Werken in de zorg topic

Ja inderdaad als je ORT en eventuele overuren erbij optelt dan zit ik ook erboven (maar goed dat is dan met 12 jaar ervaring, niet 5šŸ˜…). Zou wel verklaren hoe ze aan die getallen komen.

Vz en vp staat voor verzorging en verpleging denk ik?
Maar idd, ik vind scholingspunten heel belangrijk en de themaā€™s moeten me liggen. Ik ga wel echt alleen in werktijd (of later op te nemen).
Is het organisatie only of breder? Dan kan je LinkedIn gebruiken.
Staat het management open voor de scholing? Ik weet dat er nu weinig indirecte kosten gemaakt mogen worden.

HahahHahahha I wish! Werk 8 jaar in de psychiatrie en verdien echt geen ā‚¬3600 :joy:
Nou zitten wij wel in een hogere schaal ivm de doelgroep en setting van de kliniek maar zelfde trede als waar ik al in zit dus ga er pas over 2 jaar op vooruit.

1 like

Hahaa jammer! Nou dan snap ik het ook echt niet meer die getallenšŸ˜…

1 like

Klopt verzorgenden en verpleegkundigen. De werktijd/vergoeding hebben we niet rond gekregen, dat zegt ook iets over het gedragen worden door RvB.

Nee echt voor interne medewerkers. Het staat op de interne nieuwspagina, flyers hangen op,mails verstuurd. Ik ga morgen maar weer een uitnodigende mail opstellen met de nadruk op de hapjes en drankjes, namen van sprekers en op die manier hopelijk weer wat mensen te werven.

Verpleegkundig leiderschap is een van de themaā€™s,lijkt mij vet interessant als buitenstaander eigenlijk haha. Maar goed, niet voor 75 % van de medewerkers bij ons schat ik.

Dank voor de input!

1 like

Hmm, ik vind het ook een boeiend onderwerp maar je raakt maar een aantal medewerkers is mijn ervaring (ervaring vanuit een var).
Hoe zit je zelf in de organisatie? Misschien kan je een paar medewerkers enthousiast maken voor waarvan je denkt dat ze die kwaliteiten hebben.

Ja ik zit dus ook in de var van mijn instelling en vanuit die rol organiseer ik het symposium,daarnaast verpleegkundige dus.

Tja de medewerkers zijn uitdagend om te motiveren op dit gebied, speelt ook factoren mee vanuit de instelling natuurlijk. We gaan het zien! Dank je wel :slight_smile:

Ik heb het AD artikel met mijn collegaā€™s besproken en daardoor besloten het AD te mailen dat dit echt niet klopt.
Collega had gelijk, als de zorg ooit gaat staken wordt dit artikel voor waarheid aangenomen en lijkt ons salaris echt enorm.

6 likes

Ik heb een aantal externe stages op verpleegkundige afdelingen gelopen en ik merk dat er een rivaliteit heerst tussen de verpleegkundigen en de OK waar ik werk. En dat komt vooral van de verpleegafdeling want andersom zijn wij niet negatief, behalve als er een goede reden is. Maar er is constant gezeik over mijn afdeling, de sfeer en de werkzaamheden die ik dan doe want dat kan iedereen dus ze begrijpen niet dat wij wat meer verdienen blablabla. Heb net weer een kut opmerking gekregen en ben er echt klaar mee. Ik begrijp ook niet waar het vandaan komt maar het is een favoriet onderwerp hier lijkt welā€¦
En het is ook heel jammer dat ze vaak zelf nog nooit een stap op OK hebben gezet :roll_eyes:
Ze doen het niet allemaal hoor, maar het valt me gewoon op.

Ik loop er gelukkig maar tijdelijk dus trek het me niet teveel aan. Maar vind het wel jammer dat er altijd zo bitcherig over de OK gesproken wordt, gelukkig mag ik maandag weer naar mijn eigen clubje toe zoals ze dat noemen.

1 like

Ik moet getest worden op MRSA. :disappointed_relieved:

Dit herken ik wel! Maar ook de rivaliteit onder de verschillende afdelingen is groot. Ik heb zelf dan twee jaar verschillende afdelingen gewerkt om ervaring op de te doen voor een volgende stap en heb super veel geleerd. Maar weet dat sommige vpk nog nooit op een andere afdeling hebben gekeken en dus echt niet weten hoe het er daar aan toe gaat. Nu sta ik op de SEH en merk ook vaak van de verpleegafdeling dat er opmerkingen komen zoals; zitten ze weer te niksenā€¦ en dank denk ik ja ik weet dat jullir het druk hebben maar wij over 2 min ook weer. Of niet, dat is de SEH

ā€œMijnā€ ziekenhuis gaat staken 20 nov! Meer ffā€™ers die meedoen? Heb nog een beetje inspiratie nodig voor leuke acties in het ziekenhuis.

1 like

ā€˜ā€˜Mijnā€™ā€™ zā€™huis ook! Maar moet zeggen dat het nou niet echt leeft zeg maar op mijn afdeling. Dus heb niet echt inspiratie tips voor je

1 like

Mijn zkh staakt ook, maar moet gewoon patiƫnten zien op de SEH.

Merk echt dat ik hiervan ontdaan ben. En bizar dat het niet in de media te vinden is maar betreft de advocaat het groot nieuws is. Wij doen ook maar ons werk als verpleegkundigen, denk je gewoon een avonddienst te hebbenā€¦

Gedver. Dit zou echt mijn grootste angst zijn.
Ik werk op een PG afdeling, en bij ons zijn de lades met messen ook echt altijd op slot, mensen met dementie kunnen ook onvoorspelbaar zijn.
Nu lees ik dat dit geen client was, maar een binnendringer. Echt bah.

1 like

Mijn werkgever staakt ook, ik vind het wat dubbel.
Ik val onder cao ziekenhuis, maar werk in de MSR.
Ik vraag me af hoe groot het effect is binnen mijn locatie en wat onze acties zijn.

Ik weet dat er altijd een kans is dat je gehavend thuis komt want onvoorspelbaarheid van bijvoorbeeld iemand die psychotisch is. Dat je dan gewond raakt door iemand van buiten, echt bizar.