Werk (algemeen topic)

@Lichtknopje @anon18050057 De verwachtingen die door de manager zijn geschept naar mij toe zijn anders. Ik ben bij mijn andere baan weggegaan omdat er een hoge werkdruk was maar verder geen uitdaging. Er zouden in deze functie andere mogelijkheden zijn maar niet een hoge werkdruk. Maar ik ben erachter gekomen hier dat het team is gehalveerd en dat er deze maand al 2 personen weg gaan in dit team omdat de werkdruk veel te hoog is.

Ik heb geen zin om te blijven onder valse voorwendselen als ik mij niet op mijn plaats voel hier. Jaren heb ik mijzelf weggecijferd voor veel werk en constante druk en dat wilde ik niet meer. Had ik net zo goed kunnen blijven bij mijn andere baan en voel me in de maling genomen.

2 likes

Heel herkenbaar. Ik heb ook 2 keer een overstap gemaakt en voelde eigenlijk vanaf dag 1 dat het niet was wat ik ervan verwachtte.
Ik heb het bij beiden toen nog 6 maanden volgehouden maar had eigenlijk in overleg moeten stoppen in mijn proeftijd.

zou je niet terug kunnen naar je oude werkgever?

2 likes

Ze wilden mij niet kwijt en hebben aangegeven dat ik eventueel weer welkom ben. Al voelt dat ergens wel raar.

1 like

Denk dat raar voelen een drempel is. Bij mijn huidige werk zijn er al een paar na een jaar weer terug.

Kan je makkelijk wat anders vinden? Dan hoef je niet terug.

1 like

Als het goed voelt gewoon doen. Soms moet je iets nieuws proeven om te weten dat wat je eerst had beter smaakte. Maar geef jezelf een deadline. is het na X aantal weken nog steeds ruk dan iets in werking zetten.

2 likes

Mijn favo collega gaat weg, en ik vind het zo stom. Naast dat dit echt mn maatje was/is op werk gaat het ook weer voor zoveel gedoe zorgen. Meh.:weary:

1 like

Kun je dit niet gewoon navragen bij je manager/degene die een ander beeld heeft gecreëerd bij je?
Ik zie soms ook wel afspraken (over nieuwe collega’s) die gemaakt zijn voor aanname, dat die niet worden nagekomen door degene die ze inwerken. Terwijl dat helemaal de bedoeling niet is. Omdat ze t druk hebben, of zelf een bepaald iets niet willen doen oid :woman_shrugging:

1 like

Nou dit heb nagevraagd bij de collega die mij inwerkt. Iedereen is hier ontzettend open. Ik zit letterlijk nu te luisteren naar een klaagzang tussen een aantal naaste collega’s en hoe ontevreden ze wel niet zijn nu en er nooit iets veranderd.

Ik had niet verwacht in zo’n omgeving binnen te komen. Ik was niet tevreden met mijn ex baan maar ZO ontevreden was ik nooit met verleden banen haha. :stuck_out_tongue:

Heerlijk, heb mijn out of office al aanstaan en op Teams sta ik op offline.

De maandag dat ik terugkom heb ik ook tot 12 uur nog mijn out of office aan staan en blijf ik in Teams ook nog lekker offline. Hopelijk kan ik dan rustig mijn mail teruglezen.

9 likes

Ik heb echt bij elke baan/studie/stage die ik ben begonnen dat ik de eerste dag (en eigenlijk ook de eerste week) verschrikkelijk vond en al gelijk allerlei manieren zat te bedenken om eruit te komen. Ik zou het echt een paar weken geven, vaak ligt het toch aan de vele indrukkingen, nieuwe omgeving en mensen of aan een bepaalde comfort zone waar je aan gewend bent geraakt. Het kan best dat je het na een paar weken nog steeds verschrikkelijk vindt, maar dan is stoppen wat minder ongemakkelijk en heb je het in ieder geval geprobeerd.

