Werk (algemeen topic)

Ik moet het gewoon even kwijt: ik heb met mijzelf afgesproken dat wanneer ik geen opleiding kan volgen op mijn huidige werk ik ga solliciteren.
En nu denk ik heel stiekem…misschien moet ik gewoon solliciteren, ergens opnieuw beginnen, mijn nieuwe functie vers beginnen.

3 likes

Wat houdt je tegen?

Zitten er hier eigenlijk meer mensen die in de “academische wereld”/het onderzoek/hoger onderwijs werken? En is er behoefte aan een topic om hierover te kletsen? Ik werk momenteel in dat werkveld en begin binnenkort aan een PhD, lijkt me gezellig om ervaringen te delen :blush:

1 like

Ik heb morgen mijn eerste dag bij mijn nieuwe baan :scream:

5 likes

Lijkt mij wel wat! Ik ga komende maanden op zoek en dan hopelijk ook beginnen met een PhD, al duurt dat dus waarschijnlijk nog wel even.

1 like

Spannend! Veel succes, wat ga je doen?

1 like

Dankjewel! Ik ga werken bij een kinderdagverblijf :smile:

2 likes

Succes! :blush:

Ik kan niet beslissen haha. Ik heb gisteren mijn twijfels gedeeld met mijn manager over blijven of gaan. Dit kwam aan bod omdat de opleiding 1x per jaar start en dat zou begrotingtechnisch pas kunnen in november 2020 en ik aangaf dat ik dan niet weet of ik er dan nog ben. Hij heeft uitgesproken er alles aan te doen om mij te willen houden.Hij heeft opties genoemd ( detachering e.d.) zodat ik wel binnen het bedrijf blijf. Dus dat is ook een mogelijkheid.

Als je een salarisschaal omhoog gaat, behoud je dan dezelfde periodiek? Weet iemand dit?

Nee vlgs mij staat dat niet vast.

1 like

Het is net wat je afspreekt met je leidinggevende daarover. Volgens mij mag je geen periodiek omlaag

Zijn er mensen die vanuit een hele andere achtergrond de ict in zijn gegaan (@monkeyslut geloof ik? hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik je tag) en hoe bevalt dat?

Geen probleem hoor! Wat ik nu doe is niet echt ICT, maar heeft er wel veel raakvlakken mee. En ik kan ook nog meer richting ICT als ik dat zou willen, maar dat weet ik nog niet. Bij mij bevalt het heel goed! Alleen weet niet of je echt iets aan me hebt haha, je mag me pb’en als je wil!

1 like

Ik ben zo weinig motivatie om te werken de laatste weken.
Terwijl ik dus dit jaar best wel gegroeid ben en in zowel functie als salaris. Toen heb ik ook aangegeven dat ik een andere ‘‘hogere’’ functie wil en daar hoort ook een hele andere inschaling bij. Toen zeiden ze dat als ik bepaalde dingen zou doen en aanleveren dat dat zeker een mogelijkheid was.

En wat doe ik: facebook, instagram, blog, forum, werk, facebook, instagram. En ik baal ervan want wil heel graag die functie want dat is gewoon beter voor me carriere en ik voer die verantwoordelijkheden al uit, soort van dus de laatste weken. Helpt dus ook niet dat ik de enige ben in dit bedrijf met uberhaupt een kantoorfunctie dus ik heb maar 1 keer in de 3 maanden controle dus ook niet echt een stok achter de deur ofzo.

Lang verhaal kort: Hoe zorgen jullie dat jullie niet afgeleid worden en gemotiveerd blijven.

1 like

Geen tips, maar heel veel succes!

Wat ga je doen als het niet erkend wordt en je dus niet ingedeeld wordt in de schaal die je hoort te hebben?

1 like

Denk dat het belangrijk is dat je goed kunt verwoorden waarom je de investering waard bent! Succes!

1 like

Ik ben nieuwsgierig hoe dit is afgelopen. Gaan jullie met het kantoor verhuizen of niet?
Lijkt me ook echt k*t als dit gebeurt.
Er bestaat in de BE arbeidswetgeving ook zoiets als een stilzwijgend of impliciet ontslag. Wanneer er een belangrijke eenzijdige wijziging is van een essentiele voorwaarde van de arbeidsovereenkomst, wat locatie wel is. Zeker als er geen geldige reden hiervoor is. Dan is de andere partij hiervoor een verbrekingsvergoeding schuldig.
Geen idee of dit in NL ook zo is en of je het zo ver wilt drijven natuurlijk.

En hoe is het gegaan, ben benieuwd!

Nou deze week voor het eerst fietsen naar de andere lokatie (40 minuten), gelukkig was het droog :stuck_out_tongue:

We zijn met de staf (6 man) sinds deze week dus verhuist. Het kantoor waar ik eerst werkte bestaat gewoon nog en daar zitten gewoon nog andere collega’s. Daarom is het ook zo vervelend… Er is geen duidelijke reden, behalve dat de directeur het een mooier kantoor vindt en het dichterbij haar huis is. Zij hoeft alleen niet te fietsen. Er is mij aangeboden wat makkelijker te zijn in mijn tijden zodat ik mijn dochter naar de peuterspeelzaal kan brengen. Ik mag die dag een uur later beginnen en op een andere dag weer een uur langer door. Verder is er geen oplossing, helaas… Elektrische fiets, scooter of auto van de zaak is geen optie omdat ik parttime werk.