Werk (algemeen topic)

Same. Ik lijk alleen werk uit handen te krijgen als de airco aanstaat, maar ik wil hem helemaal niet zo vaak aan zetten.
Het rare is dat ik het helemaal niet zó warm heb deze dagen. Maar mn voeten en handen zweten wel als een malle dus wellicht heeft mijn lichaam er toch meer moeite mee dan ik denk.

Ik werk op dit moment als uitzendkracht, maar net te horen gekregen dat ze heel erg tevreden over mij zijn en met de vraag of ik wil solliciteren om daar als vaste werknemer te werken (met heel veel cursus en opleidingsmogelijkheden) :smiley: Ik was na mijn studie een half jaar werkloos en best wel depri, maar ineens lijkt het toch allemaal goed te komen. Ik word er gewoon een beetje emotioneel van (en ik moet nog wat uren werken vandaag haha), maar werkloosheid gaf mij gewoon zoveel onzekerheid, maar eigenlijk had ik gewoon alleen een opstapje nodig.

41 likes

laten we er maar gewoon een spelletje van maken. sinds mijn laatste post, hoevaak heeft iemand van mijn werk contact met me opgenomen of als het klopt dat ik wou stoppen of ik dat zsm wil doen?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3

0 stemmers

het goede antwoord is 3!!! tussen de eerste en de laatste keer in heb ik m’n teamleider die poging 3 v.d 4 probeerde en appje gestuurd met een screenshot van de arbo arts, nu weer een mail gekregen van m’n baas die contact heeft gehad met m’n begeleider. heb nu maar de mail van de arbo arts doorgestuurd met het verzoek om misschien maar even in z’n spam mail te kijken aangezien zij dit ook moeten hebben gehad.

zei peter r de vries niet iets over als iets 4x gebeurd? want een misverstand lijkt het me niet meer

Wat een rotzakken. Je verdient beter! Ze moeten je ruimte geven voor je herstel.

2 likes

Voor wie er (nog) veel thuis werken, wat vinden jullie ervan dat het thuiswerkadvies wordt ingetrokken?

Ik heb sinds het begin van de pandemie fulltime thuis gewerkt, en binnen de komende weken gaan we weer terug naar kantoor. Ik ga in de nieuwe situatie 3 dagen op kantoor en 2 dagen thuis werken. De sfeer op kantoor is altijd heel leuk dus ik kijk er echt naar uit collega’s weer te zien, samen lunchen en borrelen, niet meer de hele dag tegen een scherm praten. Maar ik vind het ook ineens zo’n omschakeling :fearful: Als ik nu één dag iets buiten de deur doe ben ik al overprikkeld, ben echt benieuwd hoe dat met werken gaat.

Ik zie er best tegenop eerlijk gezegd. Werk sinds april 2020 bij dit bedrijf en heb nog nooit op kantoor gewerkt. Ik ga mijn collega’s enzo dan dus ook voor het eerst ontmoeten, wat ik toch altijd wel spannend vind.

Daarnaast is in het afgelopen jaar mijn directe collega weg gegaan en zit er nu niemand die ik echt ken op mijn locatie. Dus ook dat vind ik niet echt relaxt haha.

Uiteindelijk zal ik het overigens weer prima en leuk vinden. Wij gaan inderdaad ook 2/3 dagen thuis en op kantoor werken.

4 likes

Ik werk sinds maart 2020 bij mn huidige werk en heb daar nooit fulltime op kantoor gewerkt. Mijn eerste werkdag was de eerste dag van lockdown 1. Ik ben in al die tijd zo’n 5 dagen op kantoor geweest. Mijn werkgever gaat werken op kantoor wel faciliteren maar geeft ook aan dat het nooit meer zal worden zoals het was. Ik zou max 1 a 2 dagen per week naar kantoor willen en die ruimte krijg ik ook (na de zomervakantie). Collega’s die vaker willen krijgen daar (waar mogelijk) ook ruimte voor. Ik ervaar heel erg de voordelen van thuiswerken ten opzichte van in een kantoortuin met 30 collega’s om me heen dus ik ben blij dat mn werkgever wel inziet dat we ‘bewezen’ hebben dat we het werk net zo prima vanuit huis kunnen doen.

