Ja precies, gewoon doen wat je wil zonder dat het een als beter/slechter dan het ander wordt gezien. En dat vrouwen iig niet van kleins af aan horen âhoe het zou moetenâ (dat luxe dus altijd betekent dat je huismoeder zou zijn).
Ik lees iig altijd dat het een luxe zou moeten zijn als de moeder thuis kan blijven, lees echt nooit dat het een luxe is om te kunnen werken. Echt stom want werken/gelijke kansen (en doen wat je zelf wil) moet ook geen luxe zijn maar een basisrecht
Edit @Fishing ja fulltime is hier inderdaad anders! Waar ik werk (zkh/overheid) is fulltime 37.5 uur per week incl pauzes, dus je begint om 8u en dan ben je om half 4 klaar (7.5u) en vrijdag van 8 tot 3 (opvang sluit ook een half uur eerder op vrijdag). Hoeft niet perse van 8 tot half 4 natuurlijk, kunnen wij zelf beslissen.
Mijn vriend werkt in een gewoon bedrijf en die werkt van 9 tot half 5. Bij hem is het wat minder flexibel qua tijden dus hij brengt meestal en ik haal. Maar zijn werk vind het ook prima als hij eerder moet stoppen en het dan ander moment inhaalt. Hij werkt bijna altijd âs avonds nog wel eventjes om die 8u per dag te halen.
Dus klopt fulltime is hier anders en dat de opvang sluit om 16.15 is nou eenmaal een feit dus elke werkgever accepteert dat gewoon zegmaar. Sommige opvangen sluiten om 17u wel