Werken in de zorg topic

Wij kregen vandaag de uitnodiging voor de vaccinatie, fijn! (Beschermd wonen GGZ)

4 likes

Eindelijk! Ik mag gelukkig morgen (ook BW GGZ)

3 likes

Ah fijn! Hoe was het? Ik word alleen hele tijd uitgelogd als ik de afspraak wil maken :thinking:

Oh sorry, ik zie nu je berichtje pas! Was heel blij dat ik zo snel terecht kon, en het prikken ging heel vlot en pijnloos. Heb er later wel best last van gehad helaas. anderhalve dag/ twee dagen echt wel koorts (38,4) en eigenlijk vandaag pas dat ik weer echt helemaal “beter” ben. Maar relativeer het maar zo dat ik nu liever een heftige immuunreactie heb dan echt Covid (voor zoverre het zo werkt).
Met dat ze nu weer met AstraZeneca gestopt zijn vond ik dat ook wel een beetje spannend.

1 like

Ah, jammer dat je er nog wel wat last van hebt gehad, maar idd beter dat dan Corona :sweat_smile:. Had je AstraZeneca? Heb je de tweede dan ook al gehad? Of krijg je een tweede van een ander vaccin? Hoe werkt dat nu :joy:?

AstraZeneca Idd, geen idee hoe nu verder, ik begreep in het Corona topic dat het prikken dan of wordt hervat of dat je alsnog een of twee keer met een ander middel gevaccineerd wordt (omdat ze dus onderling niet inwisselbaar zijn). We gaan het zien…

Hmm dat is wel lastig. Hopelijk snel meer duidelijkheid!

Oké long shot dit misschien maar wie weet, is er toevallig een anesthesiemedeweker hier op het forum?

1 like

Ik werk nu ruim een jaar op een covid cohort en moet zeggen dat ik er ondertussen echt helemaal klaar mee ben :sweat:
Vandaag een patiënt overgenomen van de IC die daar 2 weken aan de beademing heeft gelegen en doodleuk roept dat vaccineren onzin is? Op dat soort momenten vraag ik me wel echt af waar ik het eigenlijk voor doe :joy:

7 likes

:exploding_head: niet te geloven. Kan mij voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Je hebt er 0,0 aan maar ik wilde zeggen dat ik wel heel veel bewondering heb voor het werk dat je doet en na dit verhaal nog een beetje extra, dat je ook nog je best moet doen voor dit soort mensen. Hopelijk gebeurt er binnenkort iets waardoor je weer wat extra energie krijgt!

6 likes

Dankjewel! Ik weet ook zeker dat het einde in zicht is maar de laatste loodjes wegen het zwaarst :blush:

1 like

‘Je weet nooit wat je er aan overhoudt over 20 jaar!’ Want die 10 aantal dagen aan de beademing en vasopressie is lekker voor je lijf op de lange termijn :+1:t2:

maar even serieus, mijn vriend heeft hier ook last van maar het helpt hem de patiënten langs te gaan die eerst niet wisten waar de stad lag waar ze terecht kwamen, maar nu heel dankbaar zijn voor de goede zorg. Heb je tijd met je collega’s? Of wil je gewoon even je ei kwijt?

1 like

Ik ken iemand die anesthesist is, heb je daar wat aan?

Nou, had een afspraak gemaakt voor m’n vaccinaties. Las in m’n uitnodiging dat het Pfizer werd ipv AstraZeneca. Heeft de ggd alsnog de afspraak geannuleerd want zorgmedewerkers worden niet gevaccineerd met Pfizer. Ik snap het maar ik word er ook een beetje sip van. Mijn cliënten letten gewoon echt niet zo goed op, ik ben tot nu toe de dans ontsprongen maar zou het fijn vinden om iig m’n vaccinaties gehad te hebben :unamused:

1 like

Ja, er zijn zeker ook genoeg lieve en blije patiënten waar ik heel veel energie uithaal! maar moest inderdaad even m’n ei kwijt haha

1 like

Sinds wanneer is dat dan? Ik hoor dat vaker inderdaad, maar ik ben in januari en februari wel met Pfizer gevaccineerd…

5 likes

Ja, misschien heeft het te maken met dat ik in de GGZ werk? Ik heb eigenlijk geen idee…

1 like

Helemaal vergeten te reageren, maar nee niet meer nodig. Toch bedankt!

2 likes

Ik krijg vrijdag a.s. mijn (eerste) vaccinatie! Janssen of Moderna, ben benieuwd. Ben best wel blij!

6 likes

Ik mag 3 mei met Jansen, verbaas mij wel hoe lang onze kliniek heeft moeten wachten.

2 likes