Oh dat is schrikken. Kunnen ze ook duiden waar die 22.000 dan vandaan komt, omdat jij had gelezen dat het om minder ging?
Ja zij zeggen dat er in de overeenkomst staat dat je begint met terugbetalen als je je diploma hebt gehaald.
Maar er staat:
Van de totale kosten wordt teruggevorderd:
In het eerste jaar na de gemaakt kosten: 100 procent
Na het tweede jaar: 65 procent
Na het derde jaar: 30 procent
Er staat nergens dat dit is nadat je je diploma hebt gehaald, iig niet duidelijk naar mijn mening
Maar 100 % is dan toch nog die €10.000?
Waar komt die €12.000 erbovenop vandaan? Of begrijp ik het verkeerd
Ik dacht dat ik dan nu al in het derde jaar zou zitten qua terugbetalen omdat ik 3 jaar geleden de studie ben gestart.
Dan zou er nog zo n 6.300 euro openstaan. Voor het gemak had ik doorgegeven dat het Max 10.000 euro zou zijn.
Jaa, kan ik me ook wel goed voorstellen. Het staat alleen niet in de overeenkomst die ik met ze heb getekend daarom was ik er vanuit gegaan dat het anders zat.
Oei en nu? Moet je nu blijven bij je werk…?
Ik heb open kaart gespeeld net bij mijn leidinggevende.
Ze vond het heel leuk voor me dat ik een nieuwe baan heb. Ze gaat ervan uit dat we hier gewoon goed uit komen samen. Zij gaat iig de aankomende dagen haar best voor mij doen en we hebben nu afgesproken dat we elkaar donderdag weer spreken.
Dit geeft toch al aan dat de terugbetaling 12 maand na factuurdatum al begint. Dat het na behalen van diploma is, is redelijk > maar moeten ze eigenlijk wel vermelden. Weet niet of het verder nog naar iets verwijst oid, maar alle onduidelijkheden rondom studiekosten zijn over het algemeen in je voordeel als werknemer.
Als je er niet onderling onder uit komt, zou ik voet bij stuk houden tbh
Sorry voor de late reactie.
Ik heb uiteindelijk het juridisch loket gebeld en omdat ik in Fase A met uitzendbeding zit kan het helaas wel. Volgens haar moet ik gewoon WW aanvragen, mocht het UWV het weigeren omdat ik volgens hun verwijtbaar werkloos ben kan ik alsnog in verweer gaan.
Gelukkig hoef ik maar een hele korte tijd te overbruggen omdat ik in September aan een opleiding begin maar fijn was het niet. Ook heb ik gelukkig een paar opties openstaan waar ik deze week een gesprek mee heb.
Ja ik lees het dus ook precies zo. Heb ook nog even contact gezocht met het juridisch loket. Die gaven ook aan dat ik voet bij stuk moet houden. De werkgever kan in het uiterste geval een rechtszaak beginnen bij de rechter. Maar gister met mijn leidinggevende gesproken en die zei dat het echt niet zo ver ging komen en ze verwacht dat we er gewoon uitkomen.
Yes, inmiddels wel wat jaartjes geleden en in verschillende steden. Je kunt me een DM sturen!
Ohh wat balen zeg! Maar gewoon erg hopen dat het UWV niet moeilijk doet, veel succes! Ook erg fijn dat je al andere gesprekken hebt lopen, hopelijk komt er snel een fijne nieuwe baan op je pad!
@Lara kun je deze studiekosten niet ook opgeven bij je inkomensbelasting? Ik heb dat dit jaar ook gedaan, had zelf ongeveer 1000 euro voor een opleiding betaald, en die kosten heb ik opgegeven bij m’n inkomstenbelasting aangifte over dat jaar en toen kreeg ik bijna alles terug. Maar dit bedrag is natuurlijk niet te vergelijken, dus weet niet of het bij jou ook zo werkt. Hopelijk kom je er gewoon uit met je werkgever.
Na lange tijd ontevreden te zijn over mijn werk, eindelijk de kans gekregen om op een andere positie geplaatst te worden . Niet direct, pas over 2 maanden. Maar dat is dus wel al best snel dus nu zit er haast achter de projecten die nog lopen. Sinds ik weet dat ik eindelijk een functie krijg die beter bij mij past, heb ik echt stress .
Nu denk ik: wtf heb ik me op de hals gehaald? Straks mislukt het en heb ik beloftes gedaan die ik niet kan waar maken. Ook al word ik op een starterspositie geplaatst, dus veel tijd om te leren maar terwijl ik super relaxt was over de weg er naartoe, vind ik alles toch maar stom en eng.
Ik haat dit zo. Wat moet ik doen om mij voor te bereiden?
Wat fijn, gefeliciteerd! Maar ook spannend idd. Dat is een nieuwe functie altijd natuurlijk. Hopelijk gaat die spanning er snel af als je eenmaal start!
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je enigszins uitgerust bent als je start in je nieuwe functie, en niet helemaal vermoeid/gestresst bent omdat je nu 2 maanden keihard gaat werken om alles af te ronden. Dus doe wat je kan om je huidige werk haalbaar te houden. En misschien kan je voor je start nog wat vakantie opnemen?
Heb je het aangekaart bij je nieuwe werkgever dat het meer is? Vaak doen ze over studieschuld niet zo moeilijk, zeker niet bij een grote organisatie.
Mijn contactpersoon is op vakantie en komt pas terug nadat ik officieel opgezegd moet hebben bij mijn werkgever…
Oh balen, zeker ook geen vervanger of HR medewerker beschikbaar?
Ik hoop dat je eruit komt. Vaak is er bij beide partijen wel wat mogelijk
Mijn baas heeft mij net een mailtje gestuurd of ik morgen op kantoor wil komen om te praten…
Hopelijk heeft ze goed nieuws
Ohhh weet jij of het klopt dat je 15 euro betaald krijgt als je in de avond werkt? Iemand zei dat tegen mij maar kon het niet vinden op hun eigen site en was te lui om het aan de klantenservice te vragen, dus als je het toevallig weet lmk!