Werken in de zorg topic

Ik loop op dit moment mijn eerste stage en ik ben zó het overzicht kwijt over alle opdrachten. Er is op school alleen maar gefocust op samenwerkingsopdrachten, dus nu alles alleen doen en uitzoeken kost veel tijd. Normaal kan je altijd een beetje van elkaars kwaliteiten gebruik maken maar nu moet ik alles alleen doen

Loop je vast op de inhoud van de opdrachten of je planning?
Kun je op stage de inhoud van de opdracht bespreken zodat je daar meer overzicht in kan aanbrengen?

lief dat je reageert! ik loop vooral vast op de inhoud… moet een heel portfolio bijhouden met beroepstaken naar de canmedsrollen. Maar ik heb een planning gemaakt en hoop zo weer een beetje overzicht te hebben, het is zo veel ; (

Ik las net dit. Ik heb ook ooit van een cliënt allerlei dure sierraden aangeboden gekregen. Heel veel moeite moeten doen om hem ervan te overtuigen dat ik het heel lief vond maar echt niet wilde hebben. Als ik dit nu lees ben ik daar heeel blij om…
Hebben jullie ook ooit zoiets gehad?

Vaak als mensen geld gaven en het echt voor mij bedoelt was heb ik echt gezegd: sorry superlief maar dit gaat in de afdelingspot. Gaan we er gezellig van uit eten oid. Maar als mensen chocolaatjes geven neem ik die wel aan hoor jammie. Maar geen geld.

Oh ja chocolade enzo neem ik ook wel mee maar neem ik dan mee naar kantoor voor het hele team indd. Altijd fijn haha. Maar echt sieraden enzo vind ik wel wat anders…

Misschien een domme vraag, maar kan het zo snel even niet vinden op internet. Waarom is en fulltime contract in de zorg 36 uur en niet 40?

Ik denk omdat het veel onregelmatig werk is en 40 uur in een onregelmatig rooster proppen zorgt voor nooit meer vrije dagen hebben (door verplichte rusttijden na late/nachtdiensten etc)?

Vannacht voor het eerst een nachtdienst meegedraaid en vanavond weer. Maar echt respect voor iedereen die dit vaker doet want ik ben zooo moe terwijl ik toch nog 7 uur geslapen heb vandaag

1 like

Je went eraan, of niet en dan blijkt het je ding niet.
En zorg ervoor dat je geen plannen hebt tijdens de nachtdienst reeks.

1 like

Jaa dat dacht ik dus ook terwijl er ook verpleegkundigen zijn die alleen overdag werken.

Dragen jullie klompen? Ik zie wisselend klompen/sneakers en nu twijfel ik zelf. Draag nu oude sneakers onder mn witte broek maar zou wel andere willen. Maar klompen lijken me zo hard? :stuck_out_tongue:

Ik ben team klomp! Ik heb van die rubbere en die lopen heerlijk

mijn podoloog rade klompn af omdat je niet goed afwikkeld. ik heb zelf sneakers. vriendin van me heeft een hele bult op dr wreef door de klompen. maar doen wat goed voelt!

1 like

Is hier iemand die als verpleegkundige werkt op chirurgie, NICU of neurologie en mij iets meer kan vertellen over de dagelijkse werkzaamheden?

Ik werk nu op chirurgie, het ligt eraan of ik op de vaat kant of buik sta. Maar je verzorgt ok wonden (denk aan amputaties) je maakt mensen klaar voor ok en verzorgt ze hierna.

Ik heb ook een vraag. Weet je toevallig waarom oedeem zo moeilijk te verwijderen is. Als het er eenmaal eraf gesneden is lijkt het altijd een stuk afgesneden vet zonder vaatjes.

Het ligt aan het soort oedeem als je lipoedeem hebt is het een stoornis in het aanmaken van het vetweefsel en kan het daardoor die structuur hebben. Wij behandelen oedeem voornamelijk eerst door te zwachtelen en als dat niet werkt heb ik wel eens een chirurg de keuze zien maken om er een drain in te maken. Bij amputaties halen ze het weg met een brander of knippen ze het weg.

1 like

Ik werk als anesthesiemedewerker en loop altijd op klompen van Sanita :ok_hand:t3:

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb nog wel de vraag: lopen er niet veel vaatjes doorheen, of is dat dan een ander soort oedeem? Ik dacht dat dat het verwijderen bemoeilijkt.