What my kid really eats

Had een superlekker kip/aardappel/masala potje gemaakt met rijst. Rijst gaat er normaal gesproken echt keihard in en is altijd een hit. Helaas ging ze er gelijk een rotzooi van maken en kiepte ze dr bord gelijk om (stom van mij om bord te geven :zipper_mouth_face:). Heb een banaan erna gegeven want amper iets gegeten ervan :expressionless:, baal dan zo als het zo lekker is maar ze niet eet.

2 likes

Ja stom is dat hè! Kan ik ook van balen. Het ziet er lekker uit!

Hier gekookte pompoen,broccoli en 2 chipolata worstjes:

Na:

Eerst gingen de stukjes vlees er in record tempo in. Daarna nog wat pompoen maar de broccoli heeft ie niet aangeraakt. Op opvang dagen vind ik het altijd wat minder erg als hij niet zo goed eet want daar eten ze 's middags al warm. Dus hij heeft zn groente al wel binnen.

3 likes

We hadden andijviestamppot, waar hij 5 flinke happen van at en de allerlekkerste gehaktbal ooit. Maar hij wilde niet eens proeven! Nouja, des te meer voor ons. Dus die hebben m’n vriend en ik op :no_mouth:

2 likes

Wij aten soba noodles met tofu en diverse groenten uit de wok. Tofu stond ze al met een vork uit de pan te pikken, noodles allemaal op en vd groenten/tofu vooral wat tofu eruit gepikt en beetje aubergine.

afbeelding

Was de eerste keer in jaren dat ik tofu maakte en vond het zelf beetje tegenvallen, heel de dag gemarineerd en smaak was prima maar het was zo… Net niet? In de complete mix prima, maar als je een los stukje at dacht ik mehhh. Denk de volgende keer wat langer aanbakken tot het zo’n laagje krijgt alvorens de groenten erbij te gooien, want sommige stukjes waren wat meer aangebakken en die waren lekkerder.

3 likes

Ik heb vorige week geleerd dat je het blijkbaar uit moet knijpen, dan in kleine stukjes kruimelen (al kan snijden vast ook) en dan helemaal bedekken in maïzena en dan dus bakken in de pan. Dan kan je het krokant bakken en tot slot de marinade eroverheen gooien en dat schroeit dan in (?)

2 likes

Oooh dat ga ik de volgende keer eens proberen!

2 likes

Ik heb zelf geen kinderen maar ik lees hier best vaak dat kinderen bordjes omgooien. Ik zag een keer bij een familievlogger dat er kinderbordjes bestaan met een soort zuignappen aan de onderkant, zodat het kind het moeilijk vast kan pakken en om kan kiepen. Misschien een tip? Of misschien is dit allang bekend en werkt het gewoon niet goed, dan heb ik niks gezegd!

1 like

Die trekt ze ook eraf :joy:

Maar lief dat je meedenkt haha!

1 like

Ben altijd zo jaloers op de fotos hier van grote mooie bordjes die gewoon op de tafel blijven liggen en waar veel eten op ligt haha.

Ik moet echt alles per stukje apart geven op haar tafeltje anders gaat ze kloten ermee :frowning_face:

Ieder een halve zalmmoot (die ging uiteraard als eerste op) en broccoli met aardappel. Daarna yoghurt met bosbessen, dat ging bij allebei helemaal op.


12 likes

Haha dit dus. Of dan denken wij ooh deze plakt best goed krijgen we niet los. Nou madam binnen 2 seconden hoor. Ik heb het maar opgegeven, gelukkig wordt er hier minimaal met borden gegooid ofzo. Heb altijd gezegd dat de muur achter haar stoel (die is nu wit) de kleur wordt van het eten wat er als eerste opkomt. Jammer dat dat laatst (na 8 maanden vast voedsel, afkloppen) was en een hele viezige bruingrijzige vlek achter liet :joy:

En zo eet meneer dus wel. Hele handen sperziebonen terwijl ik sta te koken hahaha

2 likes

Uitprobeersel dat een groot succes was: bechamelsaus op basis van bouillon, in boter gekaramelisseerde kastanjechampignons, nog een mini restje prei, gebraden kip en volkoren spaghetti. Ze begon met eten, vol mmmmgeluiden en hield niet meer op tot haar bord leeg was. Het ging in een keer door naar binnen. En toen nog een half bord en toen was de pan leeg.

Vervolgens loopt ze naar de koelkast, ik maak die open en ze pakt er een bak yoghurt uit dus ze heeft ook nog een schaaltje yoghurt gegeten. Terwijl ik na het afruimen even naar de waskamer loop om wat in de wasmand te doen, klimt mevrouw via haar learning tower op het aanrecht en begint aan een banaan. Die ook op ging. :exploding_head: Als ik niet beter weet zou ik denken dat ze vandaag niks heeft gehad.

11 likes

Ik heb vakantie deze week dus ik dacht ik maak er wat vrolijks van vandaag

Nou deze snack was een succes, ‘STEEEEER!’. Kiwi had ze blijkbaar geen zin in (heeft m’n vriend opgegeten).

Avondeten was groenten uit de oven, champignonburger, pasta en wat couscoussalade met extra stukjes komkommer voor haar (de stukjes die over waren van de sterren :nerd_face:) De burger wilde ze niet, die eet m’n vriend wel op als ie thuiskomt. Ze heeft twee keer extra pasta gehad, dus niet echt gevarieerd maar wel genoeg gegeten :sweat_smile:

15 likes

Aaah wat ziet dat er leuk uit :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wij zijn net pas klaar met ontbijten… want K. sliep tot 9.45u? :exploding_head: ik heb bananenpannenkoeken met havermout gemaakt, was alweer een tijdje geleden en ze heeft er van zitten smullen. Dacht alleen wel ff de was snel in de machine te kunnen doen want bak het altijd op de laagste stand dus duurt lang, maar toen waren ze zwart :joy: dus terwijl ik nieuwe bakte at ze vast een pruim.

Pannenkoek ging voor 3kwart op, normaal eet ze die helemaal dus dacht ze zal nu zeker wel honger hebben.

Oh en misschien wel grappig om hier te delen, K. drinkt meestal uit zo’n 360gr beker, maar als wij ondertussen uit een glas drinken wil ze dat ook. En dat geeft ze zo aan :joy: ik schenk dan namelijk vaak wat uit haar beker in mijn lege glas (ga echt mn glas niet delen als ze eet want dan drijven er daarna allemaal stukjes in🤮)

6 likes

Het was een soort geïmproviseerde aardappeltortilla met spinazie en broccoli.

9 likes

Eindelijk weer eens een waardige foto!
Spaghetti + extra schep, 3 kipgehakt balletjes, 1 stronkje broccoli en 1 sperzieboon.

  • nog wat schijfjes appel erna, Im very happy :smiling_face_with_three_hearts:
12 likes

Echt dat bordje maakt het eten al erg verleidelijk :heart_eyes:

1 like

Nou, zoals het een peuter beaamt.
4 dagen weigeren te eten. Echt letterlijk zelfs pasta ging er niet meer in. Hoe dan.

En dan vervolgens 2 dagen bunkeren voor het vaderland :joy:

Vandaag - hij at zelfs spinazie!! Whuttt

En gisteren na dus flink sperziebonen te hebben zitten rammen in de keuken…

10 likes