer dat hij/zij er niet van at. Wij hadden ook zo’n plaatpizza vanavond maar ook hier is er heel weinig van gegeten, de laatste paar dagen eet ze niet zo goed.

@HotMomma wat een goed idee, dierenpasta! Onze jumbo heeft dit niet maar ga dit binnenkort wel even halen, denk dat dat wel een succes wordt.

1 like

Ik had m van de appie deze week, alles van knor was 1euro!

1 like

Gister maar weer eens gemealprept voor baby :grin: mais, aardappel, broccoli en boontjes.
Gaat allemaal in de vriezer.
Eerst at ze ongeveer 3 ijsblokjes maar sinds een paar dagen gaat er zo 200 gram in dus moet even puzzelen met de overstap naar echte maaltijden.
Zo leuk om dit topic te bekijken als inspiratie!

8 likes

Volgens mij zijn onze baby’s ongeveer even oud, hier gaat het sinds een week ofzo ook hard! Merk het ook aan de borstvoeding (nu 's nachts nog :wink: )


En de andere helft ging ook bijna helemaal op. Want geprakte fruithapjes zijn voor baby’s sinds dit weekend :grin:

1 like

Oh, deze gaat op het menu voor van de week :ok_hand: Maar dan met fetakruim denk ik. M’n vriend houdt niet van geitenkaas :pensive:

1 like

Vandaag was het vooral even makkelijk. Ze (15m) heeft voor haar doen niet superveel gegeten overdag (ontbijt krentenbol, we hadden lunch afgehaald dus ik had voor haar een bananenpannenkoek gemaakt die ze maar half op at en vanmiddag nog wat koek), maar het avondeten ging er beter in dan verwacht.

afbeelding afbeelding
Aardappelkroketjes, vissticks, boontjes, 100% appelmoes en een beetje mayo. Uiteraard werd eerst de appelmoes naar binnen gelepeld. En vissticks die ontleedt je voor je ze eet.

3 likes

Waar de boerenkool een succes was, werd de andijviestamppot zonder pardon teruggespuugd.

2 likes

Ik was zeer tevreden :smirk::ok_hand:t2:
Spruitjes lust ie echt niet haha, maar wederom geproefd (& uitgespuugd). Naja prima, je hoeft en kan niet alles lekker vinden toch :crazy_face:

& wederom vega! Wil echt proberen 1-2x per week vega te eten - wij eten echt veel en graag vlees :cold_face:

3 likes

Geen foto’s maar ik maakte gisteren spruitjesstamp met gebakken appel en dat werd met smaak opgegeten.

Had onderstaand recept als basis, maar dan zonder de heksenkaas (wat is dat überhaupt, heb ik onder een steen geleefd de laatste jaren?) en het bouillonpoeder. De appels heb ik gebakken met wat honing en we aten er vegabraadworst bij.

2 likes

Dat is :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face: een soort hype die je hier als dipsausje op iedere kringverjaardag ziet :stuck_out_tongue_winking_eye:

(Ik vind het dus niet te vreten, maar goed smaken verschillen).

1 like

Hahahaha ik had al even gegoogled en inderdaad geconcludeerd dat het niet iets is wat ik wil kennen, brrrr.

1 like

Ik kan me hier net iets te goed mee identificeren. Al ben ik al lang en breed volwassen.

1 like

Neeee buggles met heksenkaas is hemels :heart_eyes: ipv van die spuitkaas.
Ik heb het nog nooit op verjaardagen gezien haha

6 likes

Nou eten was een succes vandaag :roll_eyes: ontbijt; halve boterham. Redt vd dag; opvang.

Avondeten: ik maakte een nieuw recept, nav een tip uit het Lidltopic: spaghetti met pompoenpitpesto, geroosterde pompoen, geitenkaas en rucola. (En voor ons nog walnoten erbij). Aanrader trouwens, lekker en snel klaar. Ik had voor K. wat spaghetti apart gehouden, voor als ze de pesto niet lekker vond maar de spaghetti met pesto werd al uit de pan gegeten terwijl ik de rest nog aan het afmaken was.

Maar toen we eenmaa aan tafel zaten, nam ze van alles 1 hapje, van de spaghetti met pesto wat meer en daarna zette ze haar bord op de grote tafel en gaf duidelijk aan klaar te zijn en weigerde nog meer te eten :+1:t3:

(De rest vd rucola ligt op de grond).

2 likes

Neem het het haar niet kwalijk, ik zou de rucola ook op de grond gooien :see_no_evil:

3 likes

Ik ben blij!! S heeft eindelijk een pasta gegeten waar iets opzit. Ik had tomaat/grientensoep gemaakt en dat over haar dierenpasta hern gedaan. Ze vond het lekker! Lijkt weinig op de foto maar heeft best wel wat van gegeten! En tussendoor nog een beetje kale pasta bijgeschept. Nu eet ze nog een pruim en een peer.

2 likes


Aardappel, pompoen en kip (vandaag 8 maanden :partying_face: )

11 likes

Zelfde pasta als vanmiddag (zo goed als op)
Kabeljauw paar hapjes, bloemkool ook. Daarna nog een halve mandarijn, rozijntjes en een paar schijfjes appel.

3 likes

Vandaag weer iets beter gegeten; vanochtend 2 boterhammen en een pruim, rest vd dag opvang.

Avondeten was even heel snel en makkelijk want ik had echt geen puf meer te koken en man heeft late dienst: kipfilet, wortel, prei en paprika in de keukenmachine en in dezelfde pan gebakken en zilvervliesrijs.

De kip had ze al van gegeten terwijl ik de rijst nog aan het afgieten was, rijst nog een keer bijgeschept en groente vooral wat in geroerd. En aan mama voeren :rofl:

afbeelding

2 likes

Heb echt m’n best gedaan voor een gezellig bord! Haha

24 likes