What my kid really eats

Ik geef hier hapjes mee, gaat prima :grimacing:.
Wel opletten met die lichte en wortel anders verkleurt hij heel snel!

1 like

Ik zie dat veel kindjes vegetarisch eten, hoe doen jullie dat in restaurants? Aangezien veel kindermenu’s frikandel, kroket, knakworst oid met frietjes zijn…

Ik heb zelf geen kind, maar wel benieuwd!

Geen succes de spinazie pasta helaas :frowning:
Ze eet normaa gesproken heel graag pasta maar dit wilde ze echt niet. Wel vond ze de saus op een gegeven moment interessant en ging die met haar vinger uit het bord likken. Verder wel 2.5 stukken kipfilet, beetje broccoli en 2 stukjes snijboon.
Geen na foto helaad want ze was onrustig en heb zelf maar de pasta opgegeten :sweat_smile:

Denk dat ze dus een saus op de pasta raar vindt en daarom niet eet. Ik ga haar morgen eens de spinazie a la creme apart geven want die leek ze dus wel lekker te vinden :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Wij eten niet strikt vegetarisch, maar ik bestel vaak een ‘gewoon’ gerecht als we ergens eten, ook omdat ze dat vaak lekkerder vinden dan friet of snacks

1 like

Wij bestellen vaak pasta, dat is meestal alleen met rode saus en groente of inderdaad iets van de kaart. Vaak kunnen ze daar wel een kleine portie van maken

1 like

Avond eten redelijk. Alleen de feta en tomaatjes helemaal niet aangeraakt.

Toetje ook best goed

Was vandaag een goede dag qua eten en zindelijkheid. :blush:

7 likes

Ik neem meestal iets wat we kunnen delen, maar tbh ga ik zelden uit eten met kind. Ze eet dan sowieso slecht en ik doe haar en mezelf er niet persee een plezier mee. :’)

Ik bewaar uit eten gaan lekker voor als ze bij opa/oma/oppas is. :grin:

4 likes

@Teigetje dit ja haha. Ik vind ergens eten met kind (3j) eigenlijk vaak gewoon zonde van het geld en de tijd. Loopt iemand weer achter de peuter aan te zeulen die er klaar mee is voor het eten er eenmaal is, snaait de ander snel wat naar binnen.

Als we ergens zijn met eten deel ik meestal wat ik heb, of wat losse patatjes erbij. Of bijgerechtje ofzo. Was laatst wel hij een restaurantje waar ook de kinder pasta met vega balletjes was. Maargoed, die wilde hij toen niet toen het eenmaal op tafel was. Zoals het gaat haha.
Moesten laatst lang rijden met de auto voor ons doen, dus even mcdrive. Ik wilde hem blij maken met een eerste keer happy meal. Uiteindelijk at hij alle tomaatjes, 3 patatjes en 1 hap vega nugget. Oh en z’n flesje water. Had ik hem beter gewoon wat fruit kunnen geven wat ik nog bij me had en wat van mij delen ipv helemaal iets bestellen voor hem.

Scheelt misschien ook dat we zelf vaker op plekken komen waar veel vega is, dan is er sneller een mouw aan te passen.

3 likes

Vega shoarma, niet veel van de shoarma gehad maar wel van het pita brood, ze steelde nog een pita broodje van m’n vriend waar ze wat aan knabbelde en vroeg om meer komkommer, dus ook extra komkommer gehad.


3 likes

Ik kan echt zo onredelijk teleurgesteld en gekrenkt zijn als ik mijn best heb gedaan op het eten en ze dan niet eens willen proeven :unamused:

Ik had onwijs lekkere vega lasagne gemaakt, toen ik het proefde was ik zo blij omdat ik zeker wist dat ze het lekker zouden vinden…
T heeft een half bakje op (het was vrij machtig dus ik maak mezelf wijs dat hij vol zat), N deed al moeilijk toen ik haar in de stoel zette en weigerde ook maar te ruiken. Meteen wegduwen. Heb niet eens een foto gemaakt van narigheid

9 likes

Herkenbaar!

Ik was in het begin zooo enthousiast met hapjes, en dan at hij het zo niet. Het ergste was nog wel dat hij dan alles ging uit sputteren, overal eten waar ik met ziel en zaligheid aan had gewerkt. Het gaat nu wel beter overigens, maar het blijft een picky eater.

3 likes

@Zitzak @WBJNE ik kwam net deze tegen, wellicht verlicht dat de pijn haha, maar het is zooo herkenbaar. Ik dacht altijd van oh dan ga ik dit en dat gerecht maken lekker fancy voor se bebe mja, ze raakt dr pasta nieteens aan als er saus op zit :exploding_head:


Ik had voor mezelf een left over groenten omelette gemaakt met broccoli, bloemkool en aardappel. Had voor S brood eruit gehaald. Ik dacht ze gaat toch niet van mij willen, boy was I wrong haha. Ze heeft er best nog wat van gegeten tot mijn verbazing.


Wat schaft de pot vanavond voor de kleintjes ? Ben inspiratieloos. Maybe maak ik chili con carne ofzo. Geen idee of ze dat lust haha.

1 like

Ja het stomme is dat die van mij op zich echt veel lusten, ook uitgesproken smaken. Maar ze hebben zo’n fase dat ze soms gewoon bokkig zijn en niks willen :woman_shrugging:t3:

3 likes

Ik heb hier voor vanavond curry met linzen, bloemkool, courgette, abrikoos, kokos en garam masala uit de vriezer gehaald. Onder normale omstandigheden altijd een succes hier

1 like

Hier ook een curry! Valt meestal wel goed in de smaak hier.

Ontbijt ging goed! Vooral omdat we maar een kwartiertje hadden.

ik blijf hier denk ik maar zo actief want het werkt :joy:

1 like

Hoe doen jullie het met soep? Geven jullie dat al aan die kleintjes? Wij eten regelmatig groentesoep en dan geef ik M de groente, vermicelli en vega balletjes zonder bouillion, maar dat vind ik ook weer een beetje zonde. Maar om 'm nou met een lepel bouillion te voeren…

Hoezo zou je dat niet doen de boullion? S vindt dat superlekker, en anders een klein schepje boullion indikken en zelf met de lepel laten lepelen?


Ik vind het weer voor zoiets vandaag

2 likes

Soep is hier een grote hit! Super makkelijke manier ook om er groente in te krijgen. Hier krijgt hij het met een rietje! Vindt 'ie prachtig.

2 likes

Ik deed altijd wat brood in de soep dan wordt de soep wat dikker en is het makkelijk te eten. Ging hier altijd goed.

1 like

Haha nouja ik ben vooral bang omdat lepels regelmatig door de kamer vliegen hier, als ik het voer en als ie het zelf doet. Maar @360 met een rietje is geniaal! Ga ik volgende keer doen.

1 like