Werk (algemeen topic)

Ik werk 4x9. Als dat een mogelijkheid is, zou ik die serieus overwegen. Ik ben het helemaal gewend en vind het echt ideaal.

3 likes

Ik wil echt niet meer 5 dagen werken, 4 dagen geeft mij echt ademruimte.

Mbt belasting, geen idee eigenlijk ik ging geleidelijk naar 4. Eerst 36 uur werken en nu nog 4 uur ouderschapsverlof.

mbt belasting durf ik niet te zeggen. Maar vergeet niet dat je echt wel een aanzienlijk verschil hebt in jouw pensioenopbouw etc. Dit is wel goed om in je achterhoofd te houden. Dit verschil vond ik ook behoorlijk bij 36 uur tov 40 uur. Voor nu heb ik dan ook besloten voorlopig fulltime te blijven werken.

mijn contract is vorige maand opgehoogd naar 32 uur, maar ik had nog zoveel overuren staan dat ik sindsdien geen enkele week 32 uur heb gewerkt. Volgende week ben ik zelfs maar 20 uur ingepland. Zo saaaai, ik wilde niet voor niks naar 32 haha. Hopelijk word het na de vakantie weer beter.

1 like

Is het normaal om helemaal niks te horen na je ontslag? Ik heb mijn ontslag telefonisch ingediend, daarna nog gemaild. Op de mail verder niks gehoord en op kantoor ook niet.

Dat vind ik wel apart, hoe lang geleden heb je ontslag ingediend?

1 like

Een week geleden!

Hè een week geleden :joy:?? En nog steeds niks gehoord. Erg bijzonder. Ik zou denk ik voor de zekerheid mailen dat je nog niets van ze hebt vernomen en vragen of ze een bevestiging willen sturen dat ze het hebben gelezen. Iets in die trant.

1 like

Ja heb ik nu gedaan, ik kreeg een "oh sorry":rofl:

1 like

Whahaha nou maar goed dat je daar weg gaat, als ze zo suf reageren…

2 likes

Ik heb een manager gemaild dat ik behoefte heb aan een teamgesprek. Zit sinds 2 maanden één dag per week in dit team en er gebeurt gewoon niks. Er worden geen knopen doorgehakt, geen beslissingen gemaakt en er komt van 3 mensen enorme frustraties richting die manager. Het zit niet in zijn karakter om een leidende rol aan te nemen. Ik heb onze ~ profielen ~ vergeleken en ik werk met 2 mensen in het team die heel erg zijn van groepsexpressie & harmonie, en daarin dan wel iemand nodig hebben die de leiding neemt (op een respectvolle manier). Zo ben ik zelf ook. Ik ben zelf leidinggevende maar niet in deze functie dus dat botst ook nog, ik heb in dit team niet het mandaat om de leiding te nemen en erger me dus rot als de leidinggevende niet leiding neemt. De manager is het tegenovergestelde dus dat heb ik nu aangekaart. Volgens mij best netjes, pratend over wederzijds begrip etc en dat het mij waardevol lijkt om een team gesprek te hebben om te kijken wat wij nodig hebben van de manager en hij van ons om dit project door te zetten en up te liften.
Maaaaaaar ik schijt hem nu zo erg. Ik kom vaak best hard over ook al bedoel ik dingen lief en voor de groep, en nu denk ik eechhht dat ie me gaat haten en dat ik m’n baan kwijt ga raken :<

2 likes

Ik heb een vraag, misschien dat iemand het hier weet (misschien iemand die HR doet?)

Ik heb een nieuwe baan🥳 Ik begin hier per 16 augustus (na m’n vakantie bij m’n andere baan)
Ik ben dus 23 juli voor het laatst op m’n huidige werk en dan heb ik 3 weken vakantie en daarna begin ik bij m’n nieuwe werk.
Nu heb ik bij m’n huidige baan een maand opzegtermijn. Ik neem aan dat ik dit altijd per 1e van de maand moet zeggen? Dus voor 1 juli. Maar ik ben dan tot en met 13 augustus in dienst bij deze baas. Als ik dat aangeef bij de opzegging, kan dat toch gewoon? Dus niet dat ik straks de eerste 2 weken van augustus niet betaald krijg bij beide banen…?

Ja werkt zoals je het zegt :slight_smile: voor 1 juli opzeggen per 13augustus. Waarschijnlijk komen ze er zelf wel mee want je ziet ook met vakantiedagen.
Wel even uitkijken dat je nu niet te veel vakantiedagen gebruikt voor de periode dit jaar dat je voor bedrijf A werkt. Anders mag je loon gaan inleveren, dan kan je net zo goed een week niet betaald krijgen

1 like

Wat stoer dat je dit hebt gedaan! Kan me heel goed voorstellen dat je het (achteraf wellicht nog wel meer) spannend vind, haha. Hoe reageerde hij in het gesprek?

Andere vraag. Hoe gaan jullie om met het imposter syndrome? Merk dat in hier heel erg last van heb, met name rondom een komende belangrijke sollicitatie… dat ik steeds denk dat mijn CV één grote fake bende is, terwijl dat niet zo is? En ik gewoon maar doe alsof ik bepaalde eigenschappen bezit, maar in het echt gewoon een loser ben. Wat doe je hieraan haha help

Hoe bedoel je dat je loon inlevert bij het gebruik van vakantiedagen? Op die dagen krijg je toch gewoon doorbetaald?

Ja maar je bouwt vakantiedagen op gedurende het jaar. Dus je kunt niet bijv. in februari al je vakantiedagen opmaken voor het hele jaar en dan in maart ontslag nemen. Dan moet je die terug betalen :slight_smile:

Ik heb een heel kort mailtje gehad en we hebben dinsdag samen een gesprek. Dit kan vanalles betekenen haha.
Scheelt dat deze man niet mijn leidinggevende is. Had mijn leidinggevende ook even bericht erna en die belde de dag erna meteen om alles te checken. (En had het stiekem ook gebcc’t aan mn andere teamleden, omdat het ook over hen gaat en die waren mega supportive en goed dat ik dit durfde uit te spreken en in voor een teamgesprek)

1 like

Ik had m’n gesprek gehad, echt een goed en leuk gesprek.
Samen nog gesproken hoe we het een en ander kunnen aanpakken qua leveringen.

Ze vertelde me dat mijn eigen manager echt vol lof over me is :clap:t3::grin:
En dat ik me zeker niet druk moest maken over of ik wel / niet een contract krijg. Dus dat is in the pockettttt.

Heb gisteren ook m’n eerste eigen project opgestart, dus het gaat allemaal helemaal top!
Hoop echt dat het allemaal kan en mag wat ik in gedachten heb.

Whooooop whooop wie had dat gedacht aan het begin van dit jaar, ik niet haha.

44 likes

Heb net mijn verlof voor deze zomer aangevraagd en opgeteld zou het me bij mijn vorige werk driekwart van al mijn vakantiedagen gekost hebben :open_mouth: Zo blij dat mijn huidige werk veel meer verlof geeft

2 likes

Ik ben terug van een weekje vakantie en ben nu al bezig met het plannen van mijn volgende vakantie. Zo geen zin meer :cry:

1 like