Krijg een nieuwe functie binnenkort en dat is met 38u contract. Ik was allang vergeten hoe die berekening was, of dat dat überhaupt besproken was maar ik ontdekt na een beetje puzzelen dat dat alleen logisch is in format van 40+40+40+32= 152; /4=38. Wat irritant. Werkt iemand zo? Echt apart dat het lijkt alsof bedrijven langzaam afstappen van de 40u werkweek maar dat je aan de eindstreep één lullige dag vrij hebt per maand… Ik wilde graag naar 32u maar de persoon met wie ik het contract besprak vond dat maar raar en vroeg helemaal naar waarom dan etc. Eh, gewoon omdat ik werk om te leven en niet andersom? Fatsoenlijk sporten of een hobby uitoefenen is nauwelijks te doen met 40u. Maar goed, moet het eerst zo proberen, kan altijd nog omlaag ofzo.
Het is dat ik een studieschuld af te betalen heb, pfff. Misschien wordt deze functie zo leuk dat 40u peanuts wordt, maar dat betwijfel ik. Ik ga wel met hele leuke mensen werken waar ik in het verleden ook mee gewerkt heb of mee gestudeerd heb, dus daar heb ik dan wel weer zin in. Maar ik ben eigenlijk al blij als ik langer dan 2 jaar wil blijven hangen want tegen die tijd begin ik me altijd al te vervelen.