Ik heb net voor mezelf ontdekt dat ik m’n werk niet meer leuk vind, en ik zie er zo tegenop dit uit te moeten spreken.
Ik heb kleine dingen al wel benoemd (ik moet bv overal het voortouw in nemen, wat ik doe omdat ik ook het grootste contract heb, maar wat ik kut vind want we waren een team en nu ben ik alleen maar bezig anderen aan het werk te zetten). Maar nu moet ik dit natuurlijk ook uit gaan spreken naar m’n baas en ik zie er zo tegenop. Ik heb begin december m’n functioneringsgesprek dus ik denk dat ik het dan doe, dan kan ik daarvoor in kaart brengen wat ik vervelend vind.
Ben ook bang dat het aan m’n zwangerschap gewijd wordt en dat is gewoon niet zo.
Mijn leidinggevende heeft einde van de middag een afspraak in zijn agenda staan ‘verlengen tijdelijke contracten’ via facetime. Jammer dat het net iets te creepy is om te vragen waar die afspraak over gaat.
Heeft iemand ervaring met een tweede spoor traject betreft re-integratie? Komt eigenlijk omdat ik net bij @midheavenmoon totaal geen leuke ervaring lees… en ik zat eraan te denken om dat traject in te gaan ipv terug naar werk wat ik op papier nog heb want dat wil ik niet meer. Maar als zo’n tweede spoor traject totaal niet realistisch meekijkt en niet meehelpt met wat ik wil en me alleen in (niet leuk/niet passend) werk pusht en ik anders m’n ziektegeld verlies dan heb ik er niks aan
Ik voel me echt een enorme kneus dat ik dit hier vraag maar:
Het is mogelijk voor mij om door te groeien naar een andere functie in de organisatie. Nu heb ik hierover al een aantal keer gesproken met de leidinggevende van deze afdeling en zij zou een afspraak inplannen met de senior zodat ik mee kon lopen om te kijken of het wat voor mij is en hoe we dit gaan inkleden. Nu hebben ze het daar echt megadruk en heeft zij mij wel al uitgenodigd voor een aantal vergaderingen (en heb ik ook deelgenomen) voor deze functie alleen de werkelijke afspraak nog niet.
Nu wil ik een mailtje sturen voor het inplannen van deze maar hoe verwoord ik dat zonder zeikerig/pushy over te komen? Zij zou mij nog uitnodigen maar ik denk dat ze het helemaal is vergeten door alle drukte…
Gewoon iets in de trant van ‘Hoi, ik weet dat je druk bent, maar is het nog gelukt om een afspraak met X in te plannen?’
Vind het sowieso niet pushy, het getuigt er eerder van dat je zin hebt in deze nieuwe functie en je goed wil voorbereiden!
Thanks! Ik voel me dan zeikerig haha maar ik ga dit mailen.
Ik ben volgens mij ‘de stiekeme crush’ van een van onze stagiaires. Hij liket ineens alles van me, kwam me vragen of hij nog moest RSVPen dat hij op m’n feestje komt want hij komt sowieso hoor, geeft zich vrijwillig op om me te helpen met dingen, komt vaak naar me toe om iets nutteloos te vragen, etc. Vind het echt heel schattig, hij is zó jong!
Wat zijn de leukste offline en online kerstborrels/bijeenkomsten die jullie hebben gehad op werk qua activiteiten? Ben uitverkoren om dit jaar te organiseren dus ben ff aan het brainstormen.
Wij kwamen in kleine groepjes bijeen (op postcode en gemengd qua functie) en deden een pubquiz, was zeer geslaagd.
Een soort bingo waarin je opdrachten (voor prijsjes) kreeg en gewoon cijfers voor je bingokaart kreeg. De prijsjes die je won werden naar je huis gestuurd. De presentatie deed het ook met typetjes dus dat vond ik wel echt leuk
Edit : dit was dus online
Toen de receptionist dronken ging strippen op een podium en de directeur er aan te pas moest komen.
En bij het andere museum gingen we eten aan lange tafels (iedereen door elkaar van afdelingen), en een bingo met de relatiegeschenken van dat jaar haha. Daarna een dj en een dansvloer.
En themafeesten waarvoor je je moet verkleden. Maar dat werd bij ons heel serieus genomen door iedereen dus dat werkte wel
We hadden een soort online escape room waar je super goed met elkaar moest samenwerken, heel veel gelachen ook!
Geen ervaring als iemand die een tweede spoor traject gaat doen (wel in HR functie die (proces)begeleiding doet) maar wilde even zeggen dat het vaak zo is dat je het tweede spoor ingaat terwijl je nog in dienst bent bij je huidige werkgever. Dan ‘verlies’ je in principe je ziektegeld niet. Na één jaar ziekte, of eerder als terugkeer in eigen organisatie niet passend is, start je het tweede spoor maar de loondoorbetaling gaat gedurende twee jaar door. Uitgaande van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd!
We hadden een online iets. Moest je opdrachten doen en dat filmen of foto’s maken, via app versturen en dan won er een groep. Leuk om je collega’s (en hier ook directie) beetje uit kunnen lachen haha.
Gezinsleden mochten ook ingezet worden.
Ik merk dat ik door mijn manager steeds zo erg wordt afgeremd, vind dat echt lastig om mee om te gaan. Ik ben een externe kracht en ik moet in mijn eentje bepaalde dingen in orde maken… Op zulke momenten mis ik echt weer werk met directe collega’s met hetzelfde doel. Nu moet ik steeds medewerkers overtuigen om een bepaalde handeling te doen (en dan steeds hun tegenzin aanhoren) en ik vraag mij af of ik dit heel lang ga volhouden.
Pfff, wat vind ik werken en ziek zijn toch lastig. Ik zou zo graag gewoon es echt ziek kunnen zijn en niet gestoord worden, maar ik heb veel verantwoordelijkheid op werk en toen ik vanochtend meldde dat ik ziek was werd dat super slecht opgepakt. Dus nu zit ik alsnog in allemaal meetings. Echt super irritant.
Ik zou een out of office instellen en je laptop afsluiten hoor. Ziek is ziek.
Oh ja, dit zou ik willen, maar kan écht niet. Ik heb een verantwoordelijkheid voor een paar medewerkers, maar we zijn maar met zooo weinig mensen helaas.
En die medewerkers kunnen ook niet een dagje zonder jou? Sorry maar ik kan me hier echt niet zoveel bij voorstellen. Hoe gaat het als je op vakantie bent bijvoorbeeld? Je bent toch nooit altijd aan het werk?
Maar beterschap, lijkt me erg vervelend zo
Ik heb een heel organiserende rol en er is zoveel stress op het moment, dat mensen een beetje vastlopen nu ik er niet ben. Normaal gaat het een stuk beter hoor, dan is het veel minder druk en vooral bij vakanties kunnen mensen zich voorbereiden. Ik ben zeker niet onmisbaar Ik had ook verwacht dat vooral mijn leidinggevenden het wel op zouden pakken vanochtend, maar dat blijkt niet zo te zijn.