Werken in de zorg topic

Klopt. VVT ook vanaf de nieuwe CAO, deze is al ingegaan dacht ik.

2 likes

Hoe is het met de drukte bij jullie? Wij merken sinds een week dat het echt drukker wordt op de SEH en in het ziekenhuis. De feestdagen zijn in zicht en dat is goed te merken.

Ja wordt inderdaad drukker. En de laatste week zegt echt bijna elke patiënt bij wie ik thuis kom dat hij/zij aan de diarree is. En mensen zijn echt niet allemaal even hygiënisch. Als ik een ding niet wil is dat ik het tijdens de kerst ook heb🤣 dus er liggen inmiddels genoeg handenalcohol flesjes in de auto.

2 likes

Bij ons in huis is het al wekenlang af en aan diarree en spugen. Al een paar keer gekweekt, maar daar kwam niets bijzonders uit. Personeel is ook veel ziek. Zijn bittere tijden :sweat_smile:

3 likes

Hahaha echt hè. Zodra ik een patiënt heb gezien was ik grondig mijn handen en stethoscoop. Voor het eten nog een keer om maar te voorkomen dat ik ziek wordt. Bij enige verdenking op influenza meteen mondkapje op.

1 like

Ja bij ons ook veel bewoners met dat soort klachten. Op dit moment ook 4 collega’s ziek en zou me het liefst zelf ook ziekmelden maar dat zit er met deze bezetting echt niet in. Hoe erg het ook is eigenlijk

Bij ons ook druk, ja!

Iemand hier wijkverpleegkundige en op zoek naar een (nieuwe) baan in Amsterdam??
Zoals het er nu uitziet moet ik het in mn eentje gaan doen per februari :persevere:

Vrij druk in de zin van zware zorg bij ons. Veel palliatieve sedatie en euthanasie momenteel. Ieder jaar hetzelfde rond deze tijd. Oh, en ook wel veel NORO en Influenza op het moment.
En meeeeestal echt VLAK voor de kerstdagen (dus 23 en 24 december) opnames met reden: ‘‘Het gaat thuis niet meer’’. Ook altijd hetzelfde ieder jaar. :roll_eyes:

4 likes

PRECIES DIT! :pensive: Vorig jaar avonddienst gewerkt en er was een oud vrouwtje waar geen bezoek kwam i.v.m. kerst. En ik vond haar zo zielig dat ze alleen op haar kamer zat met avondeten zat (lag in contactisolatie) dus ik heb even samen met haar wat gegeten op dr kamer voordat ik met collega’s ging kerstvretten :crazy_face: :partying_face:
Ze vond het fantastisch :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Vind dat soort dingen altijd sneu. Moet er niet aan denken dat je dan oud bent en niet veel meer kunt en je echt 0 mensenlijk contact nog hebt.

Dit is idd bijna het dagelijkse praktijk net voor de feestdagen. Soms geef ik wel toe, maar soms ben ik ook best wel streng. Ziekenhuis is geen hotel en gezien de schaarste aan bedden op dit moment is het gewoon dat de echt zieke patiënten wel worden opgenomen en de rest met instructies naar huis gaat. Vindt de familie (bijna) nooit leuk, maar ja…ik kan het zelf ook moeilijk voorstellen dat kinderen of kleinkinderen zo kunnen zijn.

2 likes

Oh dat scheelt inderdaad wel. Hier in NL is enorm bezuinigd op de verzorgingshuizen en er zijn te weinig bejaardenflats of aanleunwoningen. En idd schreiende zaken die voorbij komen.

Ik merk dat het bedden vullen in de ggz tegenwoordig belangrijker is dan of iemand op de juiste plek zit. M’n afdeling is wel een soort afvoerputje voor de stad en omgeving maar wordt steeds erger merk ik.

Pfff hoe vaak ik al niet een oud besje heb moeten opnemen rond de feestdagen waarvan ik dacht: Was dit nou nodig? :frowning_face: Dan worden ze de afdeling op gereden, blijken ze volledig zelfstandig te zijn, geen infuus oid, lopen hooguit een beetje wankel. En een rollator doet wonderen!

Tegenwoordig hou ik de SEH een beetje in de gaten voor dit soort opnames en bel ik even met de dd arts als we zo’n vooraankondiging krijgen :innocent:

1 like

@Karl_Lagerfeld hoe ging je gesprek, heb je al meer duidelijkheid? Pb mag ook als je dat fijner vind en als je geen zin hebt om te antwoorden is dat ook prima :slight_smile:

Ik heb a.s dinsdag een gesprek! Toevallig net een mailtje over gekregen. Dat kan mijn kerst dus maken of breken :joy:

En lief dat je er aan denkt! Jij nog wat gehoord?

Het gaat gewoon je kerst maken!

Vanochtend gebeld naar een mogelijke nieuwe werkgever, hij was verbaasd dat ik de vorige keer niet aangenomen was en het gedane voorstel door zijn voorganger naar mij vond hij ook vreemd. Dus nu moet ik een brief schrijven en dan zal ik waarschijnlijk op gesprek mogen komen…spannend!

7 likes

Brief is vanochtend gestuurd, ben heel benieuwd.

2 likes