What my kid really eats

Soep is hier in een grote hit. In het begin gaven we haar wel eens een paar lepels van onze kom (dat voerden we haar dan). Toen ze redelijk uit een beker kon drinken deed ik het in een beker en nu gewoon in een kom met lepel.

Ik maak soep altijd zelf als we dat thuis eten en hou er dan wel rekening mee dat ik die bouillonblokjes met minder zout gebruik, maar dat deed ik eigenlijk altijd al omdat ik liever daarna zelf proef en zout naar smaak toevoeg.

Hier ook een soepfanaat! En vooral brood erin dippen en dat leegzuigen is favoriet. Scheelt ook vliegende lepels @seveneleven haha. Meestal gaat het daarna wel goed met zelf eten of helpen met geven.

3 likes

Hoi dm me het recept van je vega lasagne :wink:

1 like

Nou hier stukjes fruit geprobeerd hoor, een peer helemaal op! Alleen de kiwi weigert hij

6 likes

Haha N dacht ook, fuck die kiwi :fu:t3:

12 likes

Hahaha subtiel hè?

3 likes

Meestal liet haar gewoon zelf eten en hielp ik af en toe. En dan af en toe slokjes uit het kommentje laten nemen. Ze is nu 2,5 en kan het vrij netjes eten. Als ik haast heb ofzo voer ik haar wel gewoon.


Hier was ze 1,5 :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Geen foto maar ik had een soort risotto met linzen, abrikoos, kip en wortel gemaakt. Hsd ze best goed zelf gegeten met een lepel. Daarbij nog een aantal blauwe bessen en wat komkommer! Smaakte ook echt mega lekker, ga dit zeker een keer voor onszelf maken!

3 likes

Hahahahaha, wij aten restjes van gisteren. K. nam heel enthousiast een hap… en toen heb ik haar nog nooit zó vies zien kijken… toen ik zelf een hap nam begreep ik waarom. Geen idee wat de koelkast en weer opbakken in een pan voor invloed op de combinatie couscous, diverse groenten, linzen en kokosmelk heeft gehad… maar gadverdamme.

Dus aten we krentenbol, mandarijn en yoghurt :joy:

6 likes

Stoofpotje van paprika, tomaat, zwarte bonen en olijven. Met feta-yoghurtdip en turks brood. Het ging er goed in vandaag. (1jr en 5 mnd)

11 likes

Laten we zeggen dat de stofzuiger goed gegeten heeft…

Was een drama helaas door zijn oorontsteking, uit wanhoop nog een krentenbol aangeboden maar zelfs die hoefde hij niet.

afbeelding afbeelding afbeelding

Edit: net overstuur uit bed geplukt en nog een hele boterham weggewerkt. Gelukkig is hij niet vaak ziek.

1 like

Dinsdag is altijd een drukke dag hier, snel wat in elkaar geflanst. Ze is op de opvang geweest dus hongerrr.


Gekookt ei was over van vanmorgen, daar heeft ze de helft van gehad, m’n vriend heeft de andere helft opgegeten. Ze heeft ook nog een extra stuk broccoli gehad. Vega balletjes even aan geknabbeld maar laten liggen (heeft m’n vriend ook opgegeten).

6 likes

Heeft M hier ook heel lang gedaan, ik heb toen steeds heel duidelijk (en een beetje streng) gezegd dat ze eten niet hoefde te eten, maar dat ze het dan op tafel moest leggen. Dat heeft wat training gekost, maar dat doet ze nu altijd heel braaf.


Hier het eten van vandaag:
Havermout en wat druiven als ontbijt voor:

En na:

Toen de hele dag op het KDV, maar avondeten was zelfgemaakte pizza (voordelen van thuiswerken): ze heeft een dubbele portie van dit gehad, aan de overgebleven korsten is te zien hoeveel ongeveer.


7 likes

Vanmorgen havermout met banaan en pindakaas en naar school the usual: fruit, een broodje en tomaatjes. Te vroeg voor foto’s. :sweat_smile:
Na school:


4 uur snack: cashews, pinda’s en rozijnen.

Daarna hadden we weer zin om chocomelk te maken op deze regenachtige dag:

Avond eten is eigenlijk de voornaamste challenge hier. De rest gaat er altijd wel in.

Toetje: naturel soja kwark en aardbeien

6 likes

Fruithapje en weer een compensatie smoothie, want afgelopen 3 dagen vooral makkelijk gegeten (potjes). Smoothie met avocado, banaan, blauwe bessen, chia en amandelmelk.
Bleef wel wat liggen, maar die smoothie was ook wel echt stevig.

4 likes

Vandaag makkelijk, visticks, maiskolf en spagetti haha beetje random combi.


7 likes

Couscous met kip en groenten (ui, paprika, wortel en broccoli) (1jr en 5mnd)

5 likes

Niet bepaald een inspirerend gerecht maarrrr het ging wel helemaal op dus dit moet ik wel even posten natuurlijk :woman_shrugging:


7 likes

Nou geloof dat der groeispurt erop zit :joy:

Ontbijt was wel oke: 2 boterhammen (zonder korst, dat was eenmalig van de week haha) en daarna nog een halve krentenbol van der vader geschooid. Tussendoor een halve banaan.

Lunch was omeletje met een beetje kaas, avocado, tomaat en een volkorencracotte met flink wat boter (voor ons botermonster). De avocado en tomaat heb ik maar verder opgegeten.

afbeelding afbeelding

Vanmiddag een doosje rozijnen en eind van de middag een mandarijn voor we nog even gingen wandelen.

Avondeten: gebakken aardappels met aubergine, kikkererwten, een paar zongedroogde tomaten meegebakken voor de smaak en nog de rest vd avocado van de lunch er door. En appelmoes want daar had ik trek in bij mn aardappels.


Ze heeft alleen de appelmoes gegeten, in de rest wat geprikt en alles wat ze in haar mond stopte vakkundig in de bak van haar slab gespuugd :sweat_smile:. Laat je niet in de war schoppen door de foto, toen ze klaar was met eten heeft ze het lege bakje vd appelmoes van tafel gevist, om dat vervolgens vol te proppen met de aardappels. :joy:

5 likes

Ik geloof dat er een groeispurt ofzo aan komt want hij was echt onverzadigbaarder vandaag.

Vanmiddag 3 boterhammen op, daarna als tussendoortje nog een halve avocado en een paar stukje tomaat. En net aten we risotto. K met vega nuggets er bij.

Hij heeft uiteindelijk 3 (!!) van die vrij grote nuggets op, en nog en vergelijkbare portie risotto meegegeten van mij. Die portie van hem was netjes met minder zout enzo. Maar die van mij incl rode peper en pecorino ging er net zo goed in. :joy: Oh ja alleen de buffelmozzerella en stukjes tomaat bleven wel onaangetast.

Edit; haha @Suikerklontje lees nu jouw bericht hierboven over juist het einde van een groeispurt.

3 likes