Werk (algemeen topic)

Oh sorry, heb je berichtje volledig gemist! Lief dat je meedenkt, maar ik denk niet dat lesgeven iets voor mij is. Ik praat niet graag voor groepen (krijg ik paniekaanvallen van) en denk dat het ook iets té veel structuur voor mij is…

Even in het thema van werk: welke noise cancelling koptelefoon hebben jullie?

Ik heb de Bose Quietcomfort 35, heel fijn ding! Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ben er tevreden over.

Wow, die is wel erg prijzig :sweat_smile:

De bose quietcomfort 25 heb ik

Ja klopt, ik heb er ook echt lang over getwijfeld en uiteindelijk met kerst gekocht! Dat scheelde wel echt met de normale prijs.

Ik ben onlangs afgestudeerd. Omdat ik persoonlijk wat dingen op de rit wilde zetten en ook niet precies wist wat voor werk ik wil gaan doen had ik besloten even een tijdje niets te doen en pas rond november langzaam aan te kijken voor een baan.
Maar in plaats van dat ik uitvind wat nou bij mij past lig ik alleen maar te liggen in bed. Ben de afgelopen week niet buiten geweest (al ga ik vanavond dan wel weg). Ik heb geen idee waar ik moet beginnen om uit te vinden wat ik nou leuk vind. Althans eigenlijk weet ik dus dat waar ik voor gestudeerd heb ik daar ook in zal gaan werken, maar hoe kijk je verder? Hoe weet ik welk bedrijf bij mij past en waar ik in pas? En sowieso, hoe weet je of je wel goed genoeg bent?

Ik heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen… Volgens mij is het een beetje een onsamenhangend verhaal, maar mocht iemand het begrijpen of een goed idee hebben; ik sta er voor open en hoor het graag!

Ik heb dit al mijn hele leven. Niet afgestudeerd maar er ook nooit achter gekomen wat nou echt bij me past. Maar op een gegeven moment heb je gewoon een baan nodig voor je inkomen en dan moet je wel een keus maken.
En dat is ook wat voor mij altijd wel gewerkt heeft. Begin ergens, al is het een simpele baan want al doende ga je merken wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Je keuzes zijn nooit permanent dus je kan altijd weer voor iets anders kiezen. Daarbij is ook elk bedrijf weer anders. Dus voor mij is het een hoop uitproberen en daar heb ik tot nu toe heel veel van geleerd. Weet ik wat mijn droombaan is? Geen idee. Maar dat hoeft ook niet. Als ik maar iets doe wat ik leuk vind en waarin ik me kan ontwikkelen. Als dat niet meer het geval is ga ik weer op zoek naar iets anders.
Maak het dus niet te groot. Het is maar werk. Je hoeft niet nu alles al duidelijk te hebben. Daarbij is uitvinden wat bij je past een stuk moeilijker vanuit stilstand dan wanneer je gewoon lekker bezig bent. Je ontmoet mensen, doet nieuwe ervaringen op, nieuwe ideeën en ik denk dat wat bij ons past daardoor ook ons hele leven ook in ontwikkeling blijft.
Dus ik ben niet meer op zoek naar die perfecte baan maar naar zo veel mogelijk verschillende ervaringen. Want daardoor leer ik mezelf beter kennen en het houdt mijn leven interessant.
Oké heel verhaal. Mijn punt is: het maakt niet uit wat je kiest, als je maar ergens begint. Daardoor verdwijnt die verlammende druk hopelijk een beetje en kan je gewoon gaan uitproberen. Succes in ieder geval!

6 likes

Je hebt eigenlijk ook wel gelijk. Ik ga nog even vakantie houden. Als alle scholen weer gaan beginnen ga ik mijn portfolio in elkaar knallen en dan inderdaad toch maar gewoon solliciteren. Bedankt voor je antwoord!

2 likes

Ik heb een Sony hear on 2 (van mijn eerste salaris gekocht zodat ik mijn collega’s kan muten haha). Ik heb gene vergelijkingsmateriaal maar ben er heel tevreden mee. Niet alles wordt gemute maar omgevingsgeluiden en gesprekken op de achtergrond wel. En vond de kleuren ook erg mooi.

1 like

Ik vind het antwoord van @Infidel echt top en jouw reactie ook. Geniet nog even en straks lekker aan de zoektocht beginnen. Succes!!

4 likes

Dit is een betaalbaar versie gelukkig. Ik ga er nog even voor sparen en hoop het dan te kunnen gebruiken. Ben je blij met je aankoop?

Ja heel blij, gebruik hem bijna dagelijks :).

