Werkende moeders

Denk idd dat veel vrouwen nog ontzettend naïef zijn hierin. als volwassen vrouw lijkt het mij eigen taak om eens goed uit te zoeken wanneer het eeuwige liefde ophoudt. We kunnen wel heel makkelijk zeggen dit komt ook door de mannen, maar we hebben toch zelf stel hersenen om na te denken? Ja ook in omgeving waarin het normaal is dat een vrouw ja amen zegt, er is overal toegang tot internet.

Zelf in mijn omgeving (Pakistaanse achtergrond) wordt er vanuit de moskee geattendeerd op de zwakkere positie van de vrouw. Daar wordt mee bedoeld regel je financiën. Denk erover na voordat je trouwt (bij ons is eerst trouwen dan samenwonen).

7 likes

En áls het huis op je naam staat geeft dat nog geen garanties. Wat ik om mij heen zie is dat vrouwen die een huis delen, maar een flinke stap terug hebben gedaan in carrière dan bijvoorbeeld een ton aan overwaarde van het huis en een mega gammel loon overhouden.

Ja wat kan je dan? Dan hebben ze een ton overwaarde en kunnen met hun huidige loon misschien nog net een ton bijlenen. Tja, tijden dat je voor 2 ton een gewoon rijtjeshuis kan kopen zijn bij ons in een populaire provinciestad in ieder geval vér voorbij.

Ik sta om die reden ook ingeschreven bij de woningbouw en zal mij daar nooit uitschrijven. Ik woon in een buurt die in korte tijd heel duur is geworden en wil hier wel blijven voor de kinderen (opvang, school etc). Alleen aan mijn overwaarde en mijn huidige loon heb ik niets, zelfs geen appartement meer. Ondertussen heb ik een inschrijftijd van meer dan tien jaar en zou ik recht hebben op een huurwoning hier in de buurt.

Zovéél gescheiden vrouwen hier die zeggen: inschrijven? Ja nooit gedaan…… Dan denk ik, tja dat tientje per jaar woningbouw voelt toch als een soort “verzekering”.

3 likes

Ik heb daar wel eens naar gekeken maar dan mag je niet meer verdienen dan 40K per jaar èn niet meer dan iets van 35K aan spaargeld hebben… maar is die ton overwaarde dan geen spaargeld en daarmee klaar…?

Edit: of is dat alleen de huurtoeslag en kan je met elk vermogen en inkomen we sociale huur aanvragen :face_with_monocle:?

Ohja ik ook, al vanaf mn 18e. Ook mensen die dat heel vreemd vinden. Het leven geeft geen garanties en als je in een situatie terecht komt waarin je flink terugvalt in inkomen (samen of alleen) is het toch fijn dat ik/we dat achter de hand hebben. Ken verhalen zat van moeders met kinderen die hier in de regio geen urgentie krijgen, of die met urgentie nog 1,5 jaar verder zijn.

Je moet hier 1x per jaar inloggen om je inschrijving actief te houden, en zelfs met 10+ jaar inschrijftijd kom ik momenteel voor weinig in aanmerking. Een vriendin van mij was niet ingeschreven, stond met baby op straat dus sliep zolang bij haar ouders en de woningbouw zei doodleuk u krijgt geen urgentie, u kunt bij uw ouders wonen. Ben je 33 en heb je een kind. Zelfs de brief van de ouders dat ze haar na 3 maanden op straat zouden zetten haalde niks uit. Dus zeker dat ik ieder jaar netjes inlog.

@Fishing sociale huur zit wel een max aan qua inkomen iig. Vermogen weet ik niet. Als je flink spaargeld hebt uit overwaarde, dan zul je er wellicht niet voor in aanmerking komen (weet eigenlijk niet of als je die overwaarde bv jn een lijfrente stopt die je maandelijks iets laat uitkeren of dat meetelt of niet). Maar wie weet stort heel de huizenmarkt wel weer in over 2 jaar en is het weg overwaarde. Of raak je je baan kwijt, persoonlijk faillissement weet ik het wat allemaal.

4 likes

Ja en vergeet nooit in te loggen of dat bedrag te laten afschrijven want anders ben je je punten kwijt :scream::scream:

Echt goed opletten!

Een vriendin van me is dit overkomen omdat ze niet genoeg geld op haar rekening had tijdens het afschrijven en toen was ze alles kwijt :sob::sob:

Was bij won.ing.net.

Eigenlijk zou er een checklist moeten zijn die je kan afvinken om te weten of je het goed hebt geregeld. Niet alleen bij scheiding maar inderdaad ook wat jij zegt @DonnieDarko in geval van overlijden god verhoede. Misschien moeten we wat tips opschrijven. Kan me voorstellen dat er ook mensen meelezen die denken heyyy hier heb ik nooit aan gedacht.

4 likes

Ja! Hoe meer info hoe beter!

1 like

Woningbouw in mijn regio biedt niet alleen maar woningen met huurtoeslag aan. Dus eigenlijk laatste wat jij zegt.
Wij hebben ook eensgezinswoningen waar je geen huurtoeslag op kan aanvragen. Maar dan betaal je bvb 800/900 huur en geen 1500 zoals in de particuliere sector.

3 likes

Ooh ja dat is hier niet. Of enkele woningen maar nihil, heel nihil.

Hier hetzelfde, had geen automatische incasso maar gewoon vergeten over te maken in een hectische tijd, alles weg :sob:

Jullie berichten motiveren me wel even om me vandaag toch maar opnieuw in te schrijven, beter iets dan niets wat dit betreft…

1 like

Sowieso en het is nooit te laat! Dus lekker doen!

Dat heb je dan maar weer :hugs:

2 likes

Ik sta weer ingeschreven :+1: Hopelijk heb ik het nooit nodig of pas heel ver in de toekomst als ik alweer honderden punten heb, haha.

4 likes

:muscle:t3:

2 likes

Ik ga me ook maar inschrijven. Dacht altijd, ga wel terug naar mn pa of ma maar dat is ook niet leuk op deze leeftijd met kind.

Mijn man staat altijd al ingeschreven.

3 likes

Vermogen geldt alleen voor huurtoeslag, maar dan kun je nog wel in aanmerking komen voor sociale huurwoningen. Alleen inkomensgrens. Ik zou me echt alllltijd ergens ingeschreven laten staan, zeker met de huidige woningmarkt

2 likes

Ha mijn partner heeft een dusdanig goed pensioen dat als hij overlijdt ik nooit meer hoef te werken.

Houdt m ook wel scherp. :slightly_smiling_face::ghost::skull_and_crossbones:

8 likes

Same here :joy::joy::joy:

1 like

Ik heb een tijd geleden een serie gekeken over dit onderwerp.

Dirty John deel 2

Ik denk dat dit iedere vrouw hun nachtmerrie is.
Zou em zeker es kijken. :tired_face::tired_face:

2 likes

Ooo ik heb daar een keer een trailer van gezien en die keek me een beetje te spannend.

Maar dan wil ik ook wel why women kill aanraden :innocent::nerd_face:

2 likes