What my kid really eats

Hier ook geen kids maar vind dit topic te leuk. Sowieso wat koken jullie allemaal uitgebreid! Ik heb al een paar recept/combinaties opgeschreven voor mezelf :joy:

6 likes

Vind het sowieso leuk om de verschillende gerechten te zien haha best wel inspirerend. Maar daarnaast vind ik het ook best interessant om te zien wat kinderen eten, heb daar nooit zo bij stil gestaan hoe erg ze bijvoorbeeld met de pot mee kunnen eten of dat dingen nog apart moeten.

6 likes

Je hebt me geïnspireerd!!

Hier ook vega rookworst en zuurkool. En dankzij @Grey mini mais maar die vond ‘ie al helemaal niks tijdens het voorproeven.

5 likes

Klinkt goed! Denk dat die van mij dit ook lekker zou vinden! Hoe had je de noodles klaargemaakt (met wat erbij)?

Paar minuten gekookt, zelf zou ik het wokken met groenten en iets van een aziatisch sausje bij maken maar S eet pasta e.d. alleen “kaal” haha dus lekker saai.

1 like

Hier ook iemand die geen kinderen heeft maar ook lekker meekijkt met alle bordjes haha. Wat ik vooral leuk vind om te zien is hoe gevarieerd jullie kinderen eten. Lekker veel groenten, fruit, brood, hummus, avocado, vlees of vervangers en couscous enzo. Mocht ik ooit een kind krijgen hoop ik ook dat ze dat allemaal lekker vinden. En als een kind zijn hele bordje curry opeet denk ik: you go kid! Ook heel anders dan ik at toen ik een kind was (voor zover je je dat kan herinneren dan), echt leuk/inspirerend om te zien hoe bewust iedereen is met wat ze hun kind te eten geven.

9 likes

Ah ja, ik vind het ook zo moeilijk met mijn dochter om iets met noodles te geven omdat ze graag dingen apart eet en wij het natuurlijk allemaal door elkaar wokken en vaak ook best zout sausje erbij hebben. Maar kaal is inderdaad een goede optie! Ga ik binnenkort proberen, weer wat anders dan brood/ei/soep voor lunch (onze lunch normaal).

1 like

Inderdaad! Zit hier echt te kijken soms dat ik denk van “wauw, wat gevarieerd!”

Ik ken alleen maar de AVG’tjes en twee bruine boterhammen uit mijn kindertijd :sweat_smile:

Heerlijk om te zien!

1 like

Het enige succesvolle “sausje” wat ze tot nu toe met soaghetti wilde eten was geprakte avocado met haverspread van oatly door elkasr geroerd zeg maar en dan door de spaghetti. Had dat zelf ook gegeten maar dan met knoflook en zout erbij, echt heel lekker!

En alle soorten noedels/slierten vindt ze dus wel megalekker zolang ze verder kaal zijn haha. Van dje platte, brede rijstnoedels zijn ook favoriet!

Ontbijt: een halve boterham en een klein pruimpje voor mn zuurpruimpje… want wat een humeur had ze vanochtend :exploding_head:

Rest vd dag opvang, maar aan wat er in de app staat weinig voor haar doen. Had er vanavond ook een hard hoofd in want ze heeft eerst alleen maar lopen mekkeren met eten. Uiteindelijk wel goed gegeten: papa’s nasi met ei en zelfgemaakte satésaus (die mn man niet eet want gadverdamme daar doe je pindakaas in.,.ja wat denk je dat er in satesaus uit een bakkie zit? Af en toe…). Ei was al op voor ik een foto kon maken :joy:

Bordje is voor 90% opgegaan, satesaus zelfs nog een paar keer bijgeschept, dat eet ze dan zo met een lepel naar binnen :joy: wij maken nasi altijd voor 2 dagen dus daarna begon ze met de spatel uit de pan te eten (heeft ze blijkbaar gisteren toen ik er niet bij was van papa geleerd) :joy::joy::joy:


@HotMomma hier eet ze dat ook het liefste kaal. Eerst at ze het wel gemengd, maar nu eet ze dan slecht. Doe ik de noodles of pasta kaal voor der en dan een schep van de rest ernaast eet ze het beiden prima :joy: spaghetti of noodles slurpt ze tegenwoordig zo lief naar binnen haha.

2 likes

Ik heb weer eens m’n best gedaan voor de foto’s vandaag.

Ontbijt voor en na, broodje met huttenkäse en wat druiven:

Hele dag KDV, maar kreeg deze foto. M zit helemaal links, zo te zien is dr bordje nasi (denk ik te zien) helemaal leeg gegaan. En, @anon18050057, zie hoe ze eet, de andere kids keurig met lepel maar die van mij niet haha.

Avondeten was pasta met tomatensaus en de vegaballetjes van IKEA:

5 likes

Tsja dat krijg je ervan als je je kinderen niet opvoedt!! :smile: wat een lieve krulletjes trouwens.

2 likes

Zag net dit, volgens mij heel handig en niet zo makkelijk los te krijgen!

1 like

We zijn bezig met de lunch! Maïsbrood met Violife spread, scrambled eggs en wat groente van gister.

Hij krijgt nog meer brood hoor dan hier op de foto staan. Vreetzakkie eet met gemak 3 boterhammen weg smiddags.

Edit: uiteindelijk zijn het 3 boterhammen geworden (1x Violife, 2x appelstroop) en heeft ‘ie nog een extra handje erwtjes op. OMG

6 likes

Eten van gisteravond. Had mn vriend gevraagd foto’s te maken haha maar hij was het vergeten dus alleen een ‘tijdens’ foto. Het is sulu kofte (gehaktballetjes met ui,bulgur,peterselie en kruiden gestoofd met aardappel en snijbonen) met Turkse rijst erbij.
De rijst ging helemaal op,paar hapjes van het vlees en dat was het… hij eet echt slecht de laatste dagen ivm doorkomende kiezen.

5 likes

Dit ziet er lekker uit!


Hier een klein snackbordje. Olijven, appel en volkoren cracker. Appel niet aangeraakt, hij wil opeens geen fruit meer eten? Het begon met dat hij alleen nog maar banaan, appel en peer wilde eten. Maar nu wil hij zelfs geen appel meer eten, bied het elke dag aan, maar hij eet er niks van! Op het kdv wel :crazy_face:

1 like

Omdat ik eigenlijk geen idee heb wat kleine kinderen eten. Ondanks dat ik 4 neefjes en een nichtje heb :joy: Mijn vriend en ik willen volgend jaar proberen een kindje te krijgen en veel topics die met kinderen te maken hebben zie ik ook een beetje als voorbereiding ofzo. Verder vind ik het vooral fascinerend om te zien hoe creatief jullie zijn met wat jullie kinderen eten en ik doe ook gewoon inspiratie op voor mijn eigen maaltijden en snacks haha.

3 likes

(Gister avond)

Hij dacht dat ie vleesje at. Maarrr het was een niet te vreten vegan rookworst van wortel.
Maar kennelijk vond hij het lekker :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hij maakte even een klassieke fout, maar herstelde zich snel. Hij zag ons stamppot op lepel doen en dan worst erbij. Dus deed ons na. Maar NET voor die hap GEHEEL PERONGELUK bijná in z’n mond verdween, haalde ie vlug de stamppot er af. Pfieuw :relieved:

12 likes

Hahahaha ja stel je voor dat hij groente binnen had gekregen :nauseated_face:

3 likes

Pff nou inderdaad :cold_face:

1 like