Werk (algemeen topic)

Ik moet dit even kwijt, zo ongemakkelijk en off guard.
De manager vroeg net of ik nog wel op mijn plek zit ivm paar dingen.
Heb nog voor mijn ontbijt en onvoorbereid dus gezegd dat ik wat anders heb gevonden.
Was ook met video, die haperde ook nog, zo ongemakkelijk. Kreeg ook tranen in mn ogen, stem trilde want hormonen en vond het niet leuk om nu te doen.

Maar mijn baas zat er niet bij. En die moet ik het eerst nog vertellen. Maar prive gaat niet goed met hem en hij heeft zo allemaal afspraken staan vandaag dus om het vlak voor een afspraak te doen is niet handig. Ik bel hem maar eind van de dag.

Jemig wat een adrenaline zo vroeg op de ochtend.

@mikselke @Lichtknopje @Perzikjes

Ik neig nu er keuze is naar 4 dagen werken. Ik denk dat het gewoon heel prettig is als ik een weekbreker heb om op adem te komen, te sporten of een andere hobby uit te oefenen. Heb ook zo’n abstract idee van pensioen dat het me eigenlijk niet veel uitmaakt als dat dan minder is. Zal immers ook maar weinig van mijn pensioen kunnen genieten als ik tegen die tijd mezelf al helemaal kapot gewerkt heb. Het beste aan studietijd was toch echt die vakanties en dat je niet elke dag hoefde. 40u werk is echt verstikkend. Ik snap niet hoe mensen nog meer dan dat werken en er nog trots op zijn ook.

Denk dat ik dit maar ga aangeven.

@Lichtknopje rot, maar ook fijn dat dat eruit is! Hoe gaat het met je inmiddels?

1 like

Ik heb woensdag vrij en is echt op adem komen. De 40 uur vond ik ook zo verstikkend.
Ik probeer nu meer bij de dag / korte toekomst te denken ipv tot aan mijn pensioen.

Ik zie mijn vader het goed afbrengen en hij wilt niet eens met pensioen over 3 jaar.

Ik had mn baas gebeld, maar hij nam niet op.
Dus ben benieuwd of hij terug belt, anders bel ik over een uur weer. Ik weet niet of en wanneer hij werkt ivm thuis.

Ik hoop dat hij na dit berichtje belt, meestal werkt dat een of andere manier met het forum.

1 like

Ik zou het ook echt zeker doen! Ik vond 5 dagen ook echt niet te doen. Dan maar een lagere hypotheek kunnen krijgen en minder pensioen. Want alleen daarvoor elke week 5 dagen blijven doen was het me echt niet waard. En een beetje luguber maar, wie weet word ik wel helemaal geen 60-70 jaar en dan wil ik wel een beetje een leuk leven gehad hebben, niet alleen maar werken.

2 likes

Uiteindelijk nam die op. Als het niks wordt mag ik terugkomen en ze vonden het heel jammer. Maar snapten wel. En vroeg nog als ik x meer ging doen nog verschil zou uitmaken. Maar nee.

Mijn leaseauto afkopen gaat waarschijnlijk wel veel geld kosten. :cry:

2 likes

Ik werk nu bijna een jaar bij een groot bedrijf via een uitzendbureau, m’n baas zou “positief nieuws” hebben. Dus ik dacht echt, ik krijg een vast contract wiehoeee.

Nu zei hij dat als ik zo door zou gaan plus mij nog iets meer zou ontwikkelen, hij mij eventueel over drie maanden bij het management kan voordragen voor een vast contract. En dan moeten zij nog een beslissing maken.

Hij verklaarde dat dit echt een eer was, dat weinig mensen uit m’n team uitgekozen hiervoor zijn. Geen idee in hoeverre dat klopt, maar was wel een beetje teleurgesteld… dan heb ik misschien een echt vast contract per kerstmis…
Iets over teveel verwachtingen haha.

1 like

Helaas op dit moment heel herkenbaar. Dan denk je ze bieden iets aan is het weer één en al onzekerheid.

1 like

Ja, had eigenlijk liever dat hij helemaal geen berichtje de dag ervoor had gestuurd dat hij positief nieuws had. Nu dacht ik echt, hij biedt mij iets aan…

En alsnog onduidelijkheid of ik het überhaupt kan krijgen. Grappig hoe dit bijna meer demotiveert dan helemaal niets horen.

Jij dus ook in zo’n situatie?

