Werk (algemeen topic)

Ik ben verkouden en zit op het randje van koorts. Wel GGD negatief getest, maar echt constant niezen, neus ophalen en loopneuzen. Heb morgen best wat meetings staan maar twijfel om deze online bij te wonen of gewoon mezelf helemaal ziek te melden, maar voelt een soort overdreven want is denk ‘maar’ een verkoudheidje. Maar heb pas sinds corona een volwassen mensen baan dus weet niet wat de norm is.

• Gewoon fysiek aanwezig zijn
  • Alles online bijwonen (met dus loopneus, allemaal meetings waar ik ook in moet praten enz)
  • Ziek melden

0 stemmers

2 likes

Ik weet ook niet meer of mijn werk bij mij past of dat ik een carrièreswitch moet maken. Ik heb momenteel een kantoorbaan. Voor corona had ik veel bezoeken en meetings op andere locaties. Dit zorgde voor de dynamiek die ik nodig had. Nu is dat grotendeels weggevallen door corona en nog wat andere ontwikkelingen. Het is nu veel meer een eenzame kantoorbaan geworden.

Probleem is dat ik echt niet weet wat voor werk ik anders zou willen doen. En wat de mogelijkheden zijn. Ik ben nu adviseur op een specifiek onderwerp en ik heb een hele brede studieachtergrond waarbij ik vooral academische vaardigheden heb ontwikkeld. Een switch naar onderwijs of zorg lijkt me niet iets voor mij. Maar wat dan wel? Ook vind ik het financiële stukje spannend…Ik zou graag met ervaringsdeskundigen hierover willen praten…

Ik zou ff een neusspray met xylometazoline halen (gewoon bij de drogist). En die dan gebruiken vlak voor je meeting. Dan kun je weer ademhalen en is praten ook minder vermoeiend!
Check wel ff de bijsluiter trouwens, je mag dit maar een beperkt aantal dagen achter elkaar gebruiken

1 like

Een week!

Omdat ik net met wat persoonlijks zat waarover ik wilde praten, vroeg ik me af dit af. Zijn er bij jou op werk mensen/ collega’s bij wie je je ei kwijt kan? Als er bijvoorbeeld privé iets is waarover je wilt praten?

• Ja, die zijn er
  • Nee, eigenlijk niet
  • Ik weet het niet zeker
  • Niet van toepassing

0 stemmers

Vind je dit fijn, of zou je dit fijn vinden dat zulke personen er zijn?

• Ja
  • Neutraal
  • Nee, dit houd ik liever privé

0 stemmers

Ik heb dit nu helemaal niet en vraag me af of dat vaker zo is. Lijkt me wel heel fijn, een goede collega waarmee je ook gewoon even shitdingen privé kan delen. Uiteindelijk heb ik een goede vriendin en mijn vriend gebeld, en het is allemaal nu wel weer prima, maar toch.

Ik heb hele fijne collega’s en weet zeker dat als ik ergens mee zou zitten ik het met hen kan delen, maar ik zou het niet zo snel doen. Gewoon puur om werk/privé gescheiden te houden en ben zelf niet echt een prater als het gaat om mijn emoties.

3 likes

Op mijn oude werk wel, huidige niet.
Maar werd op mijn vorige werk soms wel wat te prive dus wil het wat meer gescheiden houden hier. Ook nog geen collega’s ontmoet bij wie ik comfortabel genoeg voel daarvoor.

1 like

Ik werk er pas sinds coroon en dus vrijwel alleen maar vanuit huis. Een groot deel van ons team is nieuw, dus we kennen elkaar eigenlijk allemaal niet goed. Sommigen spreek ik meer dan anderen en laatst was ik toevallig met een collega aan het bellen die wat heftigs deelde, dus vind het wel fijn om te merken dat ze mij als een collega ziet waarbij ze terecht kan met zulke dingen en denk dat als ik wat zou willen delen ik dan naar haar zou gaan

1 like

Ik had dit dus ook nooit bij de vorige banen waar ik werkte. Was gewoon een beetje oppervlakkige gesprekken met collega’s altijd. Bij mijn huidige werk heb ik meerdere collega’s waarbij ik dat wel kwijt zou kunnen. En één collega met wie ik buiten werk ook echt bevriend ben, dus daar bespreek ik sowieso altijd wel heel veel privédingen mee. Maar we zien elkaar ook buiten werk. Denk dat ik dat wel echt zou missen als ik ander werk had waarbij dit niet meer zo was.

1 like

Het klinkt een beetje als mijn verhaal, ik heb uiteindelijk een overstap gemaakt binnen hetzelfde vakgebied maar een ander type organisatie. Als je wilt, kan je een DM sturen! (Wil hier nu ivm herkenbaarheid niet mijn hele specifieke situatie uit de doeken doen haha)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Moet het wel heel erg algemeen houden. Dus alvast sorry hiervoor.

