Werken in de zorg topic

Hier in Brabant geven ze aan de piekdrukte rond woensdag wordt verwacht… ik voel me eerlijk gezegd wel heel onrustig. Laatste dagen veel cv verdachte patiënten voorbij zien komen. Veel vergeten te melden dat ze hoesten of koorts hebben ook na uitvragen. Toch ook wel veel onbegrip met betrekking tot bezoek, 1 persoon per dag per patiënt. Ik hoop echt dat het sn voorbij is…

Echt top!! Alle handen zijn waarschijnlijk welkom, en ik denk dat het scheelt dat je wat zorgervaring heb. Je kijkt dan toch minder gek op van dingen

1 like

Ook E.T.Z toch? Wij zijn nu alle geplande zorg aan het afzeggen en dan moeten we ook gaan helpen op de afdelingen. Mensen zijn echt onbegrijpelijk soms. Belt er iemand op: ja ik moest na 5 jaar op controle komen. Kan ik een afspraak maken? Want er zullen nu wel veel mensen afzeggen. Kan dat dan deze week? Uhm nee… We bellen juist iedereen af?

Ik zit er echt even doorheen. Ik vind het benauwend dat we zo hard nodig zijn en dat we ons pas ziek mogen melden als je naast ‘gewone’ klachten ook nog koorts hebt. Ik ga normaal gesproken ook wel redelijk lang door met werken, maar dit voelt raar. Alsof ik een soort supermens moet zijn dat ten allen tijde gezond blijft. Ik reis met het ov naar m’n werk (heb geen andere optie) en ik merk dat ik dat soms best spannend vind. Straks loop ik het daar op en besmet ik m’n cliënten? Of misschien heb ik dat al gedaan? Bluh. En op het werk is het ook drama want m’n cliënten begrijpen de maatregelen niet en kunnen er niet tegen dat hun structuur wordt omgegooid.

Hmpf. Ik hoop dat het snel weer gewoon wordt. Dit vraagt echt meer energie dan ik vooraf had gedacht :disappointed:

1 like

weet iemand hoe het er aan toe gaat in 't AMC toevallig wat betreft tekorten aan verpleegkundigen? Ik ben nu eerder thuis (paar maanden in oostenrijk gezeten) , zou 6 april een gesprek hebben en heb al gemaild of ze mij evt eerder op gesprek willen maar misschien dat het te druk is om dat in te plannen? Dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat nu

Yess ook E.T.Z. Echt onbegrijpelijk! Mensen die het echt niet begrepen hebben. Succes met op de afdelinf gaan werken, misschien komen we elkaar nog wel tegen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat heb ik ook. Handen wassen is voor de clienten 2 tellen handen onder de kraan. Zijn ook echt niet leerbaar daar in. Dagstructuur is heel erg belangrijk voor ze. Dagbesteding gaat gelukkig nu nog wel door. Alleen voor de clienten die op locatie blijven.

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben! Dagbesteding is bij ons vandaag gesloten. Ik hoor zometeen voor hoelang en wat ze in de tussentijd willen aanbieden. Dat handen wassen is bij ons net zo. We krijgen vandaag vanuit de organisatie picto’s daarvoor, maar ik denk dat ze het moeilijk te leren is.

Bij ons ook dagbesteding gesloten tot nader order, wat betekent dat het merendeel van de cliënten thuisblijft. En er een aantal zullen zijn die er niks van snappen. Dagbesteding personeel zou op wonen gaan ondersteunen ben benieuwd hoe dat vorm krijgt. Wel fijn ter ondersteuning want dit drukt extra op woonpersoneel

Vrijwel de hele zorgsector plaatst oproepen om hulp van oud-verpleegkundigen en dergelijke te vragen.

Mijn werk: " goh ja dat zou een scenario kunnen worden, we wachten even af "
:roll_eyes:

Ik ben heel benieuwd naar mijn ggz diensten.
We staan iig met heel veel personeel minder en vrijwel alle afspraken worden afgezegd. Wel kunnen mensen blijven inlopen.

