Werken in de zorg topic

Mooi verwoord, dat is het ook precies! Het stigma wat heerst mbt de psychiatrie, zie je ook echt terug in de vaccinaties. Zo naar, om boos van te worden.

Heel herkenbaar ook, een paar keer kreeg ik ook geen voorrang in mijn eigen stad (blijkbaar is dat dus ook afhankelijk van de telefonist die je spreekt), en de voorrang die we krijgen is wel in mindere mate dan zkh medewerkers. Mijn eigen organisatie heeft daarom ook een eigen teststraat opgericht, maar ik woon een uur rijden van mijn werk, dus ik ga liever natuurlijk dichtbij huis


1 like

Ja hier was ook een tijdje een eigen teststraat. Nu is het enige wat open is 20km rijden. Nu ben ik morgen 80km heen en weer geweest, voor wat ik hoop een verkoudheid.

1 like

Jasses man, dat zou ook niet moeten kunnen hĂš, zoveel reistijd. Het is zooo’n gedoe, en cliĂ«nten doen t zo slecht natuurlijk op die onduidelijkheid en uitvallen van mensen. Is het nog wat te doen bij jullie?

1 like

Vandaag mn eerste dosis astra zeneca gehad. Lig met koorts in bed
 net 2 uur geslapen en voel me al wat beter maar mannnn hier had ik geen zin in :sweat_smile:. Ga net mn vrije weekend in! Maarja blij dat ik m heb hoor.

Ik werk in een FACT team dus gelukkig zijn de werkzaamheden wel creatief te regelen en vallen er niet allemaal tegelijk uit :joy:

Bij jou?

Precies! Baal er idd ook erg van. Gelukkig is het bij ons qua Corona rustig gebleven tot nu toe, maar blijf altijd op m’n hoede.

1 like

Ik werk in de ouderenzorg en ben 2 x gevaccineerd

Jij woont ook in Groningen hĂš? Waar werk je als ik vragen mag? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik stuur je even een berichtje.

Ah leuk! Werkte tot okt vorig jaar ook in een FACT Jeugd team, superleuke doelgroep ook. Toen lukte het nog wel met buiten wandelen ipv bij iemand thuis zitten. Ik zit nu bij een team persoonlijkheid wat eigenlijk poli en deeltijd behandeling is. We mochten eerst weinig tot geen groepen, dat was wel ellende, alle houvast viel weg. Nu mag dat wel weer, gelukkig. Maar ze zijn 1 bonk stress, doen het niet zo goed op “sorry moet beeldbellen want klachten en testen” :sweat_smile: maar er is ook wel gewenning ofzo, haha.

1 like

Heel begrijpelijk! Je bent toch continu aan het afwegen.

Hoe zat het nou ook alweer met verlof in het weekend?

Ik heb in mei verlof waar twee weekenden in vallen. Nu moet ik dus de twee weekenden voor mijn vakantie werken maar ook twee weekenden erna? Dat vind ik wel heel overdreven en wil hiermee eigenlijk naar mijn leidinggevende gaan

En ik ben terug gegaan in uren (van 36 naar 32) maar nu worden mn avonddiensten aangepast van 16:30 tot 23:00 ipv 14.30 tot 23:00 :rage: hier heb ik toch niks aan? Wilde minder werken dus minder aanwezig zijn.

Ik ben verloskundige en nu twee keer gevaccineerd. Ik heb hem gekregen vanuit mijn werk met ongedocumenteerde migranten. Onze organisatie werd als een ‘huisartsenpraktijk’ gezien en daarom mochten we mee met de lichting huisartsen. Heel fijn want onze verloskundigen beroepsgroep staat achter aan de rij terwijl we dagelijks voor langere tijd nauw contact met veel wisselende vrouwen. Merk dat de frustratie bij mijn collega’s groeit omdat we totaal niet gehoord of gezien worden helaas

5 likes

Ik werk als therapeut in een revalidatiecentrum en ben gelukkig ook al 2x gevaccineerd inmiddels. Wij werden in eerste instantie ook nergens in meegenomen terwijl wij veel verschillende klinische patiĂ«nten behandelen en net zo dicht als bijvoorbeeld verpleging in de buurt van de mensen komen. Gelukkig is er snel actie ondernomen en was het voor ons ook mogelijk om ons meteen te laten vaccineren. Wij hebben aan het einde van het jaar ook de €1000 zorgbonus ontvangen, maar ik geloof dat bij ons mensen die een kantoorfunctie hebben zoals de planners,HR enzo ook deze bonus hebben ontvangen. Ze hebben wel doorgewerkt maar komen natuurlijk niet in aanraking met patiĂ«nten, vond ik ook wel apart.

