Werk (algemeen topic)

Ik moet vanavond werken (het gaat vriezen) en er zijn geen jassen groter dan L. Ik pas geen L. Kan ik hier wat mee? Als ik geen jas heb vries ik dood lijkt mij

huh wat raar, hoe heb je hiervoor gewerkt dan? Jas van jezelf aan?

1 like

Nee er zijn van die over-je-hoofdjassen maar die zijn echt te koud nu. Het heeft eerder nog niet gevroren tijdens mijn diensten

Iig gewoon in je eigen jas werken en voorstellen dat ze wat inclusievere maten nemen of hesjes voor de mensen die geen werkjas aan kunnen of willen.
Ik zou het zelf voorstellen dmv een mailtje

Mijn eigen jas is ook niet geschikt. Ik heb het snel warm en heb dus geen echte winterjas maar voor zes uur fietsen moet dat natuurlijk wel. Maar ik mag nu van iemand lenen!! Ga het zeker nog eens benoemen…

2 likes

Ik wil hier nog bij aanvullen dat het wel zo is dat een werkgever een goede reden (ontslagmotivatie) moet hebben om iemand te ontslaan. Zeker als die persoon al even in dienst is (min 6 maand). Indien je na die periode ontslaan wordt kan je eventueel kennelijk onredelijk ontslag inroepen en dan moet de werkgever je nog een extra ontslagvergoeding betalen.
Dus het is dus niet zomaar de opzegtermijn respecteren.

1 like

Is hier iemand die verstand heeft van contracten/regelingen in de retail. En dan voornamelijk met betrekking tot niet uitbetalen/laten werken nu met de lockdown.
Zou graag mn situatie voorleggen via dm.

Ik ben werkgever in de retail, ik weet er wel iets van :blush: Stuur maar een dm

Ik hoop alleen dat je niet toevallig een werknemer van mij bent :sweat_smile:

2 likes

Binnen mijn werk wordt nu de agile manier van werken uitgerold. Nu vallen er mensen stuk voor stuk uit omdat men het zwaar vind. Maar het (hogere) MT ziet dit niet / krijgt het niet te horen. Hoe kun je dan nog voor je personeel zorgen?!?!

Ik ben net gebeld voor m’n sollicitatie en ik ben het niet geworden. Ik dacht nog te veel vanuit m’n begeleidersrol (in plaats van uit de rol van persoonlijk begeleider). Ik vond het gesprek ook best moeizaam gaan en vond het lastig om mezelf te verkopen bij mensen die ik al ken. Ik heb wel feedback gekregen waar ik echt iets aan heb. Ik baal wel een beetje en moet zo denk ik even huilen, maar vind het ook weer niet heel erg. Nu kan ik op m’n gemak werken aan professionalisering en probeer ik het over een poosje ergens anders. De banen liggen inmiddels weer voor het oprapen, dus nu kan ik ook gaan ontdekken wat ik écht wil.

13 likes

Pff alles wijst erop dat ik gewoon recht heb op die tien uur. Maar omdat ik mn contract niet heb kan ik het niet bewijzen. Nu ga ik straks nog even t juridisch loket bellen. En dan een bericht maken voor mn fm. En dat morgen even appen (heb geen mail en wil graag op “papier” zodat ik niet overdonderd kan worden door wat zij zegt). En dan maar even afwachten wat zij zegt. En anders wil ik gewoon een kopie van mn contract.

Leidinggevende begon over 35% bandbreedte. Maar zoals ik de cao lees mag dat pas als die 35% minimaal 6 uur is. En dat is bij mij niet zo. Verder zei ze dat ze niet goed wisten waar ze me konden inzetten. Alsof ik echt een of ander gehandicapte ben. En nu staan er ook wisselend mensen bij de kassa dus snap dat ook echt niet.

Dus iedereen weet weer wat voor een jankerd ik ben :+1: Als ik dit ga aanvechten is de kans ook groot dat ik nooit meer meer dan 10 uur word ingezet maar de wil om weg te gaan hier is groter dan ooit.