2 likes

Dankjewel altijd voor je lieve reacties :sob: en ook je advies in het begin

Als je je collega’s nooit hebt gezien lijkt het me helemaal heftig ja. Dan zijn het nog meer nieuwe indrukken die op je afkomen. Spannend, succes alvast!
Weet je vanaf wanneer je weer naar kantoor gaat? En kunnen jullie zelf de dagen thuis kiezen?

@Denver Gek om in zo’n situatie te zijn begonnen. Jouw indeling klinkt echt perfect, 1 of 2 dagen kantoor en de rest thuis. Door het afgelopen jaar ben ik ook wel overtuigd dat je het focus-werk prima (of soms beter) vanuit huis kan doen, en samenwerken en sociale aspect juist op kantoor. Mijn werkgever hecht veel waarde aan het informele en behouden van de cultuur, daarom willen ze graag iedereen meer dagen op kantoor zien.

2 likes

Ja precies, dat heb ik dus ook haha. Ik heb natuurlijk de collega’s waar ik veel mee samenwerk wel via teams etc. gezien maar verder niet.

Het is bij ons nog niet bekend wanneer we weer naar kantoor gaan. In het laatste bericht stond dat we het 60 dagen van te voren te horen zullen krijgen, maar dat lijkt me sterk nu haha (zou ik wel tevreden mee zijn overigens :joy: hoef ik niet na te denken wat ik met hitte aan moet).
Of we de dagen zelf mogen gaan kiezen, is het vooral dat dat in overleg moet met manager/team. Nu heb ik een hele makkelijke manager, dus daar voorzie ik niet echt problemen in.

2 likes

Mijn werkgever was stilaan al begonnen met testdrives voor het hybride werken (thuis en op kantoor) en het kantoor zou dan een sociale plaats worden om bij te praten en je collega’s eens niet op een scherm te zien. Eerst was ik wat weigerachtig, omdat ik veel voordelen met het thuiswerken heb ondervonden, maar eigenlijk lijkt het me heel erg fijn om toch nog met collega’s bij te praten. Via teams en skype voelt het toch nog anders. Bepaalde dingen in het team lopen nu ook niet lekker en ik denk dat elkaar een keer per week in het echt zien daarin wel een verschil kan maken. Kijk wel op tegen het forenzen, dat heb ik echt niet gemist.

3 likes

Het reizen gaat inderdaad wel weer tijd kosten. Ben nu zo gewend dat ik aan het eind van de dag mijn laptop dichtklap en bam je bent “thuis”. Nu komt er gewoon weer 2x 50 minuten per dag reistijd bij.

2 likes

Ik werk sinds een tijdje alweer wat meer op kantoor, maar we zijn met heel weinig mensen en iedereen let goed op afstand et cetera. Ik denk dat werken op kantoor ook wel weer de norm gaat worden bij ons en eigenlijk vind ik dat wel fijn. Ik merkte bij thuiswerken dat ik het heel lastig vond dat privé en werk zo in elkaar overliep. Daarbij heb ik maar 5 minuten reistijd naar werk, dus dat maakt ook niet zo het verschil. Als je meer reistijd hebt, kan ik me voorstellen dat het fijner is om thuis te werken of een combinatie van. Ik merk wel heel erg dat het fijn is dat we nu allemaal gemerkt hebben dat werken op afstand goed mogelijk is. Dus als de loodgieter een keer komt, hoef je niet meteen vrij te nemen, maar kan je gewoon thuiswerken. Ook afspraken met relaties of klanten die verder weg zijn kunnen makkelijk online waardoor je niet elke keer naar elkaar toe hoeft.

