Werk (algemeen topic)

Mijn cv is echt totale chaos, vlieg van hot naar her, nergens echt gelukkig. Wil nu weer naar gaan solliciteren ivm een verhuizing naar andere regio, maar wow mag wel wat damage control gaan doen over de mislukking die mijn carrière heet haha.

Zeker met het bestaan van Linkedin waar alles toch wel precies staat zoals het is.

Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken. In een brief of gesprek (en ook LinkedIn) kan je prima aangeven dat je vanwege verhuizing iets nieuws zoekt. En op LinkedIn alleen recente/ relevante dingen laten staan? Dat kan je zelf indelen zoals het best uitkomt voor jou, LinkedIn is geen exacte waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid maar iets om jezelf goed te kunnen verkopen.

2 likes

Ik heb bijbaantjes van vroeger van mn LinkedIn afgehaald.
Alleen mn eerste echte grote mensen baan staat erop. Misschien kan je daarin wat ‘schonen’.

Ik weet bij iemand die half jaar of minder bij mijn vorige werkgever had gewerkt het er niet op had staan. Had ie verwijderd nadat ie weg was.

Ik wil me dus weer op iets nieuws storten, soort van. Ben van “webdesign”, naar thuiszorg, naar ziekenhuis, naar kantoor gegaan. Dacht dat kantoor de droom was met koffiepraatjes en vrijdagmiddagborrels, maar ik haat elke seconde dat ik met mijn reet op de stoel achter een scherm zit en wil weer terug de zorg in. Maar op een andere manier dan voorheen omdat ik naar een vrij “lege” regio ga verhuizen met minder werkgelegenheid.

1 like

Ik denk dat je je met gaten / wisselingen in je cv dan echt geen zorgen hoeft te maken, de zorgsector lijkt me uitstek iets waar veel mensen met verschillende achtergronden werken en waar ook vacatures zijn. Veel succes!

2 likes

Denk niet dat je daarover zorgen hoeft te maken, heb zelf ook bewust bepaalde zaken weggelaten op LinkedIn en mijn laatste switch pas na 6 maanden erop gezet.

Voel je niet verplicht om alles te delen, het blijft social media en is aan jou om te bepalen wat je wel of niet deelt :slight_smile:

Best herkenbaar hoor! Werk niet op kantoor maar wel WO opgeleid en vind mijn baan erg leuk, maar soms verlang ik er ook wel naar om 1 dag per week gewoon ´simpel´ werk te doen. Weer bij de Starbucks gaan werken ofzo. Daar waren we ook altijd aan het klagen over alles en nog wat, maar je had gewoon niet zoveel verantwoordelijkheid en als je dienst klaar was was het klaar. En ook fijn dat als je een fout maakt het ergste wat je kan overkomen een boze klant is. Nu kunnen er opeens mensen doodgaan enzo (werk in de zorg).

Maar denk reeël gezien dat ik het even leuk vind, maar daarna me toch wel ga vervelen of ergeren en financieel is het niet heel handig nee.

6 likes

Daarom werk ik nu in het onderwijs. Ik heb veel kantoorbanen gehad en jaren in de retail gewerkt en soms gecombineerd, maar toen ik een tijdje alleen in de retail werkte (en het daarvoor weer lekker romantiseerde) was ik het na 3 maanden al weer zat door een gebrek aan uitdaging.

1 like

Ja pff dat hele dag achter een scherm, ik vind het ook niets. Maar ja, dat tref je bijna overal, en de zorg is niets voor mij. Heb afgelopen zaterdag ook op het punt gestaan te solliciteren in mijn favoriete kroeg, lijkt me prachtig, hele dag biertjes serveren.

Maar ja of ik daar op lange termijn ook gelukkig van word

1 like

@ iedereen die heeft gereageerd: wat fijn dat ik niet de enige ben :relaxed: Voelde me soms een beetje verwend ook hierdoor.

Ik ga op werk aangeven dat ik me graag meer zou bezighouden met events (weg achter dat bureau!) en ik ga ook kijken of vrijwilligerswerk misschien wat voor me is.

2 likes

Ik wil mij heel graag profileren op werk en doorgroeien. Nu ben ik ook bezig met een opleiding en na deze opleiding (verwachting eind november) ga ik ook een andere functie vervullen. Nu gaat er ook nog een collega met zwangerschapsverlof (pas in het nieuwe jaar) en zij doet ook wat extra taken. Nu twijfel ik of ik moet aangeven bij mijn baas dat ik eventueel haar taken ook wel wil doen voor die maanden. Op dit moment moet ik er niet aan denken omdat ik nog druk bezig ben met die studie maar dan ben ik inmiddels wel klaar. En het voelt als een kans die ik moet aannemen, ook voor mezelf. Maar ik vind het ook wel moeilijk om mezelf zo naar voren te duwen en kansen te pakken ook omdat ik dan weer denk: “Wat vinden collega’s daar van?”

2 likes

Doen! Als jij het niet doet dan doet een ander het wel

1 like

Sowieso doen, ik weet niet hoe er normaal met dit soort dingen omgegaan wordt, maar de kans is groot dat dit niet spontaan bij jou terecht gaat komen maar alleen maar als jij actie onderneemt. En wat collega’s ervan vinden doet er eigenlijk niet zo toe toch? Het is toch je goed recht om zoiets aan te geven.

4 likes

Zou het ook doen! Denk dat je leidinggevende alleen maar blij is dat je zo proactief bent.

1 like

Ik moest net echt last minute invallen en een college geven en ik ben echt supertevreden met hoe het ging :smiley:

18 likes

Ik zie mijn manager binnenkort die ik eigenlijk maar weinig spreek. Weet nu al dat ze gaat vragen hoe het gaat en ben me nu al aan het voorbereiden op hoe ik moet antwoorden zonder dat ze denkt dat ik incapabel ben.

1 like

Mijn leidinggevende: we willen de zichtbaarheid van jouw functie komende periode verbeteren.
Ook mijn leidinggevende: ik ben zelf niet bij die meetings aanwezig en vergeten je op de agenda te zetten, dus beter kom je de volgende keer je introduceren.

:roll_eyes: In dit tempo heb ik pas iedereen over een half jaar leren kennen, thuiswerken helpt dan tot nu toe ook niet mee.

2 likes

Hoe werken jullie thuis? Ik zit nu aan de eettafel op een laptop maar ga binnenkort waarschijnlijk bij een ander bedrijf werken. Nu werd ik net gebeld dat ik over de computer, hun hebben het liefst vast met 2 schermen, moest nadenken en wat ik nodig had/wil. Maar ik heb niet zoveel plek eigenlijk. Heb 2 kinderen dus de 3 slaapkamers zijn bezet en de zolder word binnenkort verbouwd. Twijfel nu over een tijdelijk bureau in mijn slaapkamer, maar of dat weer wat is.

Iemand nog geniale ideeën?

Ik heb een hele tijd een opzet met apart beeldscherm etc op mijn eettafel gehad. Ik haalde alles alleen weer weg als ik het niet meer nodig had. Dat was wat gedoe, maar wel heel prettig om niet achter een laptop te zitten!

Bureau in je slaapkamer kan prima werken als er genoeg ruimtere is natuurlijk :slight_smile:

1 like

Hier wordt aan de keukentafel gewerkt met het scherm van de laptop op een laptophouder, een extra scherm en een apart toetsenbord. Best of both worlds: twee schermen en flexibiliteit.

2 likes