Soms voelt het echt alsof de simpelste dingen zoals het versturen van een mailtje al een enorme opgave is.
Oke ik voel me echt mega ongemakkelijk, want ik heb via de mail gevraagd om een hoger salaris toen ik m’n contract toegestuurd kreeg.
Is het normaal om al een kant en klaar contract opgestuurd te krijgen zonder gesprek over salaris van te voren? Het is al ondertekend door de directeur, maarja… ik wist nog niks over salaris. Ik dacht dat ik eerst een soort opzetje zou krijgen
Ik zou erop achteruit gaan en dat wil ik liever niet.
Nee heb ik niet eerder gehad. Altijd nog arbeidsvoorwaarden gesprek met oa je salaris. Daarna oas contract.
Niet ondertekenen als je achteruit gaat en dat ook aangeven.
Nee, het is normaal dat je eerst arbeidsvoorwaardengesprek voert en dan een contract tekent. Ik kreeg al wel een concept maar zonder ingevuld salaris van tevoren zodat ik nog vragen kon stellen over specifieke dingen in het contract/de CAO Zou er persoonlijk even achteraan bellen met je toekomstig leidinggevende of degene die je tijdens sollicitatie hebt gesproken.
Ja, dat heb ik teruggemaild! Maar voel me een beetje lullig, omdat het al door de directeur is getekend
Dat tekent hij een nieuwe maar nog een keer. Directeuren zijn niet heilig. Haha niet bezwaard voelen!
Oke fijn om te horen! Ben hier zo onzeker over haha
Dat is eerder lullig van je nieuwe werkgever hoor, dat ze jou niet de gelegenheid geven om hierover in gesprek te gaan. En ook een beetje een uitgekookte ‘onderhandelingstactiek’ van ze. Niet lullig over voelen, je hebt gewoon gelijk!
Pff eerste werkdagen bij grote organisaties en dan thuiswerken is pittig. Ik spreek gelukkig ook deze week op kantoor af. Na 15:00 kon er ook al geen informatie meer in bij mij.
Ik heb afgelopen maand wat problemen gehad met mijn gezondheid en ben al redelijk wat dagen ziekgemeld. Alleen ik voel zo’n druk vanuit mezelf om snel beter te worden en niet zo te zeuren, omdat ik collega’s opzadel met mijn werk
Ik werk nu 2 jaar bij mijn eerste echte baan en ik wil loonsverhoging vragen. Ik weet alleen echt niet voor welk bedrag ik zou moeten gaan? Bij goed functioneren krijgen wij ieder jaar zo’n 100 euro loonsverhoging,dat verwacht ik dit jaar ook weer te krijgen. Maar mijn functie is sinds dit jaar zwaarder geworden; ik geef sinds de zomer leiding aan 2 collega’s, doe veel nieuwe projecten en doe sinds dit jaar ook website optimalisatie en online marketing. Voor die laatste 2 heb ik dit jaar ook een opleiding afgerond waar ik een diploma voor heb gekregen.
Wat voor loonsverhoging zouden jullie voorstellen?
Heb je een cao? Dan zou je evt kunnen kijken onder welke schaal je werkzaamheden nu vallen en daarop baseren (als je daar tevreden over bent).
Nee die is er niet…
Je kunt in loonwijzer wat zaken invullen over het leidinggeven en kijken waar je dan op uitkomt? Of nagaan bij mensen die je vertrouwt wat zij verdienen en het daar een beetje aan spiegelen. Of gewoon voor jezelf bedenken wat je een reeel bedrag vindt (bijv 500 bruto). Mij hielp het altijd om met minimaal drie argumenten te komen waarom ik vond dat ik salarisverhoging zou moeten krijgen. En volgens mij heb jij die ook wel als ik het zo lees.
Succes!
Ik heb nog niks gehoord
Ik weet niet zo goed wat ‘‘normaal’’ is en wat hoort. Zouden jullie vandaag nog even afwachten en morgen contact opnemen via de mail met de vraag of we hierover kunnen bellen anders?
Hopelijk komt het antwoord vandaag nog…
Durf je je contactpersoon direct te bellen? Vervelend dit, maar je moet er idd zeker niet op achteruit gaan qua salaris. Je verdient een normaal gesprek over je arbeidsvoorwaarden
Ik vind het zo lastig, want degenen met wie ik m’n gesprek had, zijn geen leidinggevenden ofzo. Eén daarvan stuurde me maandag m’n contract op ondergetekend door de directeur, maar er heeft geen gesprek over arbeidsvoorwaarden plaatsgevonden. Ik weet dus ook niet zo goed bij wie ik moet zijn? Daarom dacht ik: nog één dagje wachten en dan mailen om te vragen of we kunnen bellen. Vind het wel een beetje vreemd gaan.
Extra: Ook een beetje suf, maar ik ben 31 en heb nooit zo’n officiele weg gevolgd naar werk. Ik weet niet goed wat hoort en waar ik op moet letten.
Heel vreemd hoor! Iig niks tekenen, hoor. Bijzonder arrogant om direct zo’n contract op te sturen naar iemand zonder een gesprek over de voorwaarden te hebben gehad.
Ik zou vanmiddag degene bellen met wie je hebt gesproken en aangeven dat je eerst nog graag nog in gesprek gaat over je arbeidsvoorwaarden. Dan neem ik aan dat zij je wel doorverwijzen naar iemand met mandaat?
Als je je volgende gesprek gaat voeren, kun je in het sollicitatietopic veel tips vinden!
Ik vind een loonsverhoging van 300 euro echt wel een realistische verwachting op basis van alles wat je noemt. Zou inzetten op 500!
Zelf geen ervaring mee, maar als werkgever kan ik je wel meegeven dat dit goed op je CV staat, ook voor banen in een andere sector. Sowieso denk ik dat GGZ pittig is, en als je dan ook nog steeds op een andere locatie werkt, komt dat wel over als iemand die heel sterk in haar schoenen staat.
Dat het werk was waar je regelmatig in korte tijd op een nieuwe GGZ locatie ingewerkt moest worden, zou ik dus ook (later) expliciet op je CV zetten.