What my kid really eats

Aan z’n fijne motoriek ligt het niet :joy::joy:

15 likes

Haha, alle vulling uit de tortellini gepeuterd?

1 like

Ja :joy:
Talentje hoor :joy:

6 likes

Lunch, ging op behalve de olijven en het eigeel

Avondeten, rösti, wat doperwtjes, stukje maiskolf, bulgursalade en vega kipstukjes

Geen na foto, ik voelde me niet zo lekker dus ging eerst even douchen. M’n vriend zei dat ze de rösti en de doperwtjes liet liggen. Later toen ik ging eten pakte ze mijn stukje maiskolf nog van m’n bord :face_with_monocle: dus daar heeft ze twee van gehad.

2 likes

Had ik maar een foto gemaakt, want hij at zó goed! Gebakken aardappels, eenderde kipburger en zeker 6 spruiten :ok_hand:
En nog een bord yoghurt er achteraan

3 likes

Aan de FF’ers die hun kind(eren) yoghurt als toetje geven: ben je zelf ook gewend om een toetje te eten? Of zit er een andere reden achter?

Wij eten zelf geen toetje. Mijn zoontje meestal wel volle yogurt, eigenlijk een tip van de kinderarts, omdat hij echt een dunnetje is en wel wat extra vet kan gebruiken. Hij is er ook echt dol op.


Vandaag 1 van zijn favoriete maaltijden. Pasta met zalm courgette ui lekker veel knoflook.


Alles op heb geen na foto gemaakt. Verder nog allemaal zalm van mij bord gepikt.

4 likes

Hier vaak geen toetje, maar soms eet ze zo slecht dat ik nog een bakje yoghurt geef, zodat ze in ieder geval met een volle maag naar bed gaat. Vandaag heeft ze alleen zalm op en verder bijna niets van de pokebowl (maar nu ook geen yoghurt), dus ben benieuwd hoe goed ze morgen ontbijt gaat eten …

1 like

Ik eet geen toetje, maar t lijkt me fijn voor haar om lekker vol naar bed te gaan. Griekse volle yoghurt met fruit is ook gezond dus ja. En ze moeten volgens mij 300 ml melkproducten krijgen, en een bakje yoghurt helpt daarbij.

1 like

Thanks voor de antwoorden! Helder :smile:

Ik heb geen kinderen maar toch vind ik dit topic zó leuk! Ik haal er ook inspiratie voor mezelf uit!
Dit weekend komen mijn nichtjes logeren en wil ik cake versieren. Ik hoop dat ze het leuk vinden :blush:

9 likes

Ik had dit in ieder geval fantastisch gevonden als kind. Leuk idee!

2 likes

Normaal eet ze aaaaltijd alle besjes op, nu uiteraard niet :sweat_smile:. En 4 sneetjes brood waren dat, de 1e at ze met alleen boter, de andere met stroop erbij.

Een uur later zag ze een knijpzakje van Ella met broccoli/peer en had ze in 1x opgegeten.

1 like

Een bakje yoghurt vanochtend met wat muesli, geen foto.

Om half 11 wilde ze 2 boterhammen met smeerworst. Die laat ik nog even staan want denk dat die nog wel opgaan.

En net nog een mandarijn, die is op en ze is nog ‘meer rijn’ aan het halen.

6 likes

Oooh dat bovenste borjde :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Haha ja leuk he! Zit ook een heel schattig bestek setje bij.

Van ali

1 like

(15m) Volkoren wrap waar ze tijdens het wachten al de helft van op heeft gegeten, gebakken ei met kaas en tomaat en pesto en hummus erbij (want dat ging op mijn wrap dus wilde ze ook).

Alles ging op, behalve de hummus. Daar nam ze heel enthousiast een grote hap van om het vervolgens met een vies gezicht uit te spugen en de rest van de hummus met haar handen van haar bord naar de grond te verplaatsen. Dat heeft ze nog nooit zo doelbewust gedaan, dus geloof dat ze het écht vies vond.

2 likes

Alles op. Hij had daarvoor al een appel op, dus hierna vond ie het wel best.

Lekkere lunch dit!

1 like

Eerder vandaag, zonder foto: bak yoghurt met kiwi en zelfgemaakte muesli. Later in de stad een hele croissant en een paar plakjes kaas van de kaasboer.

Lunch: ‘Blookje ei’ (en ham). Hij had hier al een paar happen op.

Best veel gegeten!

4 likes