What my kid really eats

Wentelteefjes voor het eerst (vond ze superlekker), khaki en besjes. Hierna nog 1 stukje wentelteefje gehad.

8 likes

Couscous met groente en chipolataworstjes. Het ging er vandaag niet zo in. (1jr 5mnd)

6 likes


In etappes want de zoete aardappel was later klaar. Alles is nog paar keer aangevuld en alles is op gegaan. (Bijna 2 jaar)

5 likes

Wederom goed gegeten :heart_eyes: (15m)
Rijstnoedels, kipballetjes van gisteren, 2 veggie sticks (superlekker) en gebakken courgette. Dasrna nog een beetje appel.

8 likes

Pasta bolognese

7 likes

Waar zijn die veggie sticks van?

1 like

Iglo green, van de ah. Ze hebben best veel producten! Zitten hele erwtjes, maiskorrels en stukjes wortel in enzo.

1 like

Volgens mij zit er alweer een in de alweer volgende groeispurt ofzo. Er wordt weer veel gegeten en veel geslapen. (15m)

Ontbijt (geen foto): 2 boterhammen, een banaan, een mandarijn, nog een mandarijn en 2 kleine pruimen. En toen wilde ze eigenlijk nóg een mandarijn.

Tussendoor: rijstwafel met pindakaas

Lunch: brood, gebakken ei met prei, tomaat en wat kaas. Kwart avocado. Korstjes bleven over, ei nog een keer de hoeveelheid als op de foto.

afbeelding

Tussendoor: chocoladekoekje (2) vd kleine keuken. En de helft van mijn saucijzenbroodje.

Avondeten: rijst (eerst even aangebakken met ui en knoflook alvorens in groentebouillon te koken, groente met vegetarische wokreepjes. De rijst ging op, met nog een flinke extra schep. De courgette en aubergine ook, prei ook grotendeels maar de paprika liet ze liggen en de wokreepjes zijn allemaal afgelebberd en weer uitgespuugd.

5 likes

Ik vind jullie bordjes met eten echt heel leuk en inspirerend! Kom hier nog niet verder dan een fruit en groentenhapje maar lees met plezier mee!

4 likes

Geen foto’s gemaakt maar misschien ter inspiratie:

  • kleine papfles in bed, daarna ieder een boterham met pindakaas
  • kiwi, banaan en druiven (N alles op, T liet een deel van zijn kiwi liggen)
  • roerei met de zalmmoot die op moest en boterham met geitenkaasspread
  • ieder 2 dierenkoekjes en wat tomaatjes
  • grote kom volkorenmacaroni met prutje van tomaat, aubergine, courgette, kastanjechampignons en ui met wat balsamicoazijn, knoflook, basilicum en witte peper. Ging bij allebei tot op de kruimel leeg. Daarna nog wat yoghurt
  • papfles in bed

Even afkloppen maar de problemen met eten lijken hier (tijdelijk) voorbij. Binnenkort ff wegen want vooral T was vorige keer te weinig aangekomen gezien zijn lijn, hopelijk heeft hij het nu weer opgepikt.

4 likes

Ohhh dit ga ik morgen denk ik maken! Nog nooit gemaakt (geen idee waarom niet).


Snack is van gisteren, had hier wel een foto van gemaakt maar niet van de andere dingen die ze heeft gehad, dus post ik hem vandaag maar.

Cracker, vijg, komkommer en stukjes kipworst. Alles ging op maar volgens mij heeft m’n vriend de kip opgegeten. Die crackers vindt ze echt lekker, zijn die hele dunne met tomaat van de Lidl.

Vanmorgen waren we naar de markt geweest en lekker fruit gehaald, dit bakje ging op. Ze kreeg ook allemaal stukjes fruit van de marktlieden dus het was een geslaagde uitje haha.

Avondeten was voor haar parelcouscous in een klein beetje tomatensaus, broccoli, vega kip en twee stukjes komkommer. Best oké gegeten, ik dacht dat ze niet zo’n trek zou hebben want ze had heel laat geluncht. Zelf eet ik iets anders wat zij niet eet, vriend is aan het werk dus had voor haar dit apart gemaakt.


6 likes

Nou geïnspireerd door @HotMomma stond ik vanmorgen wentelteefjes te bakken, ze waren goed gelukt! Helaas wilde dochter er niks van weten en heeft ze alleen het fruit opgegeten :expressionless: Bij mij viel het iig wel in de smaak :+1:

5 likes

Awhhhh zonde!! Haha zo balen altijd. Maar ze zien er megalekker uit met dat fruit zo :star_struck:


S lijkt dr eetlust weer wat terug te krijgen, ze heeft vanmorgen 1.5 sneetjes brood gehad met pindakaas en stroop. Normaal is het amper 1. Denk dat de tandjes geen onrust meer geven :partying_face:. Vnv gaan we eens falafel proberen denk ik.

1 like

Nou het was een uhm… succesvolle eetdag vandaag :rofl: wederom alleen foto’s van het avondeten maar

Ontbijt; een kwart krentenbol en paar happen yoghurt
Tussendoor; een halve mandarijn
Lunch: de boter van een cracker gelikt en 2 happen tosti
Tussendoor; een half doosje rozijntjes en een paar happen van mijn appel
Avondeten: een pannenkoek met appel en de helft van een pannenkoek met spek + wat stukjes gepikt van onze pannenkoeken.

afbeelding
afbeelding

(Haha je kunt wel zien dat K. haar appelpannenkoek de eerste was die we bakten :rofl:)

4 likes

Vervelend zeg!

Ook als je gewoon kleine beetjes per keer op zn tefeltje geeft?

Zuurkoolschotel met rozijntjes en vega rookworst. N heeft vooral de worst en rozijntjes op (en de helft van de maaltijd zitten janken :woman_shrugging:t3:), T heeft wel redelijk gegeten.


3 likes

Ik dacht ik maak als lunch udon noedels, dan laat ik haar eerst eten en dan eet ik de rest op. Eindstand; S heeft alles zelf opgegeten en mama een paar kleine hapjes. :sweat_smile: Plus nog een paar stronkjes komkommer.

Gewoon zo een heel pakje op he :rofl: ze slurpt ze ook zoooo lekker naar binnen dan :star_struck:

Vanavond pasta met groente/gehakt saus en voor de zekerheid laat ik wat kale pasta apart voor als ze met saus weer niet wilt :sweat_smile:

7 likes

Ik heb zelf geen kinderen en wil ik ook nog laaaang niet maar love dit topic

5 likes

Haha vind dit echt leuk om te lezen van leden zonder kids! Wat is de reden wasrom je het leuk vindt? En anderen?

1 like

Omdat die kinderen van jullie gevarieerder eten dan ik :rofl:

16 likes