Ja, ik poste het net in het sollicitatie topic. Ik werk bij een bedrijf als uitzendkracht en heb daar een contract tot oktober. Toen wilde mijn projectleider ineens dat ik mijn cv opnieuw opstuurde want ze hadden na mij gevraagd, kreeg ik een gesprek en deze week weer met twee andere binnen het bedrijf. Word ik net gebeld van: we spreken elkaar wel weer in september over mogelijkheden, want je zit toch nog op dit project tot oktober. Dus eigenlijk hadden ze nog niets concreets voor mij :’(

Pff, ja zo balen inderdaad. Voelt echt alsof je aan het lijntje wordt gehouden. Ze doen het misschien vanuit de beste bedoeling maar zo voelt het niet altijd haha…

1 like

De baas klinkt oké, best lief dat aanbod ook. Weet je in ieder geval dat je terug kan.

Maar hopelijk hoef je niet terug! En gefeliciteerd met het vinden van de nieuwe baan!

2 likes

Dankje! Aan mn baas en het team ligt het niet.
Ik ga ervan uit dat nieuwe werk ook goed is. Die ik heb gesproken en vaag ken zitten er ook al lang dus moet wel goed teken zijn.

Heeft iemand ervaring met (onterecht) ontslag op staande voet?

1 like

Dat is een kennis overkomen aan het begin van de corona crisis. Niks tekenen en naar de vakbond gaan. Toen is hij uiteindelijk niet ontslagen. Hij is er daarna snel weg gegaan, maar pas zodra hij iets anders had gevonden.

Er gaat nog iemand weg bij ons. Voelt echt alsof ik de dans aan het ontspringen ben en net op tijd ergens anders ga beginnen.

2 likes

Ja, heb ik eens meegemaakt. Ik heb toen alle ontslagredenen die ik had gekregen op een rij gezet en erbij gezet waarom dit wettelijk niet was toegestaan (inclusief verwijzingen naar de wetten). Dit alles naar mijn baas gemaild en gezegd dat ik er of een zaak van wilde maken of x-bedrag wilde hebben (ik wilde daar zelf ook weg namelijk, maar dat wist hij niet). Ik heb uiteindelijk x-bedrag gekregen.

En idd niks tekenen of mondeling toezeggen. Eventueel iets van (gratis) juridische hulp ernaar laten kijken of de vakbond inderdaad.

4 likes

Ik ben vandaag bij mijn nieuwe baan begonnen en het voelt echt niet goed. Ze hebben mij deze baan aangeboden met een onbepaalde contract en iets hogere loon dan mijn vorige baan maar het voelde echt niet goed? De werkzaamheden waar ik nu voor wordt ingewerkt, zijn eigenlijk voor 2 fte’s. Daarnaast zijn er al heel veel mensen gerouleerd op de afdeling door burn outs doordat het bedrijf niet ziet dat er meer mensen nodig zijn (ja, of ze willen het niet). Dit zijn natuurlijk allemaal dingen die ik niet wist en ik zou aangenomen zijn om processen te verbeteren, waar dus absoluut geen tijd voor is.

Ik heb spijt dat ik weg ben gegaan bij mijn andere baan, want ik had het daar goed. Ik was alleen op zoek naar meer uitdaging die ik dacht hier te vinden. :cry: voel mij hier zo kut over.

4 likes

Hoe kwam het dan dat het al niet goed voelde? Wat wist je eerst niet, maar na vandaag wel? Enorm rot dat je je zo voelt nu. Ik denk dat het gewenste gevoel eerder ‘euforisch’ of ‘moe maar voldaan’ is na zo’n eerste dag. Jammer dat je je zo echt totaal niet voelt.

Vervelende situatie. Misschien nog even proberen en valt het mee. En eventueel aangeven dat het voor 2fte is.
En anders, kan je nog terug?

Dit is ook mijn angst waar ik ga beginnen binnenkort, er staan namelijk veel vacatures open daar. Maar ik ga het gewoon proberen.

Ik kan me je gevoel heel goed voorstelen, maar vergeet ook niet dat het pas je eerste dag is :slight_smile: er zijn twee opties op je eerste dag: 1. Je krijgt een computer en zit de hele dag ernaar te staren omdat je nog niks te doen hebt. 2. Totale paniek. Meer smaken zijn er niet. Geef jezelf ook even tijd om eraan te wennen, ook na een gestoord afgelopen jaar en kijk over 4 weken nog eens of je nog steeds zo’n slecht gevoel hebt. Niet teveel zorgen maken, het komt goed.

8 likes