Hoe lang heb je het? zijn de oortjes bij jou ook los aan het laten? En hoe goed is de ANC?


ik heb zo geen zin om aan het werk te gaan, omdat mijn lokaal altijd bloedheet is in de zomermaanden. Het is niet te harden .Daarnaast hebben we nu wekelijks 2x een vergadering in plaats van de gebruikelijke 1x.

Pfff mag ik hier even klagen?

Mijn huidige situatie:
Ik werk op 10 minuten fietsen van mijn huis, heb een uur pauze waarin ik heen en weer fiets om mijn hond uit te laten. Ik heb een prima werkplekkie waar niks mis mee is. En ik kan 's ochtends makkelijk mijn kind wegbrengen en voor de afgesproken tijd weer ophalen. Ik heb geen auto, want die kan ik met mijn part-time salaris niet betalen en heb ik ook nooit nodig gehad.

Nu heeft mijn nieuwe directeur bedacht dat we met mijn team gaan verhuizen naar een andere vestiging. Dat betekend voor mij dat ik 40-50 min moet fietsen voor ik er ben, mijn hond niet meer uit kan laten, want hoe dan? Niet op tijd kan zijn op kantoor omdat ik mijn dochter moet wegbrengen vanaf een bepaalde tijd en ik dus te laat thuis ben om haar weer op te halen… Toevallig woont mijn directeur (met dikke auto uiteraard) dichtbij deze lokatie. Hoe dan?

Dit liet ze dus tussen neus en lippen vallen, omdat meerdere collega’s hier al van weten en we morgen een bedrijfsuitje hebben en ze bang was dat ik het van iemand anders zou horen.

Oei wat kut! Denk alleen dat je er niet veel aan kan doen… het bedrijf kan natuurlijk zelf bedenken waar ze zich willen vestigen en als dat niet meer past bij je als werknemer kun je er dan voor kiezen om te blijven of om weg te gaan. In ieder geval zijn er mega veel steken laten vallen in de communicatie hierover, zeker omdat het best wel ver weg is!

Hoop dat je een oplossing kunt vinden voor alles :frowning:

Ik hoop het ook. Gelukkig zijn meerdere collega’s het er niet mee eens. Er is ook geen duidelijke reden gegeven om niet in het huidige kantoor te blijven… maar ik wacht het af, ze wil volgende week met me praten erover…

ik snap niet zo goed wat jij en je collega’s erover te zeggen moeten hebben dan? :stuck_out_tongue: wat @crazyplantlady zegt: een organisatie/bedrijf mag zelf toch weten waar ze gaan zitten? als het een werknemer dan meer reistijd kost dan is dat jammer. wellicht voor een andere werknemer weer minder.
hoop voor jouzelf dat je er een oplossing voor kunt vinden, maar denk niet dat je er te veel van van moet verwachten dat de directeur hun plan gaat omgooien…

je hebt echt supergeluk dat je maar 10 min hoefde te fietsen naar je werk! maar dat is volgens mij eerder uitzondering dan regel. ik snap dat het balen is als je je werkplek juist had gekozen om de locatie hoor daar niet van

4 likes

Nou ja in principe hebben we ook niks te zeggen, dat begrijp ik ook wel. Maar omdat er geen duidelijke reden is om te verhuizen, hoop ik toch dat we íets in te brengen hebben. Ik ben inderdaad iets gaan zoeken in de buurt ivm opvang/hond etc. En dat weten ze op mijn werk ook. Nu hebben de vennoten sinds een half jaar een directeur aangenomen en moeten we ineens verhuizen en waarschijnlijk alleen maar omdat het voor haar dichterbij is. Terwijl zij uiteraard een dikke auto rijdt.

Het is ook niet zo dat het huidige kantoor waar we zitten niet open blijft trouwens, dat is wel zo en andere collega’s blijven daar wel. Ze hoeven het niet open te houden voor ons oid.

Ik snap echt wel dat ik niks heb te zeggen hierover, maar ik wilde het gewoon even kwijt… het is gewoon kut en ben bang dat ik iets anders moet zoeken.

Nouuu dat je er niets over te zeggen hebt is niet helemaal waar, zie https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/arbeidsvoorwaarden/werkplek/#. Je zou afspraken met je werkgever moeten kunnen maken, zoals bijvoorbeeld aangepaste werktijden of je langere reistijd is ook werktijd al. Natuurlijk zal je invloed alsnog beperkt zijn, maar er zal wel iets met jullie besproken moeten worden. Wij zitten ook in deze verhuisperikelen op werk, gedoe!