Het bedrijf waar ik voor werk liet me verlof opnemen toen ik me ziek wilde melden ivm een burn-out. Dit heeft me echt aan het denken gezet om na de burn-out elders te gaan kijken
Dit mag ook gewoon niet. Superkut man… kun je er niet nog iets mee?
Ik wil zo graag weer deels op kantoor werken, zit echt alleen maar thuis
Ik herken het…Waarschijnlijk mag ik de komende weken wel 1 x per week naar kantoor, maar ik vraag me af of dat voor mij voldoende is na anderhalf jaar thuiswerken.
Voor mij heeft dit hele thuiswerken ervoor gezorgd dat ik heel erg aan mijzelf en mijn baan ben gaan twijfelen. Echt niet goed voor mijn gemoedsrust.
Ik heb alleen geen flauw idee wat voor werk ik anders zou moeten doen. En ik vind dat ik een heel goede werkgever heb, dus ik wil eigenlijk niet weg.
Ja ik vind mijn werk en werkgever heel leuk. Alleen ben ik dus in coronatijd begonnen en ken ik mijn collega’s amper omdat wij dus vooral thuis zitten. Dagen dat ik echt voor iets naar kantoor moet heb ik amper. Ze zijn wel druk met bekijken hoe we het straks allemaal gaan doen, dus daar hoop ik snel meer over te horen.
Vind je je werk zelf nog wel leuk? Anders zou je het nog even aan kunnen kijken en kunnen bekijken hoe het is als je af en toe weer eens naar kantoor mag
Goed om te horen dat je je werk leuk vind. Ik kan me heel goed voorstellen dat het wel heel pittig is om in coroatijd bij een nieuwe baan te starten en daardoor je collega’s niet goed te kennen. Stiekem ben ik wel benieuwd naar wat voor werk je doet.
Ik twijfel wel een beetje over hoe leuk ik mijn werk nog vind. Dat komt vooral doordat mijn werk heel solistisch is en ik graag met een team ergens naar toe werk. Daarnaast is er veel vaagheid over mijn functie (verwachtingen, taken etc.). Dit was toen ik begon een nieuwe functie en ik ben de enige met deze functie. Tegelijkertijd ben ik privé ook niet helemaal happy op dit moment, waardoor ik het lastig vind om te beoordelen in hoeverre dit nou door het werk zelf komt.
Ik ben breed academisch opgeleid en ik heb nog weinig ervaring, waardoor ik het ook wel heel eng vind om naar ander werk op zoek te gaan. Ik weet niet goed waarvoor ik in aanmerking kom en wat ik dan zou willen. Soms twijfel ik of een kantoorbaan überhaupt wel iets is voor mij.
Zijn er anderen die academisch breed opgeleid zijn en geswitcht zijn naar een andere sector/heel andere functie?
Ik heb me later die week alsnog ziek gemeld op verzoek van huisarts en toen namen ze het wel aan. Ik denk dat ik dit allemaal ga spelen via de bedrijfsarts
Hoe gaan jullie werkgevers om met opleidingen doen voor je werk? Ik ga misschien een opleiding doen van een half jaar, 12-15 uur per week studiebelasting, werk betaalt en de opleiding houdt rechtstreeks verband met mijn werk. Maar ze doen een beetje vaag over in hoeverre dit ten koste mag gaan van mijn werktijd. Krijg de indruk dat er geen duidelijke regels voor zijn. Maar als ik het geheel buiten werktijd moet doen, wordt het erg lastig ben ik bang… dus ben wel benieuwd wat gebruikelijk is?
Goed dat het alsnog gelukt is later, maar idd wel fucked up - dat mag een werkgever echt niet doen. Bij gezondheidsklachten altijd via de bedrijfsarts idd, je manager mag er dan niet eens naar vragen als die je drie maanden ziek naar huis stuurt bijv.
Ik denk dat dit per sector en bedrijf wel wat kan verschillen. Wat ik om me heen veel zie bij langere opleidingen (1 tot 4 jaar) is dat de kosten door werkgever betaald worden en de tijd 50/50 gaat. Dus deels betaald studieverlof, of bijvoorbeeld de lesdagen tijdens werktijd maar de zelfstudie in eigen tijd.
