En @Flippie
Maar ruim je dat elke dag op dan? Want wij eten wel elke avond aan tafel.
Ja, mijn vriend werkt zo en die stalt het of aan de zijkant van de woonkamer in zo’n nisje waar je het niet zo ziet, of in de bezemkast. Idealiter heb je een vaste werkkamer maar dat is helaas niet maar het opruimen gaat vrij snel (hoewel ie in het begin het vaak liet staan maar dat is begin Corona al uitgebatteld hier eten naast een scherm is niet leuk en door het op te ruimen is je werkdag ook symbolisch echt voorbij, ook prettig).
Ik had een vilten mand waar ik dan alles in kon leggen. Schoof ik vervolgens een kast in, van de Ikea. Werkte voor mij erg goed
Ik heb 10 maanden vanuit de slaapkamer gewerkt met externe schermen. Daarvoor 4 maanden in de keuken, met extern scherm en toetsenbord die ik elke dag moest opruimen (en niet deed waardoor we 50% van de tijd tussen mijn werkstukken in lunchten). De slaapkamer vond ik veel fijner. Aan het einde van de werkdag hoefde ik zo alleen de papieren op een net stapeltje te doen en was daarna “vrij”, terwijl ik in de woonkamer non stop naar werk keek. Had wel standaard een foto als achtergrond in teams zodat collega’s niet tegen het bed aan keken.
ik ga per 1 dec bij mn nieuwe werk beginnen en heb nog 2 weken verlof.
wil 1 week opnemen en 1 week uit laten betalen.
een vriendin zei dat uitbetalen niet slim is omdat je dan alles kwijt bent aan belasting, is dat zo??
ik kan alleen vinden dat je 37% belasting betaalt over die uren maar krijg je (een deel) daarvan ook niet terug met je jaarteruggave volgend jaar?
Je bent meer geld kwijt aan belasting inderdaad, dan bij je gewone loon, omdat het onder bijzonder tarief valt.
Ja volgens mij is het iets van de helft wat je aan belasting betaald.
Zover ik weet niet…
Weet ik niet eigenlijk. Ik heb m’n belastingaangifte van 2020 geopend, maar begrijp er niet zo veel van
Nee volgens mij niet. Net als bij vakantiegeld of een eindejaarsuitkering. Door zo’n bedrag uit te keren heb je meteen ook recht op minder arbeidskorting en algemene heffingskorting dus als je dit met 37% uitgekeerd zou krijgen heb je ook een grote kans dat je nog extra moet betalen bij je inkomstenbelasting. Iemand heeft dit laatst goed uitgelegd in het Belastingaangifte topic!
bedankt iedereen! denk dat ik maar gewoon 2 weken vrij neem : D
Argh mijn werkgever heeft geen pensioenvoorziening en ik vind het zo irritant en een beetje gierig. Nu ben ik dadelijk zelf een paar honderd euro kwijt van mijn netto salaris. Baal daar echt van.
Ik werk deze week onverwachts thuis vanwege klachten en man wat is dit irritant. Al mijn spullen liggen gewoon op werk, dus ik mis belangrijke aantekeningen. Ik werk op een vrij kleine laptop zonder aparte muis of toetsenbord en zonder extra scherm, want dat ligt ook allemaal op werk. Doe nu veel langer over alles, terwijl ik net al het extra werk had ingehaald van toen ik 2 weken geleden ziek was
@anon18050057 OH dat is zuur! Wist je dit al toen je er ging werken of is het nieuwe informatie? Ik was zelf nogal teleurgesteld over het gebrek aan een goede reiskostenvergoeding bij mijn werk. Dat soort dingen snoepen dan toch veel van je netto salaris.
Weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij wist ik het wel maar besefte ik niet helemaal wat dat inhoudt. Heb gisteren wel een super goed pensioengesprek gehad met een adviseur dus ben nu helemaal up to date. Best trots op mezelf haha.
Klinkt heel rot! Is er geen collega die je spullen evt kan afgeven? Beterschap!
Thanks voor het meedenken maar ik woon 40km van mijn werk en niemand woont in de buurt. Anders was ik zelf op en naar gegaan voor de drukte
O ja. Dan kan ik verder alleen nog post en scans bedenken en anders is het niet anders Succes!
Dit is niet waar. Loonheffing is een voorheffing op de inkomstenbelasting. Over extra loon zoals het uitbetalen van vakantiedagen, vakantiegeld, eindejaarsuitkering etc houden meeste werkgevers bij de loonadministratie loonheffing in tegen het hoogste percentage. Dit om te voorkomen dat je achteraf bij moeten betal bij het doen van aangifte IB over het jaar. Moeten bijbetalen kan inderdaad anders voorkomen, omdat dit extra inkomen je jaarinkomen verhoogt (wellicht val je in een hogere schijf door het extra inkomen) en mogelijk je heffingskortingen verlaagt. Er wordt áltijd bij je aangifte een definitieve afrekening gemaakt of je niet teveel of te weinig belasting hebt betaald
Tldr: vakantiegeld en dergelijken worden NIET zwaarder belast dan regulier inkomen
Toen ik ging wisselen heb ik zoveel mogelijk vrij genomen. Ik vind vrije tijd meer waard dan het geld dat je netto zou krijgen voor een weekje.
Ik moest dan ook erg loskomen van mijn oude werk.