Ik heb afgelopen tijd eea meegelezen en vindt het wel echt dapper en knap dat je het doorzet en voor jezelf opkomt. Aan het einde ga je blij zijn dat je niet langer of jezelf heen laat lopen
@Whoopdidoo
Meine gute, bestaan er nog normale werkgevers? Ervaring met bovenstaande dingen bij meerdere werkgevers.
@kaaskroketje, sinds die dingen heb ik ook een rechtsbijstandverzekering. Al heb ik toendertijd (toen ik dus nog geen rechtsbijstand had) ook veel gehad aan het juridisch loket (tip) en rondgevraagd aan kennissen en viavia mensen met rechten-achtergrond voor advies. Verder ook nog contact gehad met een echte advocaat mocht het zover komen om het aan te vechten.
@Whoopdidoo anyways, laat je nooit gek maken, in the end zal een werkgever altijd voor zichzelf kiezen. En of je daar wel of niet in past maakt diegene echt niet uit is mijn ervaring. Dus trek vooral je eigen plan: wat wil jij? En hoe ga je dat doen. Niet ja en amen zeggen hoor. En een andere baan zoeken is altijd makkelijker gezegd dan gedaan (ik ging van de ene toxische werkgever naar de andere kutte werkgever omdat ik weg wilde en niet kritisch was)
Ja het ergste vind ik eigenlijk gewoon t idee dat ik in hun ogen niets waard ben. Wat ze in principe al bevestigde door mij niet een groter contract te geven. Maar nu wordt t weer zo keihard duidelijk. Terwijl ik in t verleden echt fysiek te ver ben gegaan omdat het druk was en t nodig was. Daarmee ben ik al gestopt. Maar juist omdat t qua collega’s heel anders is, is t lastig ofzo. Snap eigenlijk niet dat je zo kan zijn, ook al hoort t bij je werk om zakelijk te zijn, je bent ook nog mens.
Dit is wel echt de druppel om weg te gaan. Weet alleen niet hoe want voor mn gevoel is mn diploma niets meer waard omdat ik er niets mee gedaan heb. En fysiek kan ik nou eenmaal veel dingen niet. Dus dat moet ik uitzoeken.
Ben dus ook zon sukkel zonder rechtsbijstand en juridisch loket zegt dat ik in mn recht sta. Dus het is iets. Denk dat ik op dit moment even af moet wachten
Maar wat moet je afwachten? Ik snap het oprecht niet. Je werkgever speelt een spelletje met je en je zegt wel dat je het vervelend vind maar je doet er niks aan…
Nou heb ten eerste mn contract niet, ten tweede wacht ik op reactie van de cao/vakbond over die bandbreedte en ten derde kan ik volgende week nog ingezet worden (ga sowieso van een dag uit, moet nog even kijken of die overige 3 uur t me waard is, denk t wel). Dus weet niet wat ik dan nu moet doen?
Maak je het nu niet mentaal voor jezelf te zwaar? Je hebt een klein vast contract en een diploma. Je maakt jezelf wijs dat je weinig aan je behaalde diploma hebt. Hoewel het een werkgeversjaar is qua feestdagen is, is de arbeidsmarkt juist voor werknemers gunstig. Ik zou er echt niet meer zo veel tijd in steken en je pijlen richten op een nieuwe baan. En anders denken we lekker met je mee en sta je straks ‘whoopedidoo’ ergens met veel meer zin te werken.
Ja maar ik weet oprecht niet wat. Ben 5 jaar geleden afgestudeerd, heb veel te lang over het laatste deel van mn studie gedaan. Heb er verder niets mee gedaan. Ben zelfs afgewezen voor iets waar ze ook studenten voor aannemen wegens gebrek aan ervaring. En het niet hebben van een rijbewijs maakt t ook niet makkelijker.
Suggesties zijn altijd welkom.
Dat je langer hebt gedaan over een studie hebt gedaan boeit de meeste werkgevers geen reet. En dan er één werkgever je niet aannam terwijl ze wel studenten aannamen, zegt ook niks.
Ik zou als ik jou was eens een lijstje maken van vaardigheden / kennis / sterke punten en met die informatie eens rustig naar vacatures gaan zoeken. Vraag desnoods aan vrienden/collega’s/familie waar je sterke punten liggen.
Je moet meer in je eigen kunnen gaan geloven, ook wanneer je fysiek minder kunt hebben.
Het niet hebben van een rijbewijs kan ik sommige omgevingen wel een handicap zijn, maar je bent vooral gefocust op de dingen die je mogelijkheden kleiner maken, terwijl veel zaken helemaal niet zo veel invloed hoeven te hebben.
Ik ben het met @Paranimf eens @Whoopdidoo . Begin eens heel laagdrempelig met een lijstje maken met wat je allemaal kan. Maar ook met wat je graag zou willen. En kijk eens bij de gemeente of ze iets van loopbaanbegeleiding aanbieden. Maar je verdient echt een betere werkgever. Ik lees zoveel gare verhalen. Overigens snap ik het helemaal als je zelfvertrouwen door deze gebeurtenissen een knauw krijgen dus hopelijk vat je mijn bericht niet verkeerd op. Ik gun je gewoon beter! Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet makkelijk is maar dat de eerste stap vaak het moeilijkst is. Maar er zijn echt mogelijkheden!