Mijn trainee begeleider is superlief en aardig, oprecht. Maar ze is ook zo moederlijk. Ze geeft constant van dat advies wat moeders geven: niet met oordopjes fietsen, muziek niet te hard afspelen, niet teveel achter de computer.

Allereerst: bij haar dit aankaarten is géén optie, daar is de bedrijfscultuur niet naar. En het is gewoon haar persoonlijkheid.

Ik vind het op persoonlijk niveau niet zo lastig, ik knik ja en amen en ga door met mijn leven. Op professioneel niveau vind ik het echter wel heel erg lastig. Ik ga al richting de 30, en wordt zo behandeld tegenover collega’s. Ik voel me wat klein gehouden of zo. Ik wil me juist bewijzen als trouwe en krachtige medewerker.

Maar ik ben wel op zoek naar wat kleine maniertjes om dat overbeschermende wat af te wimpelen zonder daarin al te direct te zijn. Heeft iemand misschien tips?

Ohh ik heb iets gefixt op mijn werk waar ik echt al weken tegenaan liep te hikken (en steeds omheen werkte). Was iets softwarematigs waar ik echt de ballen verstand van heb, maar wel zo’n beetje de enige was die het kon oplossen. Zo’n chill gevoel dit!

Wel lastig om nog motivatie voor de laatste anderhalf uur te vinden.

7 likes

Heeft iemand toevallig ervaring met een NIMA marketing opleiding en/of een e-learning via NCOI? Mag vanuit mijn werk een cursus gaan volgen, maar zie door de bomen het bos niet meer :frowning:

Mijn ruimte is ook behoorlijk beperkt. Ik woon in Amsterdam… Dus helaas is het geen optie om elders in huis (rustig) te zitten ook al is het best wel rustig bij ons, maar toch blijf je op de één of andere manier in elkaars energie hangen. Je krijgt alles mee en hierdoor ben ik vervolgens weer afgeleid.

Ik heb al meerdere dingen bekeken en het blijkt toch dat er best wel veel verschillende opties zijn voor een flexplek in amsterdam, althans dat heb ik gelezen. Er zijn flexplekken in open ruimtes, maar ook eigen plekken alleen dan voor bijvoorbeeld een paar dagen in de week. Er lijken veel verschillende mogelijkheden te zijn.

Ik denk dat ik anders eerst maar eens ga informeren om te kijken of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een weekje proef te draaien. Althans dat wordt ook als tip gegeven.

Blijkt het niks te zijn, dan misschien toch maar een mini kantoortje huren, maar die zijn zo duuuur…

Mijn zoektocht wordt vervolgd.

Ik ben bezig met NIMA communicatie, is niet hetzelfde maar als je toch wat wilt vragen, voel je vrij!

M’n favoriete collega heeft promotie gemaakt en ik gun het hem heel erg, dus ik ben oprecht blij voor hem. Maar voor mezelf had ik gehoopt dat hij het niet werd, want nu wordt de helft van mijn werktijd heel veel saaier :disappointed:. De kans is heel groot dat het op het werk nu veel meer zal gaan over bier drinken, uitgaan, stoere verhalen en dat soort dingen in plaats van fijne gesprekken, met extra gelaagdheid en mijn soort humor. En ik heb er geen zin in.

Op mijn werk heeft zich een gebeurtenis voorgedaan wat ook invloed heeft op mijn werk.
En ik heb zo"n moeite met hoe het gegaan is en de gevolgen ervan. Ik heb nu een week vrij gehad en ik zie er echt op om morgen te gaan werken.
Mijn band met mijn werkgever is beschadigd naar mijn idee en ik weet niet of en hoe ik dit een plek kan geven.

Is er een derde persoon met wie je dit kunt bespreken? Iemand die buiten de situatie staat en toch je leidinggevende kent?
Klinkt heel rot :frowning:

Helaas niet helemaal. Normaal zou ik naar mijn leidinggevende gaan maar hij is niet meer in beeld helaas.
En nog niet iedereen is op de hoogte waardoor ik ook deels het gevoel heb dat ik moet liegen omdat ik weet wat de boodschap gaat zijn maar nu net moet doen alsof ik nog nergens vanaf weet.

Sorry heel vaag maar ik durf niet duidelijker te zijn.
Ik ga morgen kijken hoe het gaat en wellicht toch even praten met een vervangend leidinggevende.

Jemig klinkt als een vervelende toestand. Ik hoop dat het enigszins toch mee gaat vallen? En anders dat je er alsnog uit kan komen met elkaar… Sterkte!

1 like