Ik werk voor mensen met een pgb en wij kunnen nu dus ook de zorgbonus krijgen. Maar dat moet de pgb houder dus aanvragen
 en 
 Nouja de ouders waarvoor ik werk zijn daar niet allemaal even vlot oid in - ook omdat ze gewoon heeel druk zijn.

Dus ik had subtiel gekieteld zegmaar. Kreeg ik terug: “heb je niet al alles wat je hartje begeeft? Lieve man, kinderen gezondheid
”
Wist echt niet wat ik moest zeggen? Heb ook gewoon hun kind opgevangen voor 3x zoveel uur als normaal :grimacing::grimacing:? Als ik dan her en der lees dat ook de administratie de bonus kreeg, vind ik het weer zo zuur dat het bij “ons” pgb / gehandicaptenzorg zo moeilijk moet gaan
 Als een ouder het vergeet krijg je niks haha :eyes:

3 likes

Het vaccineren van zorgmedewerkers gaat niet om risico lopen of in aanraking komen met veel/allerlei/besmette mensen, het gaat niet om onze gezondheid, het is een overweging vanuit bescherming van kwetsbare mensen (in verpleeghuizen etc), of vanuit bedrijfsvoering (in de acute as van ziekenhuizen). Het zal de overheid een rotzorg zijn of ik ziek word of niet, maar als de patiënten in stapels dood voor het ziekenhuis liggen omdat onze SEH/IC/cohortafdeling moet sluiten hebben ze een probleem, dus dat is met een paar vaccinaties zo goed mogelijk geprobeerd te voorkomen. Daarom zijn ook alle ondersteunende medewerkers op die afdelingen niet gevaccineerd, zij lopen evengoed risico, maar zijn vervangbaar in de bedrijfsvoering en dus nu nog niet aan de beurt.

8 likes

Ik ben arts, in 2e golf tot januari op een van de drukste IC gewerkt en vervolgens werk ik nu op cohort/SEH/poli/behandelkamer van de longgeneeskunde. Er waren maar 3 dagen EN beperkte vaccins leverbaar bij ons in januari. Ik greep ernaast omdat ik toen zelf mild Corona had. Nu ondanks een verlaagde afweer krijg ik geen vaccin. Vind het maar gek gezien mijn dagelijks directe contact met covid patiënten. Ik snap wel dat ik wat antistoffen zal hebben, maar je wilt op gegeven moment wel een boost.

2 likes

Zuur zeg! Kun je niet het formulier gedeeltelijk vooraf invullen en de volgende keer in een envelop meegeven aan de ouders? Gewoon wat agressiever in zijn en aangeven dat je wel onder criteria valt en dat zij uiteindelijk beoordelen ja of nee.

Hmm dit klinkt bijna als mijn werkgever haha.
Op zich kan ik mij wel vinden in het feit dat ( ook bij mij) iedereen de bonus kreeg.
Veel mensen hebben op indirecte wijze ervoor gezorgd dat wij veilig konden werken door overuren te maken om pbm te zoeken en te kopen bijvoorbeeld.
Of therapeuten/psychologen die meegewerkt hebben in de zorg.

1 like

Ik snap wat je zegt en voor de ziekenhuizen snap ik deze procedure.
In de GGZ loopt het wel anders. Daar worden de klinische afdelingen gevaccineerd maar ik als ambulant medewerker die dus veel verschillende mensen ziet moet waarschijnlijk mee met de gewone ‘burgers’.
Dat vind ik dan weer een stomme afweging.

1 like