Nou ja, blijkbaar mag die 35% wel. Dus vanaf volgende week neem ik maar genoegen met die ene dag. En verder maken dat ik weg kom bij deze eikels.
Beetje jammer dat ik tegen haar al heb gezegd dat t niet mag
Maar vind de manier waarop alles is gegaan alsnog niet acceptabel dus ga niet mn excuses aanbieden ofzo
Update: heb zojuist een VOG aangevraagd zodat hopelijk een registratie wel kan, die van mn eigen beroep gaat waarschijnlijk niet meer lukken. Hopelijk dit wel.
Maar weet jij ondertussen je contractsoort zeker? Beter nog; heb je je eigen contract onder ogen? Want het is echt afhankelijk van hoe het daarin staat of het wel/niet mag… en je hebt wel vaste uren in je contract staan, dus ik denk wel de moeite waard om te checken of dit allemaal klopt!
Nee nog niet want die lag op t archief. Als ik vandaag wat van dr hoor zal ik nogmaals aangeven dat ik m graag in wil zien/kopie wil.
Maar je hebt toch gewoon récht op om je contract in gezien?! Dat kunnen ze toch niet weigeren? Snap niet waarom het zo lastig moet gaan
Ze weigeren ook niet. Maar t ligt niet bij ons. Weet eerlijk gezegd niet of dat archief hier is of ergens in Friesland (en dus de afsluitdijk over). Volgens mij vond ze t ook een vreemd verzoek. Maar zal het dus nogmaals aangeven, als het goed is neemt ze vandaag contact met me op over wanneer/waar ik werk deze week en dan zal ik het nogmaals zeggen. Als t wel gewoon hier ergens is zal t excuus wel zijn dat ze t druk heeft.
Ondertussen ben ik blij dat ik stappen zet om weg te komen.
Zeker goed dat je stappen zet om weg te komen, dat sowieso! En ik hoop ook echt dat het snel lukt want dit is helemaal ellende. Maar laat je ook niet ontnemen waar je recht op hebt.
Misschien hebben ‘ze’ gelijk dat het alsnog mag met die bandbreedte, maar dat is heel erg afhankelijk van wat er zwart op wit in jouw contract staat! Dus voordat je die in hebt gezien en uitgeplozen zou ik toch op m’n strepen blijven staan. Dat gezegd hebbende kun je er volgens mij op gebied van rechtsvermoeden met terugwerkende kracht nog veel meer uithalen en uren (en dus geld) claimen. Kan me voorstellen dat het makkelijker is om te laten gaan, maar als je ergens recht op hebt is het misschien wel waard helemaal uit te zoeken en te eisen om jezelf niet te benadelen
Oke ik ben aan het einde van mijn to-do list gekomen voor deze week. Mijn leidinggevende staat gewoon op offline jn Teams (??) en mijn collega’s hebben ook niet echt werk meer
Weekend!
Ik snap dat de sector waarin ik werk een 24/7 is. Maar soms is het echt onhandig en onzeker. Het geen wat ik moest doen is al 24 uur vertraagd. Maar nu is de vraag of het morgen eigenlijk wel doorgaat. Wordt eventueel zaterdag. Ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben.
Momenteel ben ik tot ergens in april met zwangerschapsverlof en per 1 maart loopt mijn contract bij mijn huidige werkgever af.
Nu hebben zij voor mijn verlof al aangegeven mijn 32-urige contract te willen verlengen als 16-urig contract. De manier waarop dit gegaan is, is alleen niet zo netjes en aangezien ik 16 uur echt te weinig vindt, wil ik liever helemaal niet meer terug gaan. Ondanks dat ik voor de uren die zij willen minderen een aanvullende WW kan aanvragen (in ieder geval tijdelijk).
Ik heb al wat gesprekken elders gehad, maar aangezien ik nu echt hoogzwanger ben, is het niet meer te doen om volop met solliciteren bezig te zijn. Wel zijn er 3 bedrijven waarmee ik concrete afspraken heb om in februari of maart verder in gesprek te gaan. Gelukkig is er in mijn werkveld veel vraag naar mensen dus ik denk dat ik redelijk snel ergens anders aan de slag kan. Nu is het zo dat mijn contract dus wel in maart afloopt dus ik eigenlijk eind februari moet bijtekenen en ik dan nog niet verwacht al ergens anders getekend te hebben.
Ik ben dus in dubio met wat handig is. Het is niet slim om helemaal niet te tekenen (dan heb ik ook geen recht meer op WW volgens mij), maar dan heb ik dus ook meteen weer een opzegtermijn en zou ik bij de potentiële nieuwe werkgevers weer pas een maand later aan de slag kunnen en het lijkt me lekkerder om met een schone lei te beginnen.
Iemand ooit in een soortgelijke situatie gezeten of tips hiervoor?
Als je geen nieuw contract tekent verloopt je huidige contract toch gewoon van rechtswege? En heb je dus wel recht op WW?