What my kid really eats

Omgggggg ik zie alleen de vieze troep voor me :joy:

Deze heb ik toen ook gepost, hier was ze 10 maanden (geen yoghurt maar pasta met spinaziesaus):

Samenvatting

34 likes

Hahaha wat schattig! Mijn man kan hier dus niet tegen en zou weg lopen en zeggen ik kan dit niet aanzien :see_no_evil: echt gebeurd haha.

1 like

Hahahaha! En dan zit ik geprakte hapjes te voeren, en zie ik hier allemaal grote stukken pasta :flushed:

1 like

Ook prima toch? M was hier al vanaf het begin een grote smulpaap en eten ging allemaal heel makkelijk. We hebben niet echt een methode aangehouden, maar keken wel naar Kleintjes/Rapley als voorbeeld. Nu ze 1,5 is eet ze gewoon alles met de pot mee.

Vind dit zooo leuk haha! Hoe had je de saus gemaakt?

Hahaha ik had @June88 ook al wat foto’s gestuurd van onze smeerkaas​:joy::ok_hand:t2:

Heerlijk haha, en daarna zo de gootsteen in :sweat_smile::see_no_evil:

1 like

Oooh dat is al 8 maanden geleden, helaas weet ik dat niet meer zo goed. Mijn man (hij kookt altijd) had volgens mij spinazie en broccoli gekookt en dat met een beetje roomkaas gepureerd tot een saus.

1 like

Nou, geen foto maar ik moet toch even delen dat K. vanochtend zowaar een deel van haar kortsen heeft opgegeten. Die laat ze al wekenlang thuis liggen (op de opvang eet ze ze natuurlijk wel gewoon). Ik ben haar brood los van de korts gaan snijden omdat ze anders het hele stuk waar korst aan zat niet at. Maar wel de korsten erbij blijven leggen. Af en toe werd er een keer aan gesabbeld, maar meer niet. En nu heeft ze zowaar op 1 klein stukje na alle korsten op.

Verder ga ik er maar vanuit dat ze ze de volgende keer weer laat liggen, maar deze blijdschap wilde ik toch even delen.

3 likes

Ontbijt

7 likes

Ontbijt was 2 boterhammen met hagelslag. Wel helemaal opgegeten maar wel met een strijd van 45 min.

Kiwi gold heeft ze opgegeten, heb wel paar stukjes mee gesnoept.

Lunch was een restje erwtensoep, ook helemaal op.

So far so good. Ben benieuwd met het avondeten straks.

5 likes

Door dit topic ben ik nog enthousiaster om met hapjes te beginnen. Hebben jullie een tip wat een aanrader is qua bordje/kinderbestek? Ik heb als kraamcadeautje deze liewood lepeltjes gekregen maar ik weet niet of deze zijn om haar te voeren of zodat ze zelf kan eten? :grimacing:

De linker is heel fijn om zowel hapjes te geven als zelf te laten eten (zijn ook lepels bij maar kan ik nu even niet vinden lol) en zijn van difrax

Recht is volgens mij kruidvat, en zijn ook fijn om zelf mee te laten eten. Verder vond ik dunne/lange lepels het fijnste om echt in het begin te gebruiken omdat de mondjes dan ook nog zo klein zijn. Merk maakt verder niet uit, had vanalles!

@Dr.Watson ik heb net spinazie in de vriezer gevonden, ga zo eens wat proberen!

1 like

Ooh die zijn heel schattig. Gewoon proberen straks.

Ik vind deze heel fijn: https://www.prenatal.nl/eten-en-drinken/kinderservies-en-bestek/prenatal-oefenbestekje-assorti-0288370000.html?dwvar_0288370000_kleurnaam_60=Geen%20Kleurcode&cgid=79#start=1 . Zelfs nog 2 setjes bijgekocht en kosten geen drol, dus kun je eigenlijk geen buil aan vallen. Door de bolling erin kan K. er goed zelf dingen mee naar haar mond brengen, dat kon ze al best vroeg. Met rechte lepels maakt ze dan een rare bocht en ligt de soep/yoghurt eraf. Van de week waren ze allemaal nog vies en dan lukt het haar nu opzich wel met een rechte lepel, met korte steel (dus niet die hele lange), maar met deze net wat beter.

Let op: bij online bestellen is het maar de vraag welke kleur je krijgt, dus als je geen roze wilt even naar de winkel :wink:

Thanks @HotMomma en @Suikerklontje het is natuurlijk straks ook wel handig om meerde bestekjes te hebben daar had ik nog niet eens over nagedacht. Ik ga eens op zoek naar jullie opties! Helaas zit hier geen prenatal meer dus dat bestekje moet ik maar een keer halen als ik weer naar kantoor mag.

Pasta met champignons, spinazie, ui, knoflook een tomaten roomsaus.


4 likes

Yes eindelijk een foto gemaakt en nu kan ik meedoen! Ik vind het al zo leuk om jullie foto’s te zien :grin:
Mijn zoontje is 1 jaar en een paar weken oud, maar is wel een enorm vreetzakje. Naar mijn idee eet hij best wel grote porties.

7 likes


Snel en makkelijk, het snijden vd groente heeft me het meeste tijd gekost haha. Couscous met pompoen, wortel, paprika, linzen en kokosmelk en tomaat ernaast. Dit ging op, min de tomaat en toen moest er nog een keer bij worden geschept. Toen besloot ze echter geen pompoen meer te lusten: die stukjes werden vakkundig uit haar mond gewerkt, inclusief bah :woman_shrugging:t2::joy:

4 likes

Pompoen, couscous en spinazie. Alles op gegeten.

3 likes

Zoeteaardappelpuree met linzen, bloemkool en kabeljauw met marsala kruiden. Dit was een poging tot voor maar de vis was al weg :joy:

6 likes