Werk (algemeen topic)

Soms is m’n werk zo leuk. Ik mag binnenkort met een architect en de programmaleider om tafel om m’n bibliotheek te ontwerpen. Duurt nog wel lang voordat er echt gebouwd gaat worden, maar ik heb nu wel goede hoop haha. De RVB vindt nu ook dat er een nieuwe academie moet komen.

14 likes

Met zon klein team zou je best een half uurtje per week kunnen samenkomen om organisatiebrede zaken te bespreken! Misschien kun je zoiets opperen bij je leidinggevende, want dit klinkt idd niet fijn

2 likes

Ik heb sinds deze week bevoegdheid om dossiers zo te zetten dat mensen geen leveringen meer krijgen totdat contact is opgenomen.

Nu blijken er aardig wat toch niet zo chronisch incontinent te zijn, wat dus wilt zeggen dat ze het niet meer vergoed gaan krijgen.

Voel me dan meteen zo’n heks.

Er is binnen mijn team een functie vrijgekomen en ik wil daar graag op solliciteren. Het is een hogere functie dan dat ik nu heb en ik denk dat ik dat wel kan, daar heb ik namelijk ook het diploma voor. Ik vind het een beetje flauw dat ik per se met de reguliere sollicitatieronde mee moe doen, maar het is niet anders. Ik vraag me alleen een beetje af wat ik in mijn brief moet zetten, omdat ze me al kennen :sweat_smile: Iemand daar ervaring mee? Ik heb laatst feedback gekregen van collega’s met verschillende functies en wil dat gebruiken in mijn brief, maar verder…? En hoe formeel schrijf je zoiets?

Ik vind het wel logisch dat je met de normale ronde mee moet doen. Is bij mij op kantoor ook altijd.

Maar ik zou erin zetten waarom jij deze functie wilt en wat jouw toegevoegde waarde is aan deze functie.

Succes!!

3 likes

Ja, ergens vind ik het ook logisch hoor. Wie weet reageren er wel hele goede mensen en dan is het eerlijk voor iedereen. Daarnaast vul je het team dan aan. Als ik die functie krijg, is er op een andere laag natuurlijk weer een tekort. Maarrrrr een oud-collega/vriend van me is laatst gebeld (door een andere locatie) met de vraag of hij zo’n zelfde functie wilde doen en hoefde toen niet te solliciteren, hij kreeg direct de baan. Dan denk ik: waarom gaat het bij ons niet zo? Je weet wat je aan me hebt en bij het aannemen van een nieuw iemand heb je ook weer kans op chaos onder de bewoners.

Nou ja, ik ga de brief maar schrijven. Bedankt!

5 likes

Ik zou vooral mikken op je intrinsieke motivatie, wat jij voor het bedrijf hebt betekend, wat zij voor jou hebben betekend en wat jouw plannen zijn binnen de functie

1 like

Ik heb gisteren m’n sollicitatie verstuurd en wat jij zegt heb ik er ook een beetje in beschreven. Dat de organisatie met een methode werkt waar ik achter sta, dat ik graag een nieuwe uitdaging zou willen en dat ik bepaalde eigenschappen heb die in die functie goed naar voren kunnen komen. Op mijn cv is ook te zien dat ik tijdens een stage taken deed die bij deze functie passen en dat ik nu eigenlijk onder m’n niveau werk (dat vind ik altijd zo stom om te zeggen, maar het is wel zo). Ik hoop dat ik op gesprek mag komen. Ik denk het wel, want in mijn sector is er overal een tekort dus ze zijn vast blij dat er iemand gesolliciteerd heeft :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik ben nu aan het werk omdat ik zo’n sukkel ben die vorige week haar shit niet voor elkaar gekregen heeft. Zie ik dat een collega zijn out of office aan heeft staan. Joh, je bent in het weekend niet aan het werk? Vond al vreemd dat hij tijdens de lunchpauze een out of office aan heeft staan!

1 like

Hahaha ik heb ook zo’n collega! En ben toevallig ook aan ‘t werk dit weekend.
Hopelijk kan de achterstand ingehaald worden.

Successsss

2 likes

Ik heb in de lockdown 2020 besloten een carrièreswitch te maken ( van research verpleegkundige in het ziekenhuis naar de sport) En ik had het wel even lastig afgelopen jaar. Verdien veel minder en corona natuurlijk. Maar nu ben ik zooooo blij dat ik de sprong gewaagd heb. Ik heb net een vast contract gekregen en ga met superveel plezier naar mijn werk. Man, ik kan het bijna niet bevatten dat ik nu mijn passie over mag brengen naar anderen, en dat dit mijn werk is! :grin: nou, dat wou ik even kwijt :sweat_smile:

37 likes

Wat doe je nu in de sport voor functie, als je het wilt vertellen? Ik heb zelf een medisch technische functie op de neurologie, maar wil waarschijnlijk ook ooit graag overstappen naar sport. Weet alleen nog niet precies hoe en wat.

Ik ben begonnen met een avondopleiding fitnesstrainer A en B. Toen werkte ik nog bij m’n oude werk. Daarna een opleiding Personal training en nu geef ik er ook groepslessen bij. Op dit moment volg ik ook nog een opleiding voor voedingsconsulent. Hierna wil ik ook nog een opleiding beweegcoach doen. Klinkt misschien veel, maar het is echt heel goed te doen :blush:

4 likes

Zo leuk dat je al die opleidingen er nog bij bent gaan doen! En echt tof dat je de switch gewoon gemaakt hebt. Ik overweeg idd ook over 2-3 jaar een dag minder te gaan werken, en dan deeltijd fysiotherapie oid te doen. En soms zoeken ze physicans assistants bij profclubs, dat lijk me ook echt heel leuk. Om daar medische staf te gaan doen als PA. Maar zijn niet veel vacatures voor natuurlijk.

3 likes

Dat zijn ook supertoffe ambities! :blush:

2 likes

Dit zijn vragen die je het beste aan HR of het UWV kunt stellen want dat kunnen wij je niet vertellen obv deze informatie.

Oh oké, dankjewel!

Is er iemand die in de kinderopvang werkt die ik iets zou mogen vragen over het werken in de kinderopvang (via een pb)?

Vraag aan de mensen in/uit BE. Klopt het als je een contract voor onbepaalde duur hebt dat de werkgever alsnog ook zomaar op kan zeggen met inachtneming van een opzegtermijn? Of moet er wel een heel goede reden voor zijn zoals in NL het geval is? Werknemers hebben hier namelijk wel ontslagbescherming maar weet niet hoe het in BE geregeld is. Iemand die me daar wat meer over kan vertellen?

Je mag mij een DM sturen!

——————————————

Ik heb ook een vraag. Geen idee of dit het juiste topic is😅 Vandaag kreeg ik onderstaande mail:

Samenvatting

Heeft iemand hier verstand van? Is dit een goede deal? Of is er een addertje onder het gras? Ik heb een vast contract, mocht dat nog iets uitmaken.