4 likes

Dat snap ik. Alleen weet ik nu al dat dit hem niet is voor mij. Naast de ontzettende druk die de afdeling op mij zet omdat ik de belangrijkste en moeilijkste pakket krijg blijkbaar (met de hoogste werkdruk) is er geen positiviteit op de afdeling.

Misschien dat dit voor een rationeel denkend persoon moeilijk te begrijpen is, maar het gevoel dat ik moet hebben, moet wel goed zijn als ik denk aan het werk dat ik ga doen. Dat heb ik totaal niet.

1 like

Ja ik ben paar jaar geleden onterecht op staande voet ontslagen.

Heb een arbeidsrecht advocaat ingeschakeld die mij geholpen heeft. Mijn ex-werkgever heeft het ongelofelijk hard gespeeld (was heel naar), maar hij heeft geen gelijk gekregen.

Eerste ding wat ik van de arbeidsrecht advocaat moest doen was mailen van ‘je hebt vandaag aangegeven mij op staande voet te ontslaan. Ik blijf beschikbaar voor werk.’

Verder idd NIKS tekenen en nergens akkoord mee gaan.

Als je wilt kun je mij een persoonlijk bericht sturen. Ik vond het namelijk ontzettend heftig (en zelfs traumatiserend) en heb er nog lang last van gehad. Mss ervaar jij dit niet zo, maar mocht dat wel zo zijn kun je altijd een berichtje sturen! Ook als je het niet zo ervaart trouwens maar ‘gewoon’ erover wil praten / tips wil.

11 likes

Heb twee maanden lopen bikkelen met opleidingsdagen en thuisstudie. En eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in, maar net kreeg ik een telefoontje van mijn begeleider dat ik nu volledige bevoegdheid en vrijheid heb om naast de standaard ook de complexe dossiers op te mogen pakken. Super blij mee! Moest nog wel werken aan mijn zelfvertrouwen wat betreft mijn eigen kunnen maar dit is toch een fijne opsteker :partying_face:

15 likes

Dit zijn collega’s die er net 2 jaar zitten dus weet niet hoe ik dat dan moet nemen. Ik neem het geklaag normaal niet serieus maar de sfeer die ik ervaar is verre van gezellig.

1 like

Ik sta al 30 dagen offline op Teams en nog steeds heb ik er niks over gehoord :rofl:

20 likes

Maandag begin ik bij een nieuwe werkgever, vandaag zou het contract doorgemaild worden zodat ik dit weekend tijd heb om hem door te nemen en te tekenen voor maandag, maar het contract is nog niet binnen. Wel is mijn werkplek al ingericht en zijn de computer en schermen etc besteld. Ik twijfel wat ik moet doen, want ik wil gewoon aan de slag. Wat zou jij doen?

• Maandag gewoon gaan werken, het contract maandagavond doorlezen en dinsdag ondertekend meenemen
  • Niet gaan werken totdat je het contract getekend hebt

0 stemmers

Is optie C: nog even bellen naar het bedrijf nog een optie of heb je dat al gedaan/hebben ze al gezegd dat je het maandag pas krijgt?

8 likes

Ja, je zou jezelf maar spietsen op een balpen. You never know!

12 likes

Klopt je hebt gelijk. Ik ga opzeggen en op zoek naar iets anders, eventueel terug naar oude functie. Vind het alleen zo jammer om er zo achter te komen dat dit niks is? Was er maar zoiets als een snuffelstage voor 1 dag :joy:

3 likes

Kan je iets delen over welke branche dit is? Ik vind het namelijk best heftig om na 1 dag al zo’n hard oordeel te vellen die niet gebaseerd is op je eigen ervaring, maar op die van klagende collega’s. Ik kan het me inderdaad lastig voorstellen, juist omdat ik zelf niet heel rationeel ben, ik kan ook altijd emotioneel reageren. Daarom weet ik juist dat ik het een kans moet geven. Jij wilt dit niet, dus ik probeer me in te leven maar ik vind het lastig :slight_smile:

2 likes