What my kid really eats

Haha ja het is een paar weken een soort bodemloze put geweest :crazy_face:

M’n kind riep net vanuit bed dat ze nog een snoepje wilde. Vanmiddag heeft ze voor het eerst een Lange Jan gegeten. Die viel kennelijk in de smaak. (Ze zijn wel de helft kleiner en twee keer zo plakkerig als in mijn tijd.)

2 likes

2 minihapjes, dus geen na-foto, want dat zag er praktisch hetzelfde uit (pastinaaksoep). Wel nog twee plakken kaas-uienbrood op en een schaaltje yoghurt

1 like

Geen voorfoto, hij at zo snel :sweat_smile:
We aten volkoren spaghetti met tomatensaus (saus kwam lui uit een potje), courgette, champignons en vegaballetjes. Nadat zijn kommetje leeg was heeft hij nog behoorlijk wat van mijn bord gegeten.

4 likes

Mijn meisje is 13 maanden oud.

Voor lunch een boterham met zuivelspread en een stukje overgebleven roti plaat van gisteren.


Vandaag saoto, eerst een kommetje droog en erna bouillon gemengd met eigeel, want ze weigert gekookt ei te eten.
Ze heeft wel extra kipfilet, chippies en tauge gegeten.

1 like

Hahaha omg wat is dit dan. Ze werd tegen 22u wakker, niet te troosten dus ik denk ze zal wel honger hebben want ja amper gegeten vanavond. Dus ik pak de yoghurt uit de koelkast, zij lachen en wijzen dus doe het in een schaaltje. Daarna was het alleen maar gillen en heel hard huilen, ze wilde er geen hap van. Prima schat, eten wij het op. Loopt mn man naar de koelkast om wat te drinken te pakken, ze weet niet hoe snel ze zich van de bank moet laten glijden om erachter aan te rennen op die korte beentjes. “Die! Die! Die!”. Komen ze terug met… een bakje appelmoes :joy::joy::joy: die ze in 5 minuten naar binnen heeft gewerkt, laat zich daarna van de bank af glijden en zodra wij der slab af doen loopt ze naar de deur naar de gang en gaat daarop staan kloppen dat die open moet… nu ligt ze weer lief te slapen :woman_shrugging:t2:

Gelukkig hebben we iig appelmoes zonder toegevoegde suikers :crazy_face:

(Wij eten dus zelden appelmoes, hebben het ook zelden in huis. Nu was er nog 1 portie over die ik na het eten in de koelkast heb gezet waar ze bij stond… toch bijzonder).

14 likes

Zalm, spinazie en aardappeltjes (uut n potje van Hipppp)
Kind vind alles lekker dus dit ging er ook goed in.

4 likes

Hahaha ik vind dit echt leuk om te lezen. Het is zo grappig om te zien hoe anders mensen zijn soms, ik vind dit topic mega leuk en fascinerend maar ik voel me ook elke keer opgelucht dat ik nooit kinderen ga krijgen. Lijkt me echt chill als je kinderen zo leuk vind dat je zelfs blij wordt van de willekeurigheid van hun eten (vandaag wel X, morgen opeens niet meer)

@alle moeders, ik vind het ook leuk om te zien wat jullie kindjes allemaal krijgen! Voor mijn gevoel kreeg ik als kind alleen gekookte brocoli en aardappel puree, jullie kindjes krijgen echt lekkere maaltijden soms? Ook inspirerend voor (net niet) volwassenen zoals ik

9 likes

Ik zie wel dat de kinderen hier gezonder eten dan dat ik zelf doe! haha

18 likes

Voor en na!
Pompoen met aardappel.

Hij vond het niet te eten. Na 2 happen hield hij zijn kaken strak op elkaar.

Snap het wel. Heb het geproefd en zou er ook niet blij van worden :rofl:

4 likes

Vieze na-foto

Feestje op een bord! Dat geprakte waren doperwtjes. Hierna nog een boterham.

3 likes

Vanochtend met moeite een boterham, op de opvang wel prima gegeten zeiden ze.

Vanavond pasta met courgette en kip. Beter gegeten dan gisteren iig. Als ze klaar is, zet ze dus der bord vaak op de grote tafel haha. En toen zag ze met opruimen dat er in de kelderkast nog appelmoes stond, dus jullie raden het al: terug in de stoel en ook een bakje appelmoes leeggelepelt :joy:

afbeelding afbeelding

5 likes

Avondeten hier alweer een paar dagen met 1 hap klaar haha.
ZELFS PASTA :sweat_smile:
Zo dus:
(2 wortels gegeten en 1 door de kamer gegooid) :ok_hand:t2:

1 like

Wij aten poke bowl, dochter kreeg een bakje met sushi rijst, avocado, tahoe, komkommer, baby mais en had er broccoli bij gedaan omdat we nog een klein beetje over hadden wat op moest.


Ze vroeg om meer broccoli en mais dus ze heeft nog twee extra stukjes broccoli en een maiskolfje gehad.

Edit:
Oh blijkbaar was ze nog niet uitgegeten. Als toetje aardbeien, ging op


En blijkbaar heeft ze mega trek want daarna pakte ze zelf een boterham uit de keuken? Haha eh oké. Normaal wil ze nooit brood. Nou goed die is ook opgegaan :woman_shrugging: :sweat_smile:

13 likes

Wat is de reden dat er zoveel witte rijst zonder saus en pasta zonder saus geserveerd word? Vinden ze dat niet droog? Of is dat ivm zout ofzo? Blijft fascinerend dit :wink:

3 likes

Wij doen wel met saus hoor. Wij eten best veel rijst (cultuurding) en gooi er altijd een schep curry voor hem erbij.

Vanavond hebben wij macaroni met gehakt en groenten op. Geen foto helaas. Maar hij heeft een heel bordje op.

3 likes

Ik vergeet steeds foto’s te maken. Een AVG’tje met spinazie, aardappels, groenteballetjes en een eitje. Ze moest gevoerd worden, maar het ging er best aardig in.

4 likes

Als ik het naast elkaar leg op haar bord eet ze het vaak allemaal goed op, maar als alles door elkaar zit pikt ze er maar een paar dingen uit en laat de rest liggen. Bij pasta of rijst zit de saus bij mij vaak door de groente/eiwitten en dat scheppen wij sowieso apart op omdat dat voor mij makkelijker afwegen is (ivm koolhydraten, ik heb diabetes type 1). Alleen zelf mengen we het dan wel idd.

1 like

Hier laat ze het steevast liggen als er saus op zit. Maakt ook niet uit wat voor soort saus het is of welke kleur, ze weigert. Zelfde met soep. We blijven het wel aanbieden, meestal laten we haar dan een hapje van ons bord proeven.

Mijn vriend eet trouwens ook veel droge rijst met dan alleen een vega iets of kip. Niet omdat hij geen saus wil maar omdat hij dat gewoon lekker vindt en gewend is vanuit zijn cultuur. Dus misschien heeft ze het van hem haha.

2 likes

Witte “kale” rijst eet mijn dochtertje meeeeega goed. Pasta ook wel.

Maar elke keer als ik saus op de pasta doe dan raakt ze het niet aan haha. Volgens mij hebben best veel kindjes dit.

Vandaag at S niet super. Her en der wat random fruit en wat yoghurt beetje brood etc. Ze krijgt weer tandjes en zit wel weer overal op te knagen wat geen voedsel is :sweat_smile:.

Heb ook gewerkt vandaag dus niet zelf kunnen bijhouden allemaal. Morgen nieuwe dag… wat zullen we eens etennnn :thinking:

2 likes