Werkende moeders

Snap niet dat jij met iemand kunt samen zijn die bij dat bedrijf werkt.

1 like

Zie het stukje over het pensioen :rofl::innocent:

Daarbij is het bedrijf waar ik werk het meest gehate bedrijf ter wereld (of was het want officieel bestaat het niet meer).

Onze vrienden omschrijven het als ā€œmarriage made in hellā€

5 likes

Ik voelde tijdens het kijken zoveel haat naar die man, ik werd er echt niet goed van.

2 likes

Ik ook.
Hij speelde zn rol goed :joy:
Snap wel waarom ze hem wilde vermoorden :zipper_mouth_face::dizzy_face:

Haha die laatste was mijn gok, toen je dat zei. Zeer gehaat. Wist niet dat het niet meer zo heette overigens

1 like

Ja jongens nu brand ik ook van nieuwsgierigheid :joy:

We hebben een berekening gemaakt en we werken nu allebei 4 dagen. Maar het kost ons gewoon geld dat ik 4 dagen werk. Dus nu wil ik 3,5 gaan doen en dan om de week een vrije dag. Maar ik vind het wel bizar eigenlijk dat dat zo werkt.

1 like

huh hoe kan werken geld kosten?
Je krijgt altijd een deel van de opvangkosten vergoed, hoeveel je ook verdiend.

1 like

Soms krijg je meer terug bij bepaalde toeslagen als je minder verdiend, omdat je dan net in een andere schaal valt en houdt je dus netto meer over als je minder werkt/verdiend. Nibud heeft er een interessante tool voor. Werkzorgberekenaar of zoiets

2 likes

Precies wat @Suikerklontje zegt. Als je net iets over een bepaald bedrag zit krijg je minder toeslag. Naja het is best een ingewikkelde berekening geworden, maar 3,5e dag kwam eigenlijk het voordeligst uit.

2 likes

Maar dan kost het je geen geld om te werken, je krijgt minder tegemoetkoming.

Bizar he inderdaad. Wilde misschien een halve dag meer werken maar dat zou een dag opvang extra zijn en dan gaan we er op achter uit :woman_shrugging:

1 like

Onder de streep kost het je dan toch geld?

6 likes

Is dat ook als je alle kosten door twee deelt en dus ook de kinderopvang enzo?

Stel je partner krijgt 4000 en jij krijgt 2000.
Kosten zijn 2100 euro.,Dan kost het je partner 1050 eu en jou 1050 eu - beide houden geld over.

1 like

Als je netto minder overhoud heb je er toch niks aan? Dan kost het toch wel geld.

2 likes

Als je meer werkt bouw je meer pensioen op, is je ww hoger mocht je je baan verliezen, raak je arbeidsongeschikt is je laatst verdiende loon waarop je uitkering wordt berekend hoger.
Toeslagen zijn geen inkomen maar een tegemoetkoming in bepaalde kosten.
Inkomen op arbeid is meer dan je deze maand onderaan de streep overhoudt volgens mij.

12 likes

Waarom specifiek jij en niet je vriend? :wink:

5 likes

Iew nee niet de knipoog

5 likes

Oh mag de knipoog niet? Sorry

Ik dacht: het komt misschien zo zeurderig over. Hoopte dat zo iets te verzachten. Het is wel een serieuze opmerking. Collega zei iets soortgelijks laatst: ik werk voor de kinderopvang. Ik kan dit niet goed uitleggen merk ik maar ik dacht: huh hoezo jij per se? Het klinkt zo: het mannetje is kostwinner en t vrouwtje wilde ook iets om handen hebben he maar ja of het nou zo nodig is allemaalā€¦

6 likes

Haha nu reageer je super aardig en lijk ik nog botter, sorry van mijn kant ook.

Hij lijkt vaak zo betweterig, vind je niet? :wink:

Dit was een voorbeeld, misschien komt die emoticon op jou niet zo over.