Yes de Volkskrant test postte ik laatst hier op het forum :)! Zonder kind is mijn man 80/20 en met zitten we op 50/50, dus dat lijkt opzich goed.
En denken in termen als pussy is dan wel overdreven, maar kennelijk kan ik het niet aan en een ander wel. Om met 2.5jr lang of straks misschien 5? Je weet het niet met kinderen haha, onderbroken nachten ft te werken. Je maakt een norm op wat de meeste aankunnen, en misschien is die norm dan niet voor mij geschikt en moet ik maar blij zijn dat ik in dit deeltijd paradijs woon en het dus nog wel geaccepteerd is door mensen dat ik niet ft werk.
In feite voelt voor mij een zin als dit net zo goed veroordelend ofzo? Dat het vanzelfsprekend moet zijn dat het verwaarloosbaar is, daarmee denk ik dan: oké nou, ik kan dat niet (zonder complete mental breakdown) en dat ligt dan kennelijk aan mij. Maar ook weer niet want ik hoor anderen hierboven hetzelfde zeggen.
@Broodrooster maar dat was letterlijk wat ik zei
âIn combinatie met de âopvoed idealenâ die wij hebben, die samen slapen, âlangâ en op verzoek borstvoeding inhouden bijv. Daardoor komt in praktijk gewoon meer op mijn schouders de eerste levensjaren van een kind. En met 2 niet doorslapende kinderen die nog zeker 2-3x drinken langere tijd, is het voor mij denk ik gewoon veĂ©l pittiger om fulltime of 4dgn te werken?â
Dus daar ben ik me dus inderdaad bewust van. Maar omdat daar op werd gereageerd dat bijv @Discopony zei dat ze daarom juist aan dr kind wilde laten zien dat een vrouw geen stapt terug hoeft te doen. Reageerde ik daar op.
Of (ik weet niet meer wie excuse) dat er gezegd wordt: ik vind niet dat je moet doen wat goed voelt maar financieel onafhankelijk moet zijn als vrouw. Dat is dan eigenlijk toch ook âveroordelingâ van hoe een ander het doet? Zit net zo goed een âmoetenâ in, waarbij als je dat zou moĂ©ten je daarmee of zegt: tja vervelend dat jij er dan aan onder door gaat, of verander je opvoed idealen dan maar want dat is nou eenmaal hoe het moet.