Maar je mag echt fucking trots zijn dat je voor jezelf opkomt, ookal kost het tranen. Misschien wel vooral omdat het tranen kost.
Zij zitten hier fout, jij niet.
:heart:

5 likes

Ik heb een uitnodiging gekregen voor een jaargesprek (soort van beoordelingsgesprek) en daarin vraagt mijn leidinggevende ook feedback over zichzelf. We botsen nogal de laatste tijd (werkgerelateerd) maar ik weet bijna zeker dat het echt niet de bedoeling is dat ik haar echt feedback ga geven😑

Ik zou dan misschien niet alle puin over haar heen storten, maar wellicht kun je wel een paar punten meegeven aan haar? Ik zou het ook vreemd vinden als jouw leidinggevende dan vraagt ‘wat zou jij anders willen zien’ en dat je dan niks zegt, terwijl zij ook wel weet dat het niet altijd botert tussen jullie…

Nou ja ik zou toch proberen of je een paar dingen netjes kan zeggen. Ze vraagt t niet voor niks toch?

Juridisch loket gaf me gelijk. Ben benieuwd wat mn fm morgen zegt. Want als ik zeg ik heb t uitgezocht, het mag niet en ik wil werken en zij zegt nee hoor het mag wel. Wat moet ik dan. Zelf als ze zeggen dat ik bv moet verbouwen oid wat ik fysiek niet kan, mag ik volgens juridisch loket weigeren omdat er ook normaal werk is. Pff als t niet van die eikels waren had ik ook dit gezeik niet.

1 like

Je kunt aangeven waar jij als medewerker behoefte aan hebt die je nu mist. Dan geef je feedback op de manier van werken en niet super direct naar je leidinggevende als persoon.

2 likes

Nou I did it. Maar ben mogelijk nog bozer dan ik al was. Eerst een snauw dat t jammer was dat ik langskwam op een dag dat zij er niet was. Terwijl ik moest gewoon wat ophalen. Nu mag ik morgen half werken.
Maar zij zegt dat er nu veel meer mogelijk is voor de ondernemer. Terwijl juridisch loket zegt ze moeten gewoon betalen/laten werken, er zijn regelingen voor die ondernemers.
Daarna zegt ze dat ze vrij is me in te zetten in andere winkels(prima is waar, mits daar werkzaamheden zijn die ik kan). Terwijl ik in mijn bericht niets daarover heb gezegd. En dat “vaste” collega’s in ons filiaal blijven. Nou sorry maar ben er al 13 jaar dus weet niet hoeveel vaster je t wil hebben. En t komt gewoon een beetje als dreigement over, want ze weet dat ik t niet prettig vind.

En deels vind ik t ook gewoon niet prettig dat er over me gedacht word dat ik niets kan. Wat deels ook zo is, maar toch is t kut.

En ik hoop maar dat ze morgen geen gesprek wil want dat gaat niet goed aflopen.
Ik weet ook gewoon niet meer wat waar is als zij zeggen dat ondernemers veel meer mogen nu. Terwijl al die regelingen zijn er toch juist om je werknemers te kunnen betalen?

Als ze me zwart op wit geeft dat ik t zodra we open zijn weer terugwerk vind ik t ook prima, maar nu eigenlijk niet meer maar dat is omdat t een beetje een principekwestie is geworden nu.

Maar heb je een oproepcontract of een vast uren contract? Want in beiden gevallen heb je gewoon recht op loon, punt. Ik zou er geen persoonlijke kwestie van maken, maar gewoon een brief sturen (het juridisch loket heeft verschillende voorbeeldbrieven) en je wel beschikbaar houden voor werk als ze je oproepen.

Gewoon vast 10 uur volgens mij. Maar t is een oud scholierencontract dus ik weet niet wat ze denken allemaal te mogen. Maar heb mn contract dus niet meer dus kan zelf niks nakijken. Maar ik werk al jaren die tien uur (sinds coroma regelmatig minder, wat nu blijkt waarschijnlijk niet mag) en voor corona altijd meer.

Heb je je contract al opgevraagd? Ja het is kut om dat te moeten doen, dat snap ik heel goed, maar wel echt belangrijk nu voor jezelf! Heeft een franchise ondernemer helemaal niks met het hoofdkantoor te maken, of zouden zij toch nog iets voor je kunnen doen?

1 like