Ik zou eens navragen bij collega’s en mensen die je kent elders in de sector. Wel zorgen dat je duidelijke afspraken zwart op wit hebt voor je start, hoor! Dat je geen gezeur krijgt als je opeens een andere leidinggevende krijgt ofzo.
Ik ben vandaag voor het eerst sinds maart 2020 op kantoor “om het nog eens gezien te hebben” maar weet nu al dat ik pas weer kom als mijn directe collega’s ook regelmatiger komen (nu heeft niemand er zin in omdat het met mondmasker moet). Dat sociale contact is echt de enige reden waarom kantoor makkelijker is dan thuiswerken.
Thanks! 50/50 leek mij ook wel een goed voorstel, fijn om te horen dat dat ook gebeurt op andere plekken! En je hebt zeker gelijk, dat moet zwart op wit voor voor ik start.
Ik heb dus echt totaal geen verstand van salaris en cao’s en dergelijke.
Ik heb een nieuwe bijbaan, bij mijn vorige bijbaan verdiende ik 11.48-13.51 bruto per uur afhankelijk van de locatie.
Mijn laatste loonstrookje daar was voor 17.5 uur 244,83 (inc ort), en er is 12,67 aan belasting afgegaan in totaal (loonheffing). Hier ging dus vrij weinig aan belasting vanaf. + ik kreeg daar nog vrij veel van terug bij belastingaangifte.
Nu verdien ik bij mijn nieuwe bijbaan 18.05 bruto per uur, een stuk hoger. Volgens een site waar ik het netto uurloon kan uitrekenen wordt dit 14,21 per uur. Klopt dit sowieso? Of is dit nog afhankelijk van hoeveel je werkt? Want ik ga waarschijnlijk maar 8 uur per week werken.
Kan je de financiële administratie niet beter een berekening laten maken? Dan heb je alles precies op papier.
Is er behoefte aan een topic waarin je kunt lezen over wat voor werk je doet, hoe je aan die baan bent gekomen, of je tevreden bent en wat de leuke en minder leuke kanten van het werk zijn? Ikzelf zou het leuk vinden om meer te lezen over het werk van anderen. Misschien dat het topic members only gemaakt kan worden…
Oh thanks superfijn! Gelukkig. En ik werk vooral weekenden dus soms zaterdag 138% en zondag 160%, ORT is ook belast toch? Dus dan wordt het misschien nog wel wat meer?
Ik werk in een sector waar 38 uur fulltime is. Veel collega’s vullen dat in door eens in de twee weken een halve dag vrij te nemen of door standaard 40 uur te werken en zo een vakantiedag extra op te bouwen. Die kan je bij ons ook weer omzetten in geld, fiets, extra reiskosten, sportschoolabonnement e.d. en dat is fiscaal weer voordeliger.
Overigens kan je prima een leuk leven hebben met 40 uur werken. Ik heb langere periodes veel meer dan dat gewerkt en kon dan ook sporten, vrienden zien en hobby’s hebben. Het is iets meer plannen en het kan allemaal niet overdag (tenzij je vroeger begint of langer doorgaat). Maar snap ook heel goed dat je werkt om te leven en niet andersom, ben zelf daarom 36 uur (4x9) gaan werken.
Is afhankelijk van oa heffingskortingen en ja die zijn weer afhankelijk van hoeveel je werkt. Hoe de voorheffing precies door je werkgever berekend wordt weet alleen de financiele administratie daar denk ik
Ik begin woensdag met een nieuwe baan voor 36u per week en mijn werkdagen moet ik nog bespreken. Ik verwacht dat het 4x8 en 1x4 wordt, vrijdagmiddag vrij. Ben ik dan aankomende vrijdagmiddag al vrij of moet ik deze week 3 volle dagen werken? Ik heb hier geen ervaring mee en zeker halverwege een maand en zelfs halverwege een week beginnen niet.