Werk (algemeen topic)

Ahh fijn! Gefeliciteerd!

Op het moment dat het er helemaal doorheen is zou ik gewoon netjes vragen wat er voor nodig is om te groeien!

1 like

Ik had net een afspraak met mijn senior en ze was heel positief en ze vroeg wat mijn plannen op lange termijn waren. Ik doe een traineeship en zag het voor me dat ik ongeveer een jaar op deze opdracht zou blijven en dan iets anders zou gaan doen. Ik zit nu bij een best wel specifieke organisatie en ik vind het heel leuk en interessant, maar ik ben ook benieuwd naar andere organisaties (en dat is wel waar een traineeship voor is, om dat te ontdekken).

Ze zag het wel voor me dat ik ook zou doorstromen naar de functie die zij heeft. Ze zei dat ik heel veel weet voor hoe lang ik hier zit en in verhouding met mensen die in dezelfde periode zijn begonnen (maar ik ben ook hoger opgeleid dan de rest dus dat verbaast me niet). Alleen ik heb het gevoel dat ik me dan vastleg in een bepaalde richting en niet meer die andere kant op zou kunnen.

Ik vind het lastiggg. Want dit is wel een goede kans en wat ik nu doe ligt ook wel wat onder m’n niveau, ik zou er meer uit kunnen halen.

2 likes

Lijkt het je een leuke functie en zie je het jezelf een paar jaar doen? In dat geval zou ik het doen, het is een mooie kans en de maatschappij is in ieder geval op dit moment zo dat je nog genoef veranderingen en nieuwe dingen kan doorvoeren tijdens je loopbaan.
Maar als je denkt dat je hart mogelijk ergens anders ligt en je op een andere plek misschien meer plezier uit je werk haalt, zou ik dat eerst proberen. Dan komt er vanzelf wel weer zon kans op je pad

1 like

Ja het is inderdaad het belangrijkste dat het me leuk lijkt. En dat lijkt het me wel! Het is minder uitvoerend dan ik nu doe en meer tactisch, denk dat ik daar wel aan toe ben. Ook wat commerciëler en heb meer met contracten/overeenkomsten enzo te maken.

Ik denk dat het maximaal voor 2 jaar is, omdat het contract met de huidige opdrachtgever dan afloopt. Maar ik weet dus niet waar ik daarna terecht kan komen (maar goed dat weet je nooit). Ze hebben wel leuke opdrachtgevers. Ik denk wel echt dat het een goede kans voor me is.

Ik zag dat de vacature nu op de website staat, maar ik heb wel een streepje voor omdat ik al kennis heb van de processen hier (en die zijn complex). Ik ga nog wel even met de talentmanager vanuit het traineeship bellen om te overleggen.

Ben benieuwd wat de talentmanager zegt! Klinkt wel echt als een mooie kans!

1 like

Meteen zeggen waar het op staat.

Toen ik mijn functie ging opzeggen ben ik naar mijn manager gegaan en direct verteld dat ik de afdeling ga verlaten. Ik wist natuurlijk wat ik aan het doen was met solliciteren e.d.
Maar ik zou gewoon vertellen. Niet ergens omheen praten.

1 like

vraagje; krijg je altijd 1 extra vrij (betaalde) dag als je verhuist? of hoe werkt dit? als je op zaterdag verhuist, krijg je dan wel nog een vrije dag? kom er online niet uit.
Ze hebben het daar over verlofdagen, maar is dat dan wel of niet betaald etc.

Val je onder een cao? Ik had geen verlofdag dus je hebt hem sowieso niet altijd.

Ligt eraan wat er in je cao en/of personeelshandboek oid is geschreven. Is geen wettelijke verplichting in ieder geval.

Volgens mij meestal áls je er vrij voor krijgt, krijg je dat alleen als je echt voor je werk verhuist.

Bij mij staat het inderdaad in het personeelshandboek @Tubing en dan is het gewoon voor iedere verhuizing, niet alleen verhuizing voor je werk @Hazel . (Wij hebben geen CAO.)
Bij ons maakt men er echter alleen gebruik van als het niet anders kan, bijv. als je je sleutel op een werkdag moet ophalen. Als je in het weekend kunt verhuizen neemt niemand hem eigenlijk op, maar dat is denk ik aan jezelf.

Dit bericht heb ik ff in een ander topic gepost. Excuses!

Ik ga binnenkort loonsverhoging vragen, heeft iemand nog tips? Ik heb in principe genoeg argumenten (neem veel initiatief etc), maar ik weet niet zo goed hoeveel ik moet vragen. Laatst in Ladies Night zeiden ze dat je niet moet opgeven na de eerste nee, maar wat moet je dan doen als ze nee zeggen? Weet het niet zo goed.

In het werkergenissen topic is dit de laatste dagen veel besproken, ik zou daar even kijken! succes!

1 like

dat we verplichte vrije dagen hebben rond kerst en oud op nieuw. Maar dat er wel een minimale bezetting nodig is omdat we niet zo lang dicht mogen zijn?
Ja nu moeten mensen zich vrijwillig opgeven om dan aanwezig te zijn. Hoop niet dat we gedwongen gaan worden.

Hoe ervaren jullie 4x9 werken?

Ik vond dat heerlijk in combinatie met een vrijdag of maandag vrij en dan vooral de maandag. :grinning:

1 like

Als een mini-vakantie!

Ben net twee weken geleden teruggegaan van 40 uur naar 32 uur (of bedoel jij 36 uur?) en ik voel mij echt herboren. Werk was niet zozeer zwaar, maar om het thuis allemaal rond te krijgen was wel een dingetje. Vind die extra dag echt heerlijk.

1 like

Ja, ik bedoel wel 36 uur werken. Dus negen uur per dag :)!

Is voor mij echt afhankelijk van de functie/taken. Bij de ene baan werk ik zonder moeite 9/10 uur op een dag en bij de andere baan is 8 uur al te zwaar.

Hoe is dat nu bij jou? Kijk je elk uur op de klok, ben je moe na werk, of heb je het idee dat je nog wel langer door zou kunnen? En lijkt me ook afhankelijk van de reistijd die je hebt!

1 like