2 likes

Ik zit ergens mee in mijn maag en ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Ik heb vanaf het begin af aan, vanwege verschillende redenen, met pozen moeite met het thuiswerken gehad. Soms uitte dit zich in mindere productiviteit, maar vaker in gewoon niet happy zijn met mijn werk en mentale klachten. Nu zijn er het afgelopen half jaar nogal wat dingen op mijn werk veranderd, waardoor mijn ontevredenheid over mijn werk is toegenomen en waardoor ik van maart tot en met mei veel overuren heb gedraaid (wel ‘vrijwillig’). Nu is het sinds begin juni wat rustiger op het werk. Ik ga over een paar weken verhuizen en ik kan gewoon geen rust vinden. Ik denk altijd aan werk, waardoor ik ook weinig energie heb om mijn verhuizing en de verbouwing voor te bereiden. Nu heb ik over een paar weken 6 weken vakantie. Hierdoor heb ik zoiets van: ik moet nog even doorbijten. Maar los van de klachten die ik heb, heb ik ook zoiets van: ik heb nog erg veel uren staan, waarom zou ik daar niet een deel van opnemen? Maar het voelt zo fout om dat vlak voor zo een lange vakantie te doen. Ik werk parttime dus in theorie heb ik wel wat ruimte voor mijn verhuizing voor te bereiden, maar in de praktijk ben ik gewoon erg moe en moeten er nog 10.000 dingen gebeuren.

Hoe denken jullie erover?

Waarom voelt dat fout om te doen? Omdat andere mensen kunnen denken ‘nou jeetje die neemt lang vakantie’ ?

Je hebt het recht op die vrije dagen en als je werk akkoord gaat met die dagen opnemen op korte termijn, zou ik dat gewoon doen. Wellicht helpt het je tot rust te komen en zie je straks in september weer de leuke kanten van je werkzaamheden :).

2 likes

Ja, ik denk inderdaad omdat ik al zo lang vakantie heb (wat bij ons deels ook komt doordat bijna iedereen standaard meer uren werkt dan dat er op contract staan). Ook voelt het een beetje alsof ik mij aanstel, omdat ik maar parttime werk en geen kinderen heb; en we verhuizen gewoon binnen onze huidige woonplaats. Daarnaast heb ik een nieuwe leidinggevende en ik heb moeite met hem te peilen, maar hij straalt soms een vrij harde/zakelijke werkmentaliteit uit (maar ik weet niet of hij daar ons ook op beoordeeld; hij is eigenlijk vooral leidinggevende van een ander team met hele hoge functies en ons team doet ie er een beetje bij).

Tot slot weet ik ook niet zo goed of ik het dan moet gaan verantwoorden waarom ik vrij wil en hoe diep ik er dan op moet ingaan.

Ik merk dat ik veel gedachten in mijn hoofd heb die vooral veroorzaakt worden door de onzekerheid en klachten die ik momenteel heb.

1 like

Zo fijn voordeel van thuiswerken en een middag geen afspraken hebben: op de bank met Netflix aan werken aan een projectplan. Ik ga dit echt missen haha. Heerlijke combo

7 likes

haha dit is echt wat saaie meetings draaglijk maakt

31 likes

Wat zijn de voordelen van 4 dagen, 5 dagen of afwisselend 4 & 5 dagen werken?

En is er belastingtechnisch veel verschil?

Ik heb eerst 4 om 5 gewerkt en ben na een jaar definitief naar 4 dagen gegaan. Het scheelt maar vier uurtjes per week, maar ik vind het qua rust/mentaal echt enorm schelen. Zou nooit meer anders willen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er ook naast studeer, en met name de studiedruk is zo beter te doen.

Wat het qua geld exact scheelt weet ik niet, maar niet zoveel dat ik dat bedrag het waard vind om die vrije dag weer in te leveren. Bij mij scheelde het iig niet heel veel, maar ik weet niet of het nog uitmaakt in welke salarisschaal je zit.