What my kid really eats


Incl 2 groot uitgevallen zelfgemaakte kruidnoten. Die waren uiteraard als eerste op.

6 likes

Zeeman :smiling_face_with_three_hearts:!

Monkeyplatter vanmiddag en net ovenfrites van pastinaak en zoete aardappel. Plus stamppot van dezelfde frites + bietjes en een soort groente/kaas soufflé met kaas en bloemkool.
Hij heeft een paar stukjes van dat kaasding op en zit nu maar weer aan een krentenbol. :roll_eyes: De monkey platter is ook amper aangeraakt.


@Saturnus @Axolotl ik mis jullie hier voor de vegan inspi en vette monkey platters!

3 likes

Aardappelbolletjes uit de oven, gehaktballetjes, tomaat en komkommer.
(1jr en 5mnd)

12 likes

Haha zo leuk met saus in de oortjes! Jouw maaltijden zien er altijd zo gezellig en lekker uit. Superleuk bord ook, waar heb je die vandaan? :blush:

3 likes

Haha, leuk. Dankje!

Bordje is volgens mij van Hema.

1 like

Wij eten vanavond patat, dus ik vermoed dat hij z’n bord wel leeg gaat eten vanavond :grimacing:

2 likes

Voor de lunch zelfgemaakte pompoensoep en stukjes stokbrood met kruidenboter.

Zoals verwacht wilde ze niks van de soep, brood ging ook matig.

S middags hebben we samen koekjes gebakken (zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:) dus uiteraard wat koekjes gehad en veel van de decoratie gesnoept tijdens het versieren. Ze heeft meer koekjes gehad dan dit bakje want ze had zelf ook nog een koekje van het aanrecht gejat ( :joy:)

Voor het avondeten hadden we pizza belegd, ik had mais, hele kleine stukjes rode paprika (anders eet ze dat niet), vega Spaanse worst en kaas op haar deel gedaan. Ze had er zin in, ze riep heel blij ‘tietzaaaa!!’

Ging er goed in, ze heeft uiteindelijk nog een stukje gehad en een paar korstjes van mij opgegeten.

11 likes

Hij was alvast zijn boterham aan het hamsteren mocht er ooit weer een lockdown komen :rofl:. Weinig echt op. Wel heeerlijk aan gesabbeld en in geknepen. Hij is 6 maanden

13 likes

Rijst met groenten en kip (niet op de foto) vanavond. Ging er redelijk in, ongeveer 1/3 over. Papa kwam om half 5 thuis met aardbeientaartjes dus ze zat nog wat vol toen we om half 7 aten :stuck_out_tongue_closed_eyes:

En omdat het hier echt niet altijd zelfgekookt is nog even de maaltijd van gisteren

Einde van de week, papa late dienst dus ik was moe en had echt geen zin meer om te koken. Pizza uit de oven dus. Eerst een kwart, want ze eet dat soms slecht, maar uiteindelijk heeft ze bijna driekwart opgegeten (was zon kleine verse vd appie) en heb ik toen ze op bed lag nog maar wat soep uit de vriezer gehaald voor mezelf :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

De nafoto zal ik jullie besparen. Ze heeft alleen de feta opgegeten. En het stukje falafel dat ze kreeg heeft ze gekauwd en uitgespuugd. Gelukkig had ze wel een kwart komkommer op. (Voor het eerst in haar leven.)

1 like

Tomaten-linzensoep, hamburger en stokbrood. (1jr en 5mnd)

11 likes

Snack vanmiddag, mango, kakifruit, komkommer en een cracker in stukjes. De mango en kakifruit at ze maar weinig van, dus dat heb ik opgegeten.

Avondeten was groentenfrietjes (wortel en pastinaak) uit de oven, gewokte spinazie, bulgursalade met van alles erdoor en een stuk vega kip schnitzel.

De groentenfrietjes moest ze niks van weten (de gele liggen verstopt onder de spinazie), de spinazie ook niet, maar de rest wel. Ze heeft nog een flinke scherp bulgur gehad en nog een stuk vega schnitzel. Ohja en ik heb het over geschept in een bakje want de bulgur belandde overal natuurlijk haha, what was I thinking.

8 likes

Snacktime. Voor het eerst rauw paprika gegeten en toch wel een stuk op!

Ik vind dit super leuk om te zien! Ik kan niet wachten om te beginnen aan vast voedsel hier.

1 like

M’n vriend had alles op z’n bord gedaan dus had al verwacht dat het teveel zou zijn.

Hierna huilen dat het op was, dus nog een schepje erbij en een schaaltje yoghurt

1 like

Hier wordt al dagen weer flut gegeten haha.
Hij heeft vakkundig de meeste stukjes gehaktbal eruit gevist haha. Daar bleef soms perongeluk een beetje spitskool/wortel stamppot aankleven :cold_face::scream:
Het zou je maar gebeuren :tired_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Curry met linzen en pompoen (recept uit Deliciously Ella) met bulgur. Zat ook best wat knoflook en gember in dus was benieuwd. Maar best aardig gegeten.

Na:

7 likes

Dit is een een van mijn lievelingstopics

7 likes