What my kid really eats

Zoontje van 4: macaroni met lamsgehakt met wat groenten erdoor. Hij heeft bijna alles op. Eet nu rijst met lams curry van mn man haha.

1 like

Deze. Hij was prima te doen, maar als het afkoelt wordt het snel minder lekker. En ik als flexitariër mis toch de ambachtelijke rookworst van de plaatselijke slager.

1 like

Wij aten pasta bolognese, die saus maak ik dan tussen de middag al, dat hij lekker lang kan staan. Heeerlijk. Lang niet gemaakt, dus eerste keer voor K. en het ging er goed in, bordje ging op een paar pasta’s na op.

afbeelding

Hierna werd er weer fanatiek uit de pan gelepeld met de spatel, bedankt voor het leren papa :joy: Perfect recept ook voor wat extra groenten, had nu bv nog wortels en een kwart courgette in de koelkast dus die met de keukenmachine dun gesneden en er ook doorheen.

Normaal eten wij hier alleen 2 dagen van (de 2e dag is de saus nog lekkerder) heb daar met de weekboodschappen ook rekening meegehouden, alleen niet over nagedacht dat ik dan met K. erbij wat meer moest maken. Dus nu is het voor morgen meer een 1persoonsportie. Gelukkig liggen er nog 2 paprika’s, tomaten en wat uien in de koelkast dus maar eens kijken of ik morgen de saus nog wat verder op kan vullen… of wie weet eten we morgen toch iets anders :crazy_face:

3 likes


Spaghetti met lekker veel ‘verbogen’ groenten, maïs en feta. Alles op + extra feta.

6 likes

Hier ook maar weer eens pasta. Ging er redelijk goed in. Maar toen wij aan het eten waren (diezelfde pasta) kwamen ze allebei nog hapjes schooien :smile:

Before

After

6 likes

Hahaha JA! Gek op HF maar voeg vaak wel extra’s toe.

1 like

Mag ik een doos Tupperware opsturen? En wil jij die dan weer gevuld retourneren? Ik kom niet verder dan zakjes rode, groene en blauwe chips.

2 likes

Hier ook groot fan! Alsof ik elke avond in een restaurant eet, alleen moet ik er zelf moeite voor doen :crazy_face:

2 likes

Snackbordje (volkoren soepstengel, olijven, feta en mais) en een smoothie met kiwi, lijnzaad en rode vruchten.

3 likes

Hij wilde PERSE een ijsje. Stond te gillen en tieren bij de koelkast.
Waarop m’n man zegt: we gaan eerst eten.
“Pasta op T ijs?”
“Ja!”

Hij ging ineens eten :sweat_smile:

6 likes

Geen foto’s van de maaltijden maar wel van een tussendoortje, we hebben vanmiddag samen pepernoten gebakken en het was zo leuk en gezellig! Ze was zo lief aan het helpen en kneden, op een stoel bij het aanrecht. We hebben een kleine oven, dus toen de eerste batch in de oven zat, was zij lekker vormpjes aan het maken met de rest van het deeg.

Is heel makkelijk om te maken trouwens!

12 likes

Hutspot met bal, was een medium succes (15m).

afbeelding afbeelding

De hutspot moesten we haar voeren? Terwijl ze normaal altijd zelf eet. Als wij het bestek vastpakte kwam ze er zelf naartoe. Maar zelf eten… ho maar. De bal at ze wel zelf, want niks zo leuk als daar lomp je vork in steken.

4 likes

Tussendoortje vanmiddag en avondeten. Had risotto gemaakt voor ‘m maar daar heeft ‘ie amper naar omgekeken. Terwijl hij dat vorige week nog super lekker vond. :roll_eyes: De vega nugget ging er wel goed in.

5 likes

Hahaha oh ik ben zo’n intense pussy…
Ik lees hier en overal over curry’s. Dus ik dacht: ik kan deze hype niet missen. Ik moet dit ook. Ik vroeg experts welke luie curry mix/pakket ik moest halen: de groene curry van de ah. Zo’n maaltijd pakket.
Ik vroeg nog: is dat pittig? Welneeeee :+1:t3:
Pepertje natuurlijk weggelaten.
Ik ben namelijk een slappe dweil die al huilt bij teveel peper.
Nooouuu m’n bek. Ik begon helemaal te zweten, m’n hartslag ging volgens m’n iWatch ineens naar 87 :joy: (normaal 45-46).
Meine gutte :joy::joy:… T hoefde het ook niet na 1 hap haha.
Gelukkig wel lekker mie zitten wegrammen.

4 likes

Awhhh!! Beter zelf curry maken. Paar kruiden aanschaffen bij de toko en als basis uien, knoflook en gember (knoflook en gember maak ik fijn en vries ik per ijsblokje in super handig). Thats it. Kun je altijd Pakistaanse/Indiase currys maken.

1 like

Als ik jullie allemaal zo bezig zie begin ik serieus aan mezelf te twijfelen qua wat ik mn kind voorschotel aan meuk :joy:

2 likes

Ho, wacht, @Mari heeft een kind???

11 likes

Dat vraagt om foto’s :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Gisteren: S (15m) vreet normaal gesproken 1 heel pak udon noedels in 1 keer op maar hier uiteraard weer niet. 1 hap broccoli, 2 sperziebonen. De zalm vond ze niet lekker (was ook de 1e x, witvis vindt ze dus wel lekker).

Nu net met avondeten hadden wij een vis/zeevruchten schotel gehaald en voor een visfrietjes, heeft ze 4 van op en een beetje dierenpasta die ze vanmiddag had gegeten (groot succes!)

1 like

Voor en na foto.
Hoewel er van alles gelukkig wel een beetje geknabbeld is. Rechts is geen appelmoes maar aardappelpurree. En de pizza is zo’n zelfmaak ding.

9 likes