We hebben geen voorraad handalcohol meer. Het wordt gewoon door bezoek gejat als wij het ergens neerzetten. Ik hoop zo dat wij bezoek ook gaan weren zoals de andere verpleeghuizen in mijn stad.

Dagbesteding is bij ons ook voor 3 weken gesloten. Vandaag gaan wonen en dagbesteding met elkaar overleggen over hoe we de dagen voor de cliënten kunnen invullen. Ik ben benieuwd! Wel heel fijn om te weten dat we hulp krijgen.

Ik heb picto’s opgehangen over de situatie. Misschien ook iets voor anderen? Link: https://www.kennispleingehandicaptensector.nl/nieuws/coronavirus-stappenplan-handen-wassen

Er zijn ook handige filmpjes van Geef me de 5 met uitleg over Corona (vooral fijn voor mensen met autisme):

Misschien heeft iemand er iets aan :relaxed: Succes allemaal! Ik kom nu uit de slaap en moet morgen weer werken. Ik merk dat het nu langzaam begint te landen bij de cliënten en ik hoop dat het morgen nog weer een stukje beter met ze gaat (en met mij haha :stuck_out_tongue:).

3 likes

Heeft iemand tips voor mij?:confused:

Ik ben momenteel aan het solliciteren naar een functie als begeleider. Heb bij twee verschillende organisaties gesprekken gehad en bij beide hebben ze op korte termijn iemand nodig.

Nu is het zo dat ik astma heb en sowieso best bezorgd ben rondom de hele corona situatie. Behalve lichte benauwdheid heb ik nog geen duidelijke symptomen. Ik wil heel graag een nieuwe baan maar het voelt ook niet helemaal fijn om nu ergens te beginnen en me dagelijks onder de mensen te moeten begeven.

Hoe ervaren jullie dit in de zorg? Mocht ik ergens aangenomen worden, zal ik dan gewoon gemotiveerd aan de slag kunnen, of kan ik beter aangeven dat ik voorlopig thuis wil blijven en daarmee mijn kans op een baan verspelen? Ik weet ook niet hoe ernstig ik op het virus zal reageren…

Het ligt denk ik erg aan de organisatie en hoe zij op dit moment omgaan met de situatie. Nu werk ik in een andere tak van de zorg maar hier zou je nu gewoon kunnen beginnen en goed opgevangen worden, maar morgen kan dat ineens anders zijn. Het is overal nu onzeker. Overigens zou je er nooit op afgerekend worden en zou ik je alsnog niet in het diepe gooien maar ook dat verschilt natuurlijk. Wat betreft je klachten en corona moet je denk ik je eigen gevoel volgen. Ik vind het lastig iemand daarover te adviseren.

1 like

Daarom is bij ons alle handalcohol ingenomen en ergens “geheim” opgeslagen om te bewaren voor de coronapt die wij verwachten.

Daarnaast ook om het handen wassen te stimuleren omdat dit gewoon beter is.

1 like

Ik kan hier echt zo boos om worden hé! Hoe halen mensen het in hun domme zaagselkop om dat mee te nemen. Zeker nu :angry: ikke ikke ikke en zorgpersoneel kan weer stikken

Bij ons ook. Wij krijgen pas een nieuwe flacon als we de lege inleveren.

Hoe is het verder in de ziekenhuizen? Zijn er meer anesthesiemedewerkers hier die samen met de IC vpk’s coronapatienten gaan beademen en verplegen? Zo ja, hoe is dit bij jullie geregeld?

Wij (kantoorpersoneel in de zorg) zijn gevraagd om door te geven of we ervaring en/of een opleiding hebben in de zorg, zodat we in geval van nood ingezet kunnen worden. Hopelijk hoeft t niet zo ver te komen, maar als het nodig is dan draag ik mn steentje bij. Ik ben planner dus wij zijn druk met alle wijzigingen etc.

2 likes

Ik krijg van buitenstaanders de vraag of ik op werk continu een mondmasker voor heb. Dit hebben wij nu niet, mede door schaarste. We dragen ze alleen bij verdenking. Hoe doen jullie dat in je instelling?