Wat een verademing om een werkstudent te hebben. Veel fijner dan een stagiaire vind ik. Ze heeft een contract van een jaar, kan verlengd worden, hoeft geen onderzoek te doen oid en kan me zoveel (admin) werk uit handen nemen. Love it.
Ik had vandaag mijn tweede gesprek voordat ik volgende week begin en ik merk dat ik alweer een stuk relaxter ben. Ik weet ook al welke vragen ik in het begin het meest ga krijgen an medewerkers, dus als ik die handelingen gewoon snel begrijp kan ik dat gewoon uitleggen en de rest gewoon rustig inwerken
Ik heb begin deze week twee dagen wat langer doorgewerkt zodat ik vandaag minder uren kon maken. Ben ook nog eens eerder begonnen vandaag zodat ik vroeg klaar zou zijn, want moet nu weg. Heb dit gewoon overlegd ook en was allemaal prima, maar het voelt echt als spijbelen
Ha, ik krijg een mail van iemand met zijn eigen gezicht in zijn handtekening. Waarom zou je dat willen?
Als in een foto? Haha kan me hier echt niets bij voorstellen gewoon.
In m’n zoektocht naar werk kwam ik wel wat interessante traineeships tegen, maar merk dat ik zelf best nog een negatief beeld heb van werken bij een detacheerder. En hier zitten vast mensen die bij een detacheerder zijn gestart met een traineeship dacht ik. Ben vooral heel benieuwd of het bevalt, en voel je je echt deel van het (detacherings)bedrijf of plek waar je de opdracht doet? En nu met de info die je zelf dus hebt, zou je het nogmaals doen? Of tips waarop ik kan letten als ik voor zoiets wil gaan bij soort bedrijf waar ik solliciteer?
Ik zou een vast dienstverband op gaan geven en da’s altijd een risico, maar ergens voelt het voor mij, en dat is misschien onterecht daarom m’n vragen, alsof je via zo’n traineeship en deta constructie zo weinig ‘zekerheid’ hebt. Maar ja wat is tegenwoordig zekerheid überhaupt nog kun je je ook afvragen
Ik ben na m’n opleiding begonnen bij een detacheerder als trainee, was echt een fijne start! We begonnen met een groepje van 10 en dat griepje is de eerste paar jaar echt m’n vaste honk geweest als er iets aan de hand was. Ook werden de opleidingen vaak georganiseerd door collega’s, dus je had ook snel contact met collega’s die je anders juist niet snel tegen was gekomen omdat je bij de klant had gezeten.
Edit: ik voelde me wel verbonden bij m’n Detacheerder, maar ik zat vaak ook langere tijd bij opdrachtgever dus dat voelde ook wel snel als thuis
Ha ja een foto inderdaad. Zoiets is het:
Zo mooi dat je speciaal een tekening hebt gemaakt, terwijl je ook je avatar had kunnen plakken. Ik overweeg nu namelijk een paint-tekening van mezelf te gebruiken als weer iemand op werk komt klagen dat ik geen foto heb.
Ik doe sinds juli een extra project waarbij ik key user ben voor mijn afdeling mbt de inplementatie van een nieuw bedrijfsbreed erp-systeem. Ik wil dat heel graag op Likedin zetten maar ik ben maar een mini mini onderdeel van het project en ik ben vooral bang dat mijn leidinggevende denkt: okeeee
Gewoon doen! Ik denk dat je leidinggevende niet echt iets denkt, en als hij/zij dat wel doet… lekker boeiend Het is geen leugen toch?
Ik heb het gedaan
Ik heb bij 2 bedrijven gewerkt (excl bijbaantjes) die hebben dit alle 2 standaard. Als in, wordt van je verwacht (en vorige werk gedoe als je nee zegt). Mijn huidige werk heeft sinds een paar maanden wel een nieuwe tool om die ondertekeningen in te stellen. Helaas gaat de foto niet automatisch en kun je die als medewerker zelf toevoegen. Ik ben dat nog altijd “vergeten” toe te voegen aan mijn profiel
Dus waarom zou je dat willen, genoeg die het denk ik niet heel graag willen maar omdat een - in mijn geval - marketing afdeling bij een bedrijf dat heeft geïntroduceerd - men heeft over gehaald dat dat goed is voor de branding/imago - en je geen zin hebt om moeilijk over te doen.
Ik mail soms met een iemand die een bitmoji (ik vermoed van haarzelf maar ik heb d’r nog nooit in het echt gezien dus who knows) in haar handtekening heeft, daar blijf ik ook elke keer om grinniken.
Lekker casual!
Hahahhaa goals. Dat zou ik ook wel willen
Ik werk nu sinds kort naast mijn studie in het weekend bij een uitzendbureau in de ggz. Heel interessant en ze werken met ontzettend veel instellingen samen, maar nu ben ik dus in die beginfase dat ik elke week een nieuwe plek moet leren kennen en dat vind ik best spannend. Wel heel leerzaam en interessant, maar echt een stap uit mijn comfortzone om elke keer op een nieuwe plek in een nieuw team te moeten werken. Zit elke keer dat ik naar een nieuwe plek moet toch wel met lichte zenuwen in mijn lijf haha. Herkent iemand dit, iemand er tips voor wellicht?
Ik begin komende week met mijn nieuwe werk en ik krijg een hele introductie mbt het systeem waarmee ik moet gaan werken en word als het goed is gewoon helemaal ingewerkt door de organisatie die mij heeft uitbesteed. Alleen diegene die vorige week is weggegaan heeft mij echt met zo’n 25 mailtjes vol informatie gespamd en dat is echt een beetje een overload qua informatie. Ik krijg er al helemaal koppijn van , want ik snap er nu natuurlijk nog vrij weinig van. Ik heb even wat dingen opgeslagen op mijn werklaptop en het maar een beetje gescand. Ik denk dat ik het beste gewoon de komende week over mij heen kan laten komen en vandaag mijn rust nog even pakken…
Stel wat mensen (simpele) vragen voor hulp, ook al weet je de antwoorden al. Voor iets kleins maakt iedereen wel even tijd je aard sneller als je meer mensen even gesproken hebt.
Ik werk nu bijna een jaar bij mijn nieuwe werkgever en ik krijg een vast contract. Ik ben tevreden met mijn huidige salaris, maar het is natuurlijk wel een goed moment om over een verhoging te praten. Ik kan alleen niet echt een reden bedenken… Het is niet zo dat de taken breder zijn, verantwoordelijkheden groter dan verwacht etc. Daarnaast krijgt iedereen in december een standaard salarisverhoging van x % op basis van het afgelopen jaar.
Wat zou nog een goed argument kunnen zijn om nu bij mijn contractverlenging een hoger salaris te vragen?
Misschien zijn er vlakken waarbij je (meetbaar) uitzonderlijk gepresteerd hebt? Weet niet wat voor werk je doet, maar bijv meer nieuwe klanten binnengehaald dan je collega’s, een proces aangepast waardoor sommige taken nu sneller gaan… euh. Nou kan zo even niet meer bedenken maar ik vind laten zien dat je ‘bovengemiddeld’ werk levert geen gekke reden voor salarisverhoging.