Werk (algemeen topic)

Zou lekker zeggen doeidoei ik ben ziek en de laptop uit doen als je je echt te ziek voelt om te werken. Als ze een dag niet zonder jou kunnen dan is er iets echt mis organisatorisch haha. Zou ook wel duidelijk mijn grenzen richting mijn leidinggevende aangeven. Je bent toch niet voor niets ziek? Ik heb in mijn vorige functie leiding gehad over 80 fte en 160 fte, dat betekende 1 dag ziek = 2 dagen werk inhalen, maar dat is geen reden om niet ziek te mogen zijn, ook niet als er geen vervanging is.

3 likes

Ik heb een nieuwe baan maar nog geen contract (wel een mail met de afspraken gemaakt in het arbeidsvoorwaardengesprek). Ik wil dus nog even wachten met het op m’n huidige werk vertellen maar vind het zo lastig. Het is heel druk dus gaat ook steeds over de planning voor de komende maanden en er komen nieuwe projecten bij waar ik voor gevraagd word :sob: Voel me dan echt schuldig dat ik het nog even voor me houd, hopelijk zo snel mogelijk zekerheid

Vandaag mijn wekelijkse gesprek met mijn manager en ik merk dat ik er nu al tegenop zie.
Sowieso echt tot de conclusie gekomen dat ik ga proberen om dit werk een half jaar vol te houden, maar daarna ben ik denk ik weg. De vorige mensen op deze functie zaten er ook steeds maar een halfjaar en ik denk dat ik dat wel snap :see_no_evil:

Bij mij zeiden ze dat die mail ook genoeg was omdat contract wel even zou duren. Ik heb obv opgezegd. Stond ook in de mail zelf.
Maar na een maand nog geen contract begon ik wel beetje te knijpen. Gelukkig was het er voordat ik begon.

Edit: zou even wachten als het er niet in staat. Hebben ze aangegeven hoe lang het ongeveer duurt?

Ja, hier ben ik niet zo goed in, mijn grenzen aangeven. Heb het idee dat ze het niet echt serieus namen, dat ik ziek was. Dat ergert me echt. Maar ik ben niet het type dat dan gewoon mijn laptop uit doet, ik vind niet dat ik mijn collega’s zo kan laten zitten. Maar het even aanspreken moet ik wel echt doen.

Ik ben ook niet het type die m’n laptop gemakkelijk uitdoet, heel veel moeite mee zelfs. Maar jij hebt de taak om jezelf hierin beschermen en je grenzen aangeven, als jij het niet doet, wie doet het dan wel voor je? Goed voor jezelf zorgen :blush:!

2 likes

Hoezo is dat ongepast? Ik vind het wel tof haha, zou het zelf iig niet durven. Ze had ook kunnen bellen, is dat dan minder ongepast? En hoezo zet ze jullie daarmee voor het blok?

4 likes

Ik heb donderdag mijn functioneringsgesprek en dan ga ik uiteraard om loonsverhoging vragen. Ik heb genoeg om het te onderbouwen gelukkig :smiley:

Het gesprek is wel maar een half uur en ze hebben er niet letterlijk bij gezegd dat het een functioneringsgesprek is, maar ze noemen het “terugblikken en vooruitblikken”. En het duurt maar een half uur? Vind ik echt kort.

3 likes

Oh spannend! Heb je al een bedrag in je hoofd? Want je verdient nu (tijdelijk) relatief laag toch?

Mijn baas doet daarin soms ook heel flauw, heel gesprek over alles van het afgelopen jaar en dan net, een minuut voor tijd, als hij bij wijze van spreken al zijn hand op de deurklink heeft meldt hij nog even mijn loonsverhoging.

