What my kid really eats

Voor het eerst echt stukjes. Niet zelf gegeten want bah wat zijn die bonen vies in je handje :joy: nu nog een bak yoghurt.

18 likes

De deconstructed versie van onze pasta met broccoli, truffelolie en gedroogde tomaat. Maar dan kindvriendelijk met gewone tomaat, geen truffelolie en de broccoli door de saus gepureerd. :nerd_face:

Lijkt nu alsof hij best goed had gegeten maar de meeste pasta lag op de grond. Heeft wel wat stukjes tomaat op. Dus we hebben er nog maar een krentenbol in gestopt. Groenten had ‘ie vanmiddag gelukkig ook al in een lekkere spinazie / ananas / chia smoothie.

14 likes

Die pasta (de volwassen variant) klinkt heerlijk! Heb je een recept?

Bami met omelet en groente. Klein beetje vertekend beeld, want er belandde ook het een en ander op de vloer.

3 likes

Yes ongeveer! Komt ‘ie

Samenvatting

Nodig voor 2:

  • Linguine
  • Hele broccoli
  • Ui en minimaal 1 knoflookteentje
  • Gedroogde tomaat, in kleine stukjes
  • Goeie kookroom (150ml ofzo), geen magere oid
  • truffel olie
  • bouillon blokje
  • Geraspte geitenkaas
  • walnoten, klein gehakt

Broccoli in kleine roosjes snijden. Pasta koken en dan de laatste 5 min de broccoli er bij gooien. Ondertussen snipper je de ui + knoflook, die even in een koekenpan opbakken. Het bouillon blokje in een klein beetje (100ml ong) heet water aanmaken. Dan de room en bouillon bij de ui, ietsje laten inkoken.
Dan als de pasta en broccoli klaar zijn goed afgieten en in de koekenpan er bij samen met de gedroogde tomaatjes. Dan afmaken met een flinke scheut truffelolie en een flinke hand geitenkaas, door roeren en garneren met de walnoten.

Totaal een minuut of 20, dus lekker snel klaar!

11 likes

Gele rijst met gewokte paddenstoelenmix (met knoflook, rode peper en woksaus), stukje broccoli wat over was en vega kipstukjes. Best prima gegeten, ze heeft ook nog extra vega kip gehad. Paddenstoelen bleven zoals verwacht liggen, al heeft ze wel een paar stukjes gegeten denkend dat het de vega kip was :smirk:

En als toetje wat fruit, aardbei, blauwe bessen en mango. Mango bleef liggen (hoopte ik al haha) dus dat heb ik opgegeten.

5 likes

Wow zo goed dat hij ook echt alles heeft opgegeten! Hier blijft er altijd wel iets van minstens één onderdeel liggen haha.

1 like

Haha hou maar op, mijn kind laat nog geen kruimeltje liggen :sob:. Maar dit heeft hij niet zelf gegeten hè, we voeren hem (klinkt ineens heel raar dit)

3 likes

Omg crisis averted :exploding_head:

Hier is het kind fan van… Droge rijst :joy:

2 likes

Pff stel je voor wat een drama anders :cold_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Volgens mij heeft het het toch echt zelf gekauwd en doorgeslikt toch :wink: en N. kennende heeft hij het vol smaak zelf opgegeten. Dat zelf het eten in zijn mond stoppen komt straks vanzelf wel :slight_smile: is ook weer iets nieuws en nieuwe structuren waar hij aan moet wennen, vind dit voor een eerste keer echt stukjes al super!

1 like

Haha jazeker! Dat is ook zo hoor. Wat eten betreft heb ik echt geen klagen, hij zit nu z’n tweede boterham weg te werken alsof hij nooit iets te eten krijgt. Maar drinken… :roll_eyes: Geen druppel

2 likes

Het was brood met grillworst. Nu is het alleen brood. :tired_face:

9 likes

Level: eet om elke kruimel brood heen - uitgespeeld :smirk::ok_hand:t2:

3 likes

Ik herken een hello fresh recept dat getweakt is met truffelolie :smile:

Ik verveel me op werk, dus ik ga hier wat kids food inspiratie posten wat ik zelf ook nog eens wil maken en random leuke dingetjes.

image

image

image

image

image

5 likes

Zo veel als J gister naar binnen schoof (maar echt veel! 4 kommen met pasta (zonder saus), 2 bekers drinken en 3 bolletjes ijs in de avond), zo weinig eet ze nu. Het is niet eens fotowaardig :rofl:

2 likes

Halleluja, we hebben een leeg bord! Kennelijk is ons kind echt een aardappeleter. Terwijl wij ons na 25 jaar eindelijk aan de standaard-avg ontworsteld hadden en dat dus ook nooit meer eten. De komende maanden eten we 2x per week boerenkool met een vegaworst.

16 likes


Aardappel tortilla met vega spekjes en stukken komkommer en tomaatjes. Niet voor de oudste natuurlijk want brr groente.


Medium gegeten.


En als toetje een homemade muffin zonder koemelk.

6 likes

Wat voor Vega worst heb je?
Ik had er eer gisteren een dje zo niet te vreten was haha. Dus zoek alternatief :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die van Vivera vonden we altijd heel lekker maar de dichtstbijzijnde supers verkopen die niet meer…