Ik heb een vraagje ivm de opzegtermijn bij een vast contract. Nadat ik mijn contract ondertekend had kreeg ik van HR een document om mijn opzegtermijn naar 2 maand te verlengen. Dit werd geformuleerd in de trant van, je moet dit nog even ondertekenen dan is alles in orde. Na wat opzoek werk begrijp ik dat ik standaard 1 maand opzegtermijn heb en dat ze mij willen laten tekenen voor 2 maand. Nu heb ik aangegeven de wettelijke termijn te willen volgen dus 1 maand. Ik kreeg als reactie van HR dat de 2 maand standaard voor iedereen is. De collega’s die ik dit gevraagd heb gaven dus ook aan dit ondertekend te hebben.
Sindsdien mailen ze mij 1x in de maand het document met de tekst wil je dit nog even tekenen en negeer ik dat. Nu belt mijn baas vrijdag dat ze van HR heeft gehoord dat ik mijn contract nog niet heb getekend en of ik dat maandag in orde wil maken. Maar ik heb in haar bijzijn wel een contract ondertekend enkel dat document dus niet.
Iemand ervaring met zo’n soort situatie?
Ik ken mijn baas die behoorlijk manipulatief is en gaat zeggen het moet , iedereen moet het. En ik ben zo conflictvermijdend dat ik dan ingeef en het ga tekenen om de lieve vrede te bewaren. Bijkomend heb ik ook deze week beoordelingsgesprek waar je standaard elk jaar omhoog gaat in salaris. En ik ben bang dat ze het tegen mij gaat gebruiken.
Ene moment denk ik ik ga er tegen in, andere moment denk ik ik teken wel gewoon probleem opgelost. Maarja het is dus enkel in mijn nadeel.
TLDR: ik ben een pussy tegenover mijn baas, help!