Werk (algemeen topic)

Denk je dat je evt twee werkgevers (oude 16 uur en nieuwe ?? uur) kunt combineren gedurende die opzegtermijn van de oude?

Nee als je een nieuw contract aangeboden krijgt maar deze niet tekent, krijg je geen ww! Weet alleen niet hoe het zit of dat misschien wel kan omdat het minder uren zijn.

Edit: lees nu dit:
Als bij een contractverlenging de arbeidsvoorwaarden wijzigen, dan mag je de verlenging wel weigeren zonder je recht op een WW-uitkering te verliezen. Ook bij ernstige bezwaren tegen een verlenging van je arbeidsovereenkomst, kun je je recht op WW behouden. Denk hierbij aan de situatie dat je ernstig gepest wordt op je werk.

2 likes

Nee waarschijnlijk niet, omdat de banen waar ik nu solliciteer ook weer voor 32 uur zijn.

Maar de info van @Barend klinkt wel hoopvol! Sowieso zou ik tot april volledig aangevuld worden omdat dat nog tijdens mijn verlof is.

Even kijken hoe serieus het wordt met eventuele nieuwe werkgevers en anders misschien toch de gok wagen om niet te verlengen.

Anders even naar het uwv bellen mocht je twijfelen!

1 like

Hoe groot is de kans dat je huidige werkgever je je aan je contract wilt houden als je tijdens te verlof al opzegt? Lijkt mij na zo’n lange afwezigheid in ieder geval niet handig voor nog een x aantal maanden. Ik zou gewoon tekenen als je niks anders hebt en dan eventueel alsnog opzeggen als je elders iets vind. Wel ff opletten dat er een opzegtermijn in je contract zit.

Wel echt een naaistreek trouwens om je contract met zo weinig uur te verlengen, vind dat best lullig richting jou.

1 like