Ik doe nu twee projecten als uitbesteding en de organisatie waarvoor ik werk heeft besloten dat ik bij 1 van die projecten minder uur ga werken, zodat ik drie projecten kan gaan doen. Maar dan heb ik nog minder de ruimte om ook wat collega’s te leren kennen, want ik werk dan op al mijn drie projecten te weinig om ook aan te schuiven bij besprekingen etc. Ik heb net al wel aangegeven dat ik dit niet super vindt, maar als ze doorzetten dan weet ik niet of ik mijn jaarcontract wel ga volmaken pff. Het lijkt wel of ze het sociale aspect van werk (collega’s leren kennen) een beetje vergeten.

Nee sinds een jaar heb ik wel een “normaal” salaris! Maar het mag wel een stukje hoger haha, heb nog geen bedrag in m’n hoofd.

Mijn baas schijnt redelijk makkelijk te zijn met loonsverhoging :crossed_fingers:t2:

2 likes

Voor een echt functioneringsgesprek lijkt het me ook wel een beetje kort, maar ik moet zeggen dat mijn gesprekken met mijn manager ook nooit langer duren dan een half uur. Die man boeit het geloof ik allemaal vrij weinig en ik praat ons binnen een half uur door mijn 3 of 4 punten heen. Het zijn ook altijd dezelfde punten :sweat_smile:

1 like

Iemand waarmee ik veel samenwerk appt mij steeds met 100 emoji’s, dus zo: 'Ik ga je vanmiddag bellen :bellhop_bell: :+1:, om de afspraak concreet te maken :memo:, ik ga nu eerst lunchen :stuffed_flatbread::yum:. Normaal gesproken vind ik dit irritant, maar deze persoon is 60+ dus nu vind ik het wel aandoenlijk haha

14 likes

Joepie ik heb gekregen wat ik wilde :smiley:

28 likes

Hoe lang zal deze persoon over dat berichtje hebben gedaa?

1 like

Ah ik heb zo’n leuke nieuwe collega en ik ga echt veel van haar leren :smiling_face_with_three_hearts:

Edit hopelijk ook na deze wittebroodsweken :stuck_out_tongue:

8 likes

Ik ben aangenomen bij een nieuwe baan! Het klinkt echt goed, leuke klik met de mensen daar én ik wil graag weg bij mijn huidige baan (zie ergernissen op je werk-topic :sweat_smile:)

Maaarrrrrr nu vind ik het opeens heel spannend! Koudwatervrees. Ik zeg een vast contract op voor weer jaren tijdelijk ivm een opleiding die ik moet volgen. En ik heb een kind en hypotheek. Nu denk ik opeens: is dit niet heel onverstandig? Aan de andere kant: als ik niet bereid ben om de vastigheid te verlaten kom ik hier nooit weg.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Ervaringen? Liefst positieve natuurlijk haha!

13 likes

Eerste weken zijn altijd spannend en komen er allemaal twijfels naar boven, maar komt vast goed! En inderdaad wat je zelf zegt, je wilt verandering en dan moet je comfort zone helaas loslaten. Veel succes!

2 likes

Ik deze zomer gedaan. Dacht echt, wat ga ik doen, ben ik gek.
Maar ben blij dat ik het gedaan heb dan blijven zitten.
Mag terug als ik wil maar denk het niet.
Soms moet je die stap nemen anders weet je het niet.
Ben nu net zwanger van de tweede, daardoor twijfelde ik ook, want we wilden er nog 1 maar wannner. En om dan jaren te blijven plakken en niet gelukkig zijn is ook niks. Als ze me hierom ontslaan is het toch niet mijn bedrijf.

Tot nu toe blij met de overstap.

1 like

Zoiets (maar dan anders) speelt bij mij ook, iets in mijn privéleven waardoor ik het een prettig idee vond om een vast contract te hebben. Maar ja, om daarom nou nog jaren in een vervelende werkomgeving te blijven hangen…

Mijn vriend zei net: “Nou ja, we hebben die hypotheek nu ten minste al dus nu maakt het niet meer uit of je je een vast contract hebt, of überhaupt een contract!” Zo kan je het ook nog zien, haha.

De zenuwen zijn inmiddels weer wat gaan liggen en ik heb er nu vooral heel veel zin